Bob Dylan

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fabbe

Re: Bob Dylan

#351 Indlæg af Fabbe » 28 jan 2017 20:01

Visse vasse. Shot of Love er god nok til Polly, og den er god nok til jer. Dælme en god plade. Den er lidt brun og skramlet i det, og jeg elsker det. Jo, Lenny Bruce er da både bovlamt skrevet og ved at falde i søvn. Men Every Grain hører hjemme på 1. pladsen. EOTFD.
secondtoughestintheinfant skrev:OK, den er ikke bedre end Every Grain of Sand, som jo er det bedste Dylan-nummer overhovedet, men den tæller ikke rigtig som "afslutningsnummer", fordi den er på et album, hvor resten af sangene er ren lort. Der skal jo ligesom være noget at afslutte. "Ain't Talkin'" er bedre end alle de andre. KonHol: "Desolation Row" er det mest overvurderede Dylan-nummer overhovedet. Naturligvis ikke på nogen måde dårligt, men klart det mest overvurderede.

Top 10 over Dylan-afsluttere (på gode plader):
1. "Ain't Talkin'"
2. "Sad-Eyed Lady of the Lowlands"
3. "Highlands"
4. "It Ain't Me Babe"
5. "It's All Over Now, Baby Blue"
6. "Sugar Baby"
7. "Buckets of Rain"
8. "Tonight I'll Be Staying Here With You"
9. "Desolation Row"
10. "Wedding Song"

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#352 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 31 jan 2017 14:48

Nå, men så kommer der jo endnu et coveralbum... Suk.

http://blog.thecurrent.org/2017/01/bob- ... riplicate/
Rolling Stone skrev:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#353 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 31 jan 2017 14:58

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hvor er det genialt. Tjek lige det her!

Billede
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#354 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 31 jan 2017 15:02

Jeg undlod at poste det, for det kan da umuligt være det endelige artwork! Kun 'Shot of Love' er vel grimmere? Og at kalde et trippel-coveralbum for TRIPLICATE... Hold kæft, han er en spasmager, ham Bobby.

Fint nok med de Sinatra-plader. Jeg tror bare ikke, at jeg holder til 1½-2 timer mere af det her:

Rolling Stone skrev:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#355 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 31 jan 2017 15:05

Til gengæld spillede YouTube videre over i musikvideoen til 'Most of the Time', som jeg aldrig havde set før. Vild nok backing og arrangement!

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#356 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 31 jan 2017 15:36

Mere info på hans bobdylan.com: http://bobdylan.com/news/bob-dylans-fir ... 1-release/
The titles of the individual discs are 'Til The Sun Goes Down, Devil Dolls and Comin' Home Late.
Selvom jeg havde håbet på et nyt album, så glæder jeg mig sgu til at høre ham synge især 'September of My Years'...

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#357 Indlæg af rabu » 01 feb 2017 22:09

Fedt, myg. Denne her var også gået min næse forbi.

Fra den nye.
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#358 Indlæg af Pete Rock » 01 feb 2017 22:49

Ja, hvis man lige hurtigt skal nævne to social activists så er Tony Bennett og Bob Dylan da de to første navne man kommer i tanke om. Der slukkede jeg altså, jeg gider ikke høre på det røvdårlige lortemusik alligevel. Jeg overvejer lidt bare at holde mig til Dylan før 1970, ihvertfald når det gælder hele albums. Så god er Cum on the Tracks heller ikke, og Cum Out of Mind kan jeg sgu' ikke huske hvornår jeg sidst har hørt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#359 Indlæg af rabu » 01 feb 2017 23:16

cum igen
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#360 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 02 feb 2017 09:31

Havde ikke set det 'Once Upon a Time'-klip. Kæft, det er godt. Satme sjældent nu til dags, at man ser en "musikvideo" optaget i én uafbrudt indstilling. Klæder musikken fantastisk. Men jeg tror nu stadig, at et tredobbeltalbum bliver for meget at tage ind på én gang. Hylder Bennetts "Wow" til sidst.

Besvar