Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
æsmet

Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

#1 Indlæg af æsmet » 11 mar 2009 09:31

Drag City skrev: SOMETIMES WE WISH BILL CALLAHAN WOULD MAKE A GREAT NEW ALBUM

…and then we get our wish! The new Bill Callahan record Sometimes I Wish We Were an Eagle is set to land on April 14th. For his second solo album since the diaspora of the Smog legend, Bill brought deep pockets full of tunes to the studio, then dressed them up in spacious, soulful arrangements that, in classic Callahan fashion, cut right to the heart of the matter, whatever the matter is. With Bill, reflections on life and love and friendship and the self are the topics at hand, and if that sounds overtly familiar, then you’re not familiar with the Callahan twist. He’s made a career out of turning the everyday onto its ear with a combination of dry wit and an ear for heart-stopping phrasery. That’s enough for now. The eagle flies in April this year for a change. And that’s change we can use.
Jeg hørte et nummer inde på Pitcfork, og det lød, ja, Bill Callahansk. Så det er jo godt. Jeg glæder mig i hvert fald til april.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
fatcap
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

Re: Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

#2 Indlæg af fatcap » 11 mar 2009 09:36

Jeg hørte den der Awoke on a Whaleheart den anden dag, og tænkte netop om der snart kom nyt fra manden....

Dejligt nyt, for whaleheart pladen er fandeme god.

Brugeravatar
Bjørn
Geografisk sted: Hovedstødsområdet - 301181
Kontakt:

#3 Indlæg af Bjørn » 13 mar 2009 11:02

Er det ham tegneserietegneren?

Brugeravatar
Ox

#4 Indlæg af Ox » 14 mar 2009 10:32

Tænker du ikke på David Berman fra Silver Jews?

Brugeravatar
Coq
Geografisk sted: outer bongolia

#5 Indlæg af Coq » 14 mar 2009 11:22

Hvis BC er tegneserietegner er han ret god til at holde det hemmeligt ihvertfald.
Har Berman fået udgivet nogle tegneserier endnu??.det kan sguda kun blive godt (ved godt det er et sidespor)
Boot the grime of this world in the crotch, dear

Brugeravatar
Ox

#6 Indlæg af Ox » 14 mar 2009 11:32

Jeg har ingen set fra hans hånd endnu, men det skal nok gå hen og blive temmelig godt, tror jeg. Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig andet.

Er der nogle, som har hørt hele Bill Callahan pladen endnu? Jeg glæder mig virkelig meget og håber lidt, at bevæger sig lidt tilbage mod Red Apple Falls/Knock Knock-lyden, selvom det nok er usandsynligt. Woke on a Whaleheart var også ganske god, så hvis hans nye kan leve op til forgængeren, har vi vist noget i vente.

Brugeravatar
Fellow Yonder

#7 Indlæg af Fellow Yonder » 14 mar 2009 14:03

Han har skam udgivet 3 små skitsesamlinger.

http://www.dragcity.com/catalog.html" target="_blank (Book Nook og scroll lidt ned..)

Har dem stående i reolen, men har dog ikke fået kigget ordentlig nok i dem endnu til at jeg kan udtale mig kritisk om hvordan hans kunstneriske talent gebærder sig i den billedkunstneriske udtryksform.

Har hørt tre sange fra den nye og det lover positivt. En mellemting mellem A River.. og hans seneste Woke On A Whaleheart.
Var personligt en smule skuffet over Whaleheart pladen, hvilket mest kan tilskrives produktionen, som var lidt for meget fremme i skoene til hvad jeg synes klær ham bedst, nemlig den simplificerede, reflekterende mantra-stil, der kendetegnede A River...
Whaleheart pladen skrev han mens han stadig knaldede med frøken Newsom, hvilket muligvis ligger til grund for den lidt lysere tone, der præger sangene på denne plade. Nu er hun kæreste med en båtnakke og Bill er tilbage hvor han startede: "I used to be darker/ Then I got lighter / Then I grew dark again" (fra Jim Cain).

Lidt om albummets tilblivelse kan læses på stereogum.

Det skal i øvrigt nævnes at han fornyligt har indspillet en sang af Kath Bloom, en amerikansk singer songwriter, til en tributeplade, Loving Takes This Course.
Sangen hedder The Breeze/My Baby Cries og er noget af det smukkeste jeg har hørt i lange tider.
Kan streames her.
Senest rettet af Fellow Yonder 14 mar 2009 16:28, rettet i alt 1 gang.
åh.

Brugeravatar
Coq
Geografisk sted: outer bongolia

#8 Indlæg af Coq » 14 mar 2009 14:38

nå for hevlet..men det er vel ikke ligefrem tegneserier?
Boot the grime of this world in the crotch, dear

gerlev

#9 Indlæg af gerlev » 19 mar 2009 13:03

Eid Ma Clack Shaw kan høres nu via dragcity.com

radio

#10 Indlæg af radio » 22 mar 2009 15:34

Coq skrev:nå for hevlet..men det er vel ikke ligefrem tegneserier?

Jeg har lige fået den der hedder Women tilsendt sammen med den nye BPB, det er mest skitser. Ikke synderligt interessant synes jeg, men hvis der er andre, der tror de kan have glæde af den, så send en pb. Så smider jeg den gerne i en kuvert.

Jeg er efterhånden ret nysgerrig efter at få hørt Sometimes I Wish We Were An Eagle, men gætter på jeg bliver skuffet. Er gået helt kold i Smog, og hans forrige soloplade fangede mig heller. Tror ikke helt på, at der er så meget nyt under solen, at jeg ligefrem falder på røven, men lidt nysgerrig er jeg altså..

Besvar