Bob Dylan

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Bob Dylan

#341 Indlæg af yossarian » 15 dec 2016 18:22

secondtoughestintheinfant skrev:Modern Times hørte jeg forleden, og jeg måtte konstatere, at den er i hvert fald 3/4 fantastisk. KonHol: "Ain't Talkin'" er den bedste afslutter på noget Dylan-album overhovedet.
Han gør jo ikke rigtig i gode afslutningsnumre, men den er da vist ikke bedre end It's All Over Now, Baby Blue, Desolation Row eller Every Grain of Sand.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#342 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 15 dec 2016 19:12

OK, den er ikke bedre end Every Grain of Sand, som jo er det bedste Dylan-nummer overhovedet, men den tæller ikke rigtig som "afslutningsnummer", fordi den er på et album, hvor resten af sangene er ren lort. Der skal jo ligesom være noget at afslutte. "Ain't Talkin'" er bedre end alle de andre. KonHol: "Desolation Row" er det mest overvurderede Dylan-nummer overhovedet. Naturligvis ikke på nogen måde dårligt, men klart det mest overvurderede.

Top 10 over Dylan-afsluttere (på gode plader):
1. "Ain't Talkin'"
2. "Sad-Eyed Lady of the Lowlands"
3. "Highlands"
4. "It Ain't Me Babe"
5. "It's All Over Now, Baby Blue"
6. "Sugar Baby"
7. "Buckets of Rain"
8. "Tonight I'll Be Staying Here With You"
9. "Desolation Row"
10. "Wedding Song"
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#343 Indlæg af Pete Rock » 15 dec 2016 19:41

Det fedeste i Pitchfork-anmeldelsen er at man lærer at Mickey Jones, der spillede trommer på den der 1966 tour, er den samme fyr som spillede naboen i 10 Tommelfingre. Hvorfor snakker vi ikke om det? "Min karriere, ja, hm, først spillede jeg backing for Bob Dylan, siden for Tim Allen ..."
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#344 Indlæg af krea » 15 dec 2016 20:04

Wilson!

Billede
"Hør her Tim, kan du ikke bare give Jill en tur over knæet så jeg er fri for at høre på dine latterlige problemer hver uge..."

... så det' go'nok ...

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#345 Indlæg af krea » 15 dec 2016 20:07

Hov, du har vist misforstået noget. Jeg tror han spiller ham der har hardware-butikken. Wilson hedder Earl Hindman.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#346 Indlæg af Pete Rock » 15 dec 2016 20:31

Jeg mente fandme nok naboen hed Wilson. Jeg stolede på Pitchfork, som sagde det var naboen Mickey Jones spillede, men kaldte ham noget andet. Nå, så er det ikke helt så sjovt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#347 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 15 dec 2016 22:55

secondtoughestintheinfant skrev:Det giver da ikke nogen mening at mene, at Time Out of mind "ikke holder så godt i dag", hvis man for eksempel stadig syntes, den var god for, lad os sige, fem år siden. Det er jo rimelig meget en plade, som enten ville lyde totalt dated omkring år 2005 eller også er fuldkommen tidløs. Det virker for mig rimelig tydligt, at den stadig er lige så fantastisk, som dengang den udkom.

Modern Times hørte jeg forleden, og jeg måtte konstatere, at den er i hvert fald 3/4 fantastisk. KonHol: "Ain't Talkin'" er den bedste afslutter på noget Dylan-album overhovedet.
Det er såmænd heller ikke fordi, "Time Out of Mind" er blevet dårligere. Det har altid været en lidt overvurderet plade. Det, der lyder særligt uddateret i dag, er Lanois' overproduktion. Den får lige lidt for meget af det hele, ing? Og så er det jo også bare whack, at han ikke tog det bedste nummer fra sessionerne med på albummet. Og det er "Red River Shore", vi taler om her. Men altså, han har jo selv sagt, at "Love Sick" er det bedste nummer, han nogensinde har skrevet, og det er ikke fordi, jeg synes, at det er helt ved siden af. Det samme er "Cold Irons Bound", men samtidig er der jo også numre, der bare ligger og fylder på pladen ("Million Miles" og "Can't Wait" er vel de værste).
secondtoughestintheinfant skrev:OK, den er ikke bedre end Every Grain of Sand, som jo er det bedste Dylan-nummer overhovedet, men den tæller ikke rigtig som "afslutningsnummer", fordi den er på et album, hvor resten af sangene er ren lort. Der skal jo ligesom være noget at afslutte. "Ain't Talkin'" er bedre end alle de andre. KonHol: "Desolation Row" er det mest overvurderede Dylan-nummer overhovedet. Naturligvis ikke på nogen måde dårligt, men klart det mest overvurderede.

Top 10 over Dylan-afsluttere (på gode plader):
1. "Ain't Talkin'"
2. "Sad-Eyed Lady of the Lowlands"
3. "Highlands"
4. "It Ain't Me Babe"
5. "It's All Over Now, Baby Blue"
6. "Sugar Baby"
7. "Buckets of Rain"
8. "Tonight I'll Be Staying Here With You"
9. "Desolation Row"
10. "Wedding Song"
Ren galskab at undervurdere "Desolation Row", og jeg vil også gøre plads til "Shooting Star", så:

1. Sad-Eyed Lady of the Lowlands
2. Desolation Row
3. It's All Over Now, Baby Blue
4. Highlands
5. Ain't Talkin'
6. Sara
7. Buckets of Rain
8. Dark Eyes
9. Sugar Baby
10. Shooting Star
Pete Rock skrev:Det fedeste i Pitchfork-anmeldelsen er at man lærer at Mickey Jones, der spillede trommer på den der 1966 tour, er den samme fyr som spillede naboen i 10 Tommelfingre. Hvorfor snakker vi ikke om det? "Min karriere, ja, hm, først spillede jeg backing for Bob Dylan, siden for Tim Allen ..."
Jeg har også denne tarvelige bootleg-dvd stående, hvor han sidder og pludrer ovenpå sine hjemmeoptagelser fra 1966-turnéen: http://dvdmg.com/bobdylanhomemovies.shtml

Jeg husker ham bedst fra Billy Bob Thorntons Sling Blade. Her skrider han for eksempel, da Dwight Yoakam spreder dårlig stemning:

Rolling Stone skrev:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Brugeravatar
Regular John
Geografisk sted: 123 Fake Street

#348 Indlæg af Regular John » 16 dec 2016 10:34

Jeg vil også være med på top 10 over Dylan albumafsluttere:

1. It's All Over Now Baby Blue
2. I'll Be Your Baby Tonight
3. Highlands
4. Sad-Eyed Lady Of The Lowlands
5. Tonight I'll Be Staying Here With You
6. Restless Farewell
7. Buckets Of Rain
8. Desolation Row
9. Sugar Baby
10. Sara
This song is about enjoying the fact that we live in a world where God is dead and Elvis lives

Brugeravatar
Beefheart
Geografisk sted: Desolation Row

#349 Indlæg af Beefheart » 17 dec 2016 11:04

Det er jo helt sygt ikke at have Desolation Row på en førsteplads.

1. Desolation Row
2. It's All Over Now Baby Blue
3. It Ain't Me Babe
4. Sara
5. Sad-Eyed Lady of the Lowlands
6. Buckets of Rain
7. Dark Eyes
8. Ain't Talkin'
9. Highlands
10. Sugar Baby
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#350 Indlæg af Lang » 20 dec 2016 19:49

Jeg er nogenlunde med Bøfhjerte

1 It’s All Over Now, Baby Blue
2 Desolation Row
3. Sara
4. It Ain’t Me, Babe
5 Every Grain Of Sand
6 Tonight I’ll Be Staying Here With You