Fornægter du Radiohead?

Besvar

Jeg fornægter Radiohead

Som ind i helvede!/Har aldrig kunnet lide dem.
26
19%
Jeg har ikke kunnet lide dem siden Viskarne kom ind i min verden
10
7%
Nej!
75
55%
Olrik!?!
25
18%

Afgivne stemmer: 136

besked
Forfatter
Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#81 Indlæg af kasper kål » 05 jun 2007 22:05

per e skrev:hvis jeg møder nogen jeg kender f.eks franco siger jeg bare at jeg har lånt dem til min søster som er syg,og trænger til noget musik hun kan lide- alle ved at det kun er piger som synes at sådan noget er godt
hma møder du sgu ikke på biblioteket

Brugeravatar
Washer

#82 Indlæg af Washer » 05 jun 2007 23:31

Denner skrev: Big fat snake :arrow: (navnet siger jo det hele) medisterpølse (bwadr).
Årh, rimelig hårdt diss til medisterpøllen alligevel.

Brugeravatar
iteration
Geografisk sted: Newton, Singapore

#83 Indlæg af iteration » 06 jun 2007 08:55

TunnelVisionær skrev:Dette må være tæt på verdens bedste "sætning", men hvad betyder den? "fyr den - pis and til tude, prins!"? For mig ukendt streetslang?
:)
Kun kommunikation kommunikerer. Psyken i sig selv er tavs.

Brugeravatar
Tobak
Geografisk sted: I det ydre rum.

#84 Indlæg af Tobak » 06 jun 2007 10:09

Viskarne skrev:
per e skrev:får næsten næsten helt lyst til at gå på biblioteket og låne deres udgivelser ! men hvad skal jeg gøre hvis det nu ikke er lige så dårligt som jeg synes nu ????
don't do it. Her er et gammelt mundheld fra journalistikkens verden på sin plads: Der er ikke noget som research, der kan ødelægge en god historie.
historikere har det noget der ligner. Når man er ved at sammenstykke sin store teori så er der detaljens tyranni at tage hensyn til.
Oles skrev:Det er flip ind musik.

Brugeravatar
reckoner

#85 Indlæg af reckoner » 06 jun 2007 14:49

egentlig forstår jeg ikke denne tråd. hvorfor opfordre folk til at udtale sig om musik, de ikke kan lide? og hvorfor udtale sig om musik, man ikke kan lide? det er fint at kritisere radiohead, som ved gud kan være både irriterende og kedelige, - især hvis man gør det på baggrund af et grundigt kendskab - men ligefrem fornægte eller hade?

derudover vil jeg sige, at jeg nu igen i nat hørte primal screams xtrmntr, og i forhold til dén er kid a altså noget slatten og uinteressant. og så kan man ellers argumentere nok så meget for en adornosk prisme-æstetik og en beskrivelse af den sårede verden (jf. 'kid adorno') - der slås i den grad for store produktionsmæssige brød op på for små melodiske borde.
Brandon skrev:[Reckoner] bliver sikkert begejstret over at se at et nyt kuld analyserobotter har taget magten herinde. :|
Brandon skrev:Shit, mand. Reckoner den skøre rad. Kunne man virkelig slippe afsted med at skrive sådan noget på Svingninger engang?

Brugeravatar
Utah
Spotify: 113177199

#86 Indlæg af Utah » 06 jun 2007 16:04

reckoner skrev:hvorfor opfordre folk til at udtale sig om musik, de ikke kan lide? og hvorfor udtale sig om musik, man ikke kan lide?
Æh, er det ikke det vi allesammen kommer her for?

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#87 Indlæg af La Mouche » 06 jun 2007 16:08

reckoner skrev:at jeg nu igen i nat hørte primal screams xtrmntr, og i forhold til dén er kid a altså noget slatten og uinteressant.
The Fall's "The Unutterable" der kom ud nogenlunde samtidig med "Xtrmntr" og "Kid A" er også en sej electronica/postpunk crossover med flere nosser end "Kid A". "Idioteque" ER et sejt nummer, men "Dr. Bucks Letter" er sejere, og sjovere.

Leif Erektion

#88 Indlæg af Leif Erektion » 06 jun 2007 17:58

reckoner skrev: (jf. 'kid adorno') .
Det lyder ellers fresh. Hvor finder man den henne?

Brugeravatar
reckoner

#89 Indlæg af reckoner » 06 jun 2007 18:24

http://www.dalkeyarchive.com/context/1952/kid-adorno

hvis du er meget interesseret kan jeg lede min harddisk igennem efter en bekendts ba-projekt, hvor han analyserer ok computer og kid a udfra adornos æstetik.

problemet med især den udvidede argumentation i den omtalte opgave, som går ud på at kid a er en slags avantgardistisk, selvlukkende prisme, der i sin kliniske lyd anklager samfundet for at gøre os fremmedgjorte og sårede, men også med whites artikel, er efter min mening, at kid a er for villet, at den som white skriver ligefrem bolstrer et katalog af redskaber til at markere fremmedgørelsen, og at ingen af dem er nye - de er, som white selv skriver, "used up". det bliver således højst et forsøg på at pege hen imod en såret fremmedgjorthed snarere end en i-værk-sættelse af denne.

jeg synes i højere grad en sådan adornosk tolkning er relevant for de største værker indenfor den elektroniske musik (der i sidste ende udspringer af den kompositionsmusik, adorno forsvarer) - fx en plade som lp5 (som så også var yorkes yndlingsplade ca kid a) - og muligvis af crossoverplader som musick to play in the dark af coil og måske xtrmntr. (udover, selvfølgelig, plader som desertshore af nico, 21st century hard-y-guide-y man af keiji haino og screech owl af wold.)
Brandon skrev:[Reckoner] bliver sikkert begejstret over at se at et nyt kuld analyserobotter har taget magten herinde. :|
Brandon skrev:Shit, mand. Reckoner den skøre rad. Kunne man virkelig slippe afsted med at skrive sådan noget på Svingninger engang?

Brugeravatar
palesaint

#90 Indlæg af palesaint » 29 jan 2008 16:12

Inspireret af Fleetwood Mac-tråden følger der nu enkelte hightlights fra de 74 hits, der er resultatet, når man søger på Radiohead med Jess Franco anført som forfatter:
Jess Franco skrev:Har REM og Radiohead klogere tekster end Dead Kennedys? I think not...
Jess Franco skrev:Radiohead er vigtige, hvis nu alle bands lød som Motörhead og der kun gik ILSE film i biffen havde jeg jo intet at brokke mig over, en skræmmende tanke.
Jess Franco skrev:Radiohead tisser i sengen, det ved alle.
Jess Franco skrev:Bare en anelse mere cool end Gaffa vil være fint, Radiohead, Kenneth Bager, c'mon, det er sgu pinligt. Skal vi snart mindes Nice Device og News?
Jess Franco skrev:Jeg er, skræmmende nok, 100% enig med Reckoner. Jeg vil næsten hellere høre en Radiohead plade end at gense "Epidemic".
Jess Franco skrev:Jeg var tæt på at elske Spielberg's "MUNICH", desværre gav han det tidlige Mossad Radiohead følelser, når alle ved de er/var de sejeste dræber maskiner!
Jess Franco skrev:Jay Reatard er større end Radiohead og REM til sammen, det ved alle progressive hipsters.
MIN PERSONLIGE FAVORIT:
Det var adresseret til resten af svingninger.dk, da Jess Franco skrev:I hylder i kor hvis ikoner som Radiohead blir angrebet.
Nuanceret had og den venlige læsning.

Besvar