Nurse With Wound listen - Franco Battiato

Besvar
besked
Forfatter

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: Nurse With Wound listen - Area

#82 Indlæg af Jallan » 13 nov 2008 15:19

Tobak skrev:Man kan godt ærgre sig over at Jallan ikke har en blog, hvor man kunne lytte på musikken.
Ja, jeg har også overvejet det. Indtil videre har jeg holdt fast ved at man altid er velkommen til at sende en PB, men da Badutten sendte mig en forespørgsel fik jeg ikke taget mig sammen. Jeg overvejer den lige til næste indlæg, der kommer inden så længe.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

Re: Nurse With Wound listen - Archimedes Badkar

#83 Indlæg af Antimatter » 13 nov 2008 21:56

Jallan skrev:Area - Arbeit Macht Frei (Cramps Records, 1973) 7.6/10

Billede

Area er et italiensk prog-band fra start-halvfjerdserne. De nåede at udgive et par albums, inden forsanger Demetrio Statos døde i '79. Herefter blev det til et enkelt instrumental-album, og så stoppede bandet. Bandet lyder til forveksling, som noget der kunne være udgivet på Soleil Zeuhl, og man skal være både til corny sax og outreret synth for at holde af det. Jeg er ikke så meget til førstnævnte, men det optræder heldigvis kun i ganske få passager på albummet, og i sammenhængen gør det egentlig ikke så meget.

Første nummer, Luglio, Agosto, Settembre (nero), er helt eminent - uden tvivl albummets bedste. Lidt snakken og så - boom, storladent synth/sax riff (jeg kan vitterlig ikke høre om det er en synth eller en sax lige her). Må høres.

Bandet blev samlet af tidligere jazz og avant-garde musikere, og Demetrio Statos skulle vist være lidt af en operasanger. På albummet synger han dog rimelig straight, med lidt råb hist og her, men ikke noget man ikke også kan finde hos Magma eller Ärchaïa. Der er masser af teknisk lir på alt fra el-klaver over guitar til saxofon, så kan man godt lide lidt intrumentonani, blandet sammen med lidt syre fra tid til anden er Area vejen man skal gå.
Jeg har de fleste af hans soloplader liggende.
Sendte jeg ikke dig et nummer, hvor Demetrio synger tre og firstemmigt med sig selv?
Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Brugeravatar
Jallan

#84 Indlæg af Jallan » 14 nov 2008 01:00

Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke kan huske det. For i hvis du har, er den sendt på en computer, der brændte sammen for et stykke tid siden, og endda lige inden den brændte sammen. Jeg mener dog at kunne huske at du har sendt noget i den retning, så mon ikke det er Demetrio?

Det er i øvrigt en spændende wikiartikel, Morten. Den har jeg på en eller anden måde misset.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan

#85 Indlæg af Jallan » 22 dec 2008 13:37

Jallan skrev:Jeg overvejer den lige til næste indlæg, der kommer inden så længe.
Det kunne jeg åbenbart ikke leve op til.

Anima Sound - Stürmischer Himmel

Billede

En virkelig virkelig mærkelig plade. Anima Sound bestod af parret Poul og Limpe Fuchs, som altså laver det her fuldstændig abrupte kaos-musik. Der er en masse percussion, som ligger og rumler i baggrunden, mens flere forskellige instrumenter giver deres bud på en melodi. Det virker sådan lidt tilfældigt ind imellem, når Limpe Fuchs hyler indover en klagende trumpet, der hopper rundt imellem forskellige skalaer. Pladen lyder som et dårligt trip i en skov anno 1500. Den er med andre ord ret fornuftig uden nogensinde at blive fantastisk. De var i øvrigt også på Ohr records.

Anima - Via

Limpe Fuchs fortsatte efter Anima Sound alene, men kaldte sig så blot Anima. Via er et dystert værk, der består af Synths, strygere, Fuchs stadigt let skrigende vokal og nogle ubestemmelige elementer. Jeg synes faktisk at Via er væsentligt bedre end Stürmischer Himmel. Der er lidt mere mening i galskaben, og så har pladen også en fantastisk insisterende stemning. Ikke ulig fx Aksak Maboul. Det er desværre kun lykkedes mig at skaffe 3/4 af albummet. Jeg mangler fra track 1-4, men de resterende 7 numre giver nu alligevel et godt indblik.

Jeg synes man skal lytte til Via, og hvis man trænger til en virkelig far-out plade, så er Stürmischer Himmel et ret fint bud.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan

Re: Nurse With Wound listen - Anima Sound/Anima

#86 Indlæg af Jallan » 22 dec 2008 14:29

Nåja. Jeg har livet kopters og min gamle blog op.

http://someabandonnedindex.blogspot.com/
Med intens hilsen

Jallan

Golden Hour

#87 Indlæg af Golden Hour » 22 dec 2008 19:13

det er én af de pænere blogge. det må man give den.

Brugeravatar
Jallan

#88 Indlæg af Jallan » 28 dec 2008 20:04

Billede

Urban Sax er virkelig godt. Her er sakset fra bloggen, nu på velment gebrokkent engelsk:

Urban Sax - Urban Sax 1

Urban Sax was founded by Gilbert Artman, French saxophonist, in 1973. The first act was played at the Menton Musical festival and by this time, the group consisted of eight saxophonists. Since then the concept evolved and today it's not unusual for the performance group to have more than 50 musicians on stage at time. It's always with Saxophones as the main instrument, though Artman has let percussion and vocals into the ensemble occasionally.

Since he often integrates local musicians and dancers, the performances can have more than 200 participants. The performances are often of an almost occultic character - the musicians wearing space suits and gas masks, while playing their drones on saxophone.

Pictures, videos and audio can be found at their homepage.

Urban Sax 1 is their third album released on celluloid in 1986 along with Urban Sax 2. The album is minimalistic and droning unlike anything else really. The effect of all those sax'es playing together is undeniable, and.. Pretty amazing. This album is highly recommended. Get it here.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Tobak
Geografisk sted: I det ydre rum.

Re: Nurse With Wound listen - Urban Sax

#89 Indlæg af Tobak » 31 mar 2009 10:35

Foregår dit projekt på din blog istedet?

Brugeravatar
Jallan

Re: Nurse With Wound listen - Urban Sax

#90 Indlæg af Jallan » 31 mar 2009 12:34

Nej. Jeg kan bare ikke tage mig sammen til at skrive om Art Bears. Det går snart videre, det lover jeg.
Med intens hilsen

Jallan

Besvar