Rolling Stones

besked
Forfatter
Lousta

Re: Rolling Stones

#31 Indlæg af Lousta » 26 mar 2009 18:00

Jeg har ved nærmere eftertanke altid mest dyrket pladerne hvor Jones medvirker, men har egentlig hidtil aldrig tænkt over om det har noget med ham at gøre.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#32 Indlæg af yossarian » 26 mar 2009 21:06

Regular John skrev:Den synes jeg faktisk er ret dårlig, men nu er det også ved at være en tre-fire år siden, jeg sidst har hørt den, så det kan være jeg skal prøve igen snart.
Tja, egentlig har du ret, den er ikke noget særligt. De har altid været et tvivlsomt liveband, men i det mindste lyder den bedre end bootlegs, fordi Jagger har dubbet sin vokal. De første 5 år af bandets levetid kunne de ikke høre sig selv, når de spillede live, og de næste 25 var de for skæve til at spille ordenligt. Det var først fra midten af '90'erne, da Ron Wood fik nogenlunde styr på sit drikkeri, at de begyndte at være et sammenhængende liveband.

Nåja, og så er Mick Taylor totalt værdiløs sammenlignet med Brian Jones. De blev et andet - og dårligere - band, da han døde (men Exile er nu OK alligevel).

Det er allerede nævnt i tråden, men hvis man kun skal ha' en Rolling Stones- udgivelse, så skal det være Singles Collection. Derefter kan man købe Beggar's Banquet og Exile og Aftermath, men så er man også ved at være dækket ind.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

per e

#33 Indlæg af per e » 26 mar 2009 21:10

Er det med vilje at du ikke nævner let it bleed, som måske er den allerbedste stones plade

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#34 Indlæg af yossarian » 26 mar 2009 21:16

per e skrev:Er det med vilje at du ikke nævner let it bleed, som måske er den allerbedste stones plade
Ja, den er ikke særligt god i min verden. Beggar's Banquet, Aftermath, Exile og Sticky fingers er bedre ( i den rækkefølge). Sangene på Let it Bleed siger mig ikke ret meget, navnlig ikke den hæslige version af Love In Vain. Country Honk (Honky Tonk Women) er meget bedre i singleversionen, som underligt nok ikke er på pladen.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#35 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 28 feb 2010 16:22

Der kommer et reissue af Exile on Main St. til maj med 10 (!) ikke tidligere udgivne sange: http://www.guardian.co.uk/music/2010/fe ... ost-tracks" target="_blank

Gad vide, om der er gravet noget frem, som ikke findes på bootlegs i forvejen.
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#36 Indlæg af yossarian » 28 feb 2010 17:27

jegharfangetmigenmyg skrev:Der kommer et reissue af Exile on Main St. til maj med 10 (!) ikke tidligere udgivne sange: http://www.guardian.co.uk/music/2010/fe" target="_blank ... ost-tracks

Gad vide, om der er gravet noget frem, som ikke findes på bootlegs i forvejen.
tvivlsomt. Pass The Wine synes jeg i hvert fald er en titel, jeg har set andre steder.

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#37 Indlæg af yossarian » 02 jan 2020 17:09

yossarian skrev:
08 maj 2018 17:35
Kong Louie skrev:
08 maj 2018 16:31
Jeg vil hermed vælge side og sige, at Rolling Stones frem til Brian Jones exit bestemt ikke var overvurderede. Måske efterfølgende, op igennem 70erne og sådan, men da var de jo allerede Rolling-uden-for-skalaen-Stones.
Problemet med det band er, at de stort set ikke får en pence eller cent for de plader de lavede på Decca mens han var i bandet og derfor bruger de al deres tid på at forsøge at overbevise folk om at Sticky fingers og Exile er lige så gode. Det er også årsagen til, de ikke har lavet ordentlige reissues og at der ikke er en officiel BBC-udgivelse.
Update: Abkco, det selskab som købte rettighederne til al Rolling Stones' musik op til Sticky fingers, har lige uploadet - og slettet - ca 130 optagelser fra 1963-1969 for at forhindre at deres copyright udløber. Der er altså masser i arkiverne, det kommer bare ikke ud, fordi medlemmerne af Rolling Stones nægter Abkco retten til at udgive det.

Besvar