Sleater-Kinney er tilbage

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Sleater-Kinney er tilbage

#1 Indlæg af yossarian » 22 jan 2015 13:24

Der er kommet en ny lille plade, No Cities To Love, og de kan vist godt li' den ude i musik-blog-land. Jeg regner med at høre den i aften, men jeg vil selvfølgelig gerne vide, hvad jeg skal mene inden?
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Sleater-Kinney er tilbage

#2 Indlæg af Tonic Satan » 07 apr 2015 15:01

Jeg skrev en anmeldelse på Undertoner for nylig. Og som den slimede sexist, jeg er, rakkede jeg den selvfølgelig ned med henvisning til kvinders naturligt manglende evner til at sætte tre toner sammen uden Jerikos mure smuldrer.

Den er skidegod, og damerne er i det følsomme hjørne.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#3 Indlæg af yossarian » 08 apr 2015 14:30

De er jo et band som man næsten ikke kan tillade sig at kritisere, men altså...
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#4 Indlæg af kenk » 08 apr 2015 16:10

Hvor vover du overhovedet at sige sådan noget, din klamme, slimede stodder, Yossarian? Du fortjener ikke det, der er godt i livet.

Brugeravatar
yossarian
Kontakt:

#5 Indlæg af yossarian » 08 apr 2015 22:31

OK, hvis jeg allerede har mistet retten til bacon (og fjas) så kan jeg jo lige så godt gå all in:

Det er ikke en rigtig dårlig plade, men overflødig. Det er en plade som lyder som om de har tage de to ringeste numre på hver af deres rigtige plader og sat dem sammen til denne, det er hverken godt eller nyt. Alt det de havde, har de tabt. Der er ikke den "urgency" som de virkelig havde da de var gode og heller ikke gode hooks, melodier eller omkvæd. Som Dinosaur Jr eller Mazzy Star efter deres gendannelse, alle elementerne er til stede og det lyder som det plejer bare mindre interessant.
Det er lyden af et band, der prøver at lyde som sig selv. No Cities To Love er S-K's How to Dismantle an Atomic Bomb, pladen hvor de opgiver at være relevante og i stedet bliver nostalgiske. Det kan jo være fint nok, de var bare engang et band med ambitioner til mere.

Brugeravatar
palesaint

#6 Indlæg af palesaint » 09 apr 2015 15:27

Hvordan kan den være ”skidegod” men ”uden hooks”? Jeg må vist heller få nosset mig sammen til at få hørt pladen.
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#7 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 apr 2015 15:36

yossarian skrev:. Som Dinosaur Jr eller Mazzy Star efter deres gendannelse, alle elementerne er til stede og det lyder som det plejer bare mindre interessant.
Altså, Mazzy Star har jo i virkeligheden altid lydt som sig selv, bare mindre interessante. Jeg er slet ikke enig ift. Dinosaur Jr. Jeg synes, Beyond er en fremragende plade i sin egen ret, og Farm synes jeg måske nok faktisk er deres næstbedste nogensinde efter You're Living All Over Me.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
palesaint

#8 Indlæg af palesaint » 20 okt 2015 04:47

Det er ikke en af årets plader, men den er virkelig god, og jeg hylder (selvom jeg hader det ord) den kommende litterære karriere. Det er ikke stor litteratur, men for fanden det rammer bedre med den historiske og empatiske vinkel i forhold til at have en homoseksuel far som heteroseksuel kvinde:

http://www.newyorker.com/books/page-tur ... l_facebook
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Besvar