Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
æsmet

Re: Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle

#111 Indlæg af æsmet » 10 feb 2014 15:14

Man skal jo forstå, at kedelig er positivt i Callahans verden. I går var nærmest helt absurd kedeligt. Jeg er heldigvis ikke anmelder, så jeg er fri for skalaer. Jeg kan bare sige, at det var kedeligt. Og at jeg elsker tossen.

Hold kæft, hvor var det kedeligt. Jeg var sgu for langt væk fra manden og musikken. Jeg tænker også, at Vega er noget pis. Og alt det garderobefis. Og jeg kom til at købe en øl til 90 kroner. Hvad helvede sker der. Det er jo næppe Bill Callahans skyld, men jeg gider da overhovedet ikke at gå ind i den bygning igen.
Senest rettet af æsmet 10 feb 2014 15:22, rettet i alt 1 gang.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#112 Indlæg af Broder Salsa » 10 feb 2014 15:21

Jeg er 100% enig. Tror jeg nok.

Brugeravatar
æsmet

#113 Indlæg af æsmet » 10 feb 2014 15:34

Måske totalt 100 procent. Dream River er jo også sådan en lalleplade, der bare kan køre hele dagen uden hits, men som et godt selskab. En tavs rapper. En Walser. Det er jo lidt sådan manden er. Ny luft, my ass. Kunstneren Callahan giver god mening. Nu er han så her. Kan man lide det, eller kan man ikke lide det. Han har jo altid været sådan en sniger. Bag på coveret til Forgotten Foundation har han nok givet sin far nogle sokker i julegave. Så går han ind på sit værelse og spiller, at hans eget band lyder næsten nøjagtigt som The Ramones. Jeg så en dokumentar med ham. Han sagde ingenting. Ingenting er smukt.

Og så synes jeg, at det er okay at sige, jeg kan måske ikke lide det her, så jeg går et andet sted hen. Det kunne for så vidt have været smukt, hvis alle forlod denne kedelige koncert, mens den var i gang. Gik ud og hentede deres jakker og rystede dem fri for edderkopper. Og kyllinger. Og så ud til lufthavnen og væk. Kommer aldrig tilbage. Aldrig tilbage.

Brugeravatar
breidahl
Geografisk sted: denmark

#114 Indlæg af breidahl » 10 feb 2014 16:21

æsmet skrev:Man skal jo forstå, at kedelig er positivt i Callahans verden. I går var nærmest helt absurd kedeligt. Jeg er heldigvis ikke anmelder, så jeg er fri for skalaer. Jeg kan bare sige, at det var kedeligt. Og at jeg elsker tossen.

Hold kæft, hvor var det kedeligt. Jeg var sgu for langt væk fra manden og musikken. Jeg tænker også, at Vega er noget pis. Og alt det garderobefis. Og jeg kom til at købe en øl til 90 kroner. Hvad helvede sker der. Det er jo næppe Bill Callahans skyld, men jeg gider da overhovedet ikke at gå ind i den bygning igen.
Så er jeg lettet over jeg ikke kom afsted (og tog til noget andet). For jeg overvejede det meget kraftigt.

Brugeravatar
æsmet

#115 Indlæg af æsmet » 10 feb 2014 16:29

Man kan nærmest sige, at du gik glip af ingenting. Men jeg synes stadig, at manden er toppen. Han er kraftedeme speciel. Jeg har det lidt som om det var en drøm. At det muligvis slet ikke skete. Fandeme weird.

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#116 Indlæg af rabu » 10 feb 2014 19:20

5 hjerter i Politiken.
3 stjerner i Gaffa

Er enig med indiepeter. Jeg synes også det var mere kedeligt end magisk. Sidste gang var det pissefedt og trommerne var gode. Den nye trommeslager spillede på et sæt med en klaveslignende tingest istedet for stortromme. Han var god nok, bevares, men det blev sgu lidt for kælent og jeg savnede power og dynamik. Drover var et af højdepunkterne på trods af den manglede den power den har på albumversionen. Man savnede lidt vildskab. Lidt akustiske wersternguitarstrenge, der rasler når der hamres på dem. Ikke alt det stratocasterklimteri. Det var med andre ord en koncert, der lige så stille lister sig hen i glemmebogen.
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Brugeravatar
Major Briggs
Geografisk sted: Århus

#117 Indlæg af Major Briggs » 11 feb 2014 15:05

rabu skrev:
Er enig med indiepeter. Jeg synes også det var mere kedeligt end magisk. Sidste gang var det pissefedt og trommerne var gode. Den nye trommeslager spillede på et sæt med en klaveslignende tingest istedet for stortromme. Han var god nok, bevares, men det blev sgu lidt for kælent og jeg savnede power og dynamik....
Er det ikke bare fordi man savner ham Jim White fra the Dirty Three? Ham som turnerede med Smog/Callahan i nogle år og var med i Århus og også engang i Paris, så vidt jeg husker (vel i 2006-2008 ca.), og som også var med på et par plader (i hvertfald på "A River Ain't Too Much to Love"). Han er en guddommelig fantastisk fed trommeslager, der alene kan være pengene værd at opleve...

edit: altså ham her:

The penis mightier than the sword

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#118 Indlæg af Broder Salsa » 11 feb 2014 15:35

Jim White ville utvivlsomt have klædt lineuppet i søndags.

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#119 Indlæg af rabu » 11 feb 2014 19:55

Major Briggs skrev:Er det ikke bare fordi man savner ham Jim White fra the Dirty Three?
Jo, muligvis. Ham der var med sidste gang i lille vega var nu altså heller ikke helt ueffen. Ung fyr med langt garn. Spillede i bare tæer. Men der var sgu knald på. Bandet kom sgu mere ud over scenekanten end denne gang.

Fun fact omkring Jim White og A River-pladen: Bill og bassisten indspillede alle numrene i fællesskab og først senere kom Jim lige forbi og lagde trommer ind på de sange, der skulle have det. Det er rimelig sejt, synes jeg. Kan ikke forestille mig, at de har optaget med click track.
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Brugeravatar
Dan Dare
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#120 Indlæg af Dan Dare » 12 feb 2014 14:11

Broder Salsa, på forrige skide skrev du, efter at have lytte til den nye plade, at den var pissegod. Synes du stadig det, og hvordan har du det med pladen >< koncerten, set i lyset af at du synes koncerten var kedelig?

Altså, det er ikke for at "fange dig" i et eller andet, bare fordi jeg er nysgerrig i andres opfattelse af pladen. Jeg synes som sagt koncerten var god, og Dream River tog mig virkelig lang tid at kunne lide bare lidt. Og det hjælp koncerten endnu mere på, altså at jeg ved at høre numrene fremført live opdagede lidt mere om "hvad de kunne".

Giver det mening hvad jeg spørger om?
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Besvar