Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
æsmet

Re: Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

#131 Indlæg af æsmet » 12 okt 2019 13:09

Der er noget, der gør Bill Callahan særlig, og det har ikke meget med din dagsorden at gøre. Vågn selv bare lidt op.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
eini

#132 Indlæg af eini » 12 okt 2019 13:14

Narcissisten kan ikke genkende en "dagsorden" som andet end et personligt projekt, for narcissisten ser slet ikke det arbejde der ligger i fællesskabet.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
æsmet

#133 Indlæg af æsmet » 12 okt 2019 13:59

Jeg tror vist lige, vi tager et stykke musik, for det var fandeme magisk i forgårs, da denne Say Valley Maker lagde fra land.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#134 Indlæg af Broder Salsa » 12 okt 2019 14:37

Uden helt at være med på dit abstraktionsniveau, så er jeg helt enig i i hvert fald sidste indlæg.

Brugeravatar
æsmet

#135 Indlæg af æsmet » 12 okt 2019 15:00

Det er også musikken, der tæller.

Hold kæft, hvor jeg dog elsker denne Peel Session:

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#136 Indlæg af Pete Rock » 12 okt 2019 21:13

eini skrev:
12 okt 2019 13:01
Eller rettere: Det er det samfund der har sat prisen for det album. Den pris skal vi sgu da ikke bare acceptere. What the fuck. Som om enhver er sig selv nærmest og alting ikke hænger sammen. Kunsten er der kun plads til som et selvrealiseringsprojekt for de priviligerede. Vågn dog op. Hvis man ikke kan overleve, fordi man ikke kan finde ud af at spise frikadeller, kunne man jo begynde med at lære at lave sine frikadeller selv. Infantiliseringen af vores generation er den største trussel mod modkulturen. Kan I huske dengang USA var et fedt sted der opfostrede folk som McKenna og Stamets? Folk der kunne tænke selv og turde gøre noget ved det. Rick Doblin der ville hjælpe andre ved at arbejde som psykedelisk terapeut, men så blev stofferne forbudt, og så uddannede han sig fandeme i statskundskab i stedet for, så han kunne gøre hvad han kunne for at ændre loven. Jeg vil have heltene tilbage!
Det der psykedeliske typer er jo bare gået lidt mere underground, de findes stadig. Faktisk virker det som om der er en psykedelika-revival igang, jeg går ud fra at du har læst Michael Pollans NPR-godkendte og ganske udmærkede "How to Change Your Mind". Microdosing har jo også fået noget opmærksomhed, men det hader jeg godtnok, fordi det reducerer psykedelika til et middel til at være mere produktiv på arbejdspladsen.

En anden ting I da vel ikke seriøst kan mene at Berman stadig ville være i blandt os hvis han havde valgt ikke at lave den plade? Jeg forstår godt man kan have svært ved at lytte til den, men jeg ser den mere som et symptom end en årsag.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
æsmet

#137 Indlæg af æsmet » 12 okt 2019 21:35

Jamen, præcis.

Jeg har heller ikke rigtigt fået dyrket Callahans nyeste plade endnu, selvom jeg har haft den på et par gange, fordi Purple Mountains fylder meget mere. Men jeg kan da sagtens se, at det ikke er fair. Den skal nok få lov at få sin egen plads. Den er noget helt andet. Jeg har tid til mine helte.

Brugeravatar
æsmet

#138 Indlæg af æsmet » 14 okt 2019 11:53

På sådan en mandag, hvor man har tid til at gå rundt og høre Shepherd In A Sheepskin Vest, må man bare sige, at der er tale om et virkelig dejligt værk.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#139 Indlæg af kenk » 14 okt 2019 11:58

Jeg er også svært begejstret for den nye, og det er helt klart det udspil, som har sagt mig mest siden ‘Sometimes I Wish...’.
:crown:

Besvar