SOPHIE

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hansen

SOPHIE

#1 Indlæg af Hansen » 12 dec 2017 10:25

Jeg har i begejstret forundring fulgt SOPHIE's udvikling de sidste par år, og i 2017 har hun virkelig uppet sit game. Udover den første hvor hun trådte frem med billede, "It's Okay To Cry", og specielt den nye Ponyboy, hvor popformlen bliver udfordret ret grundigt. Selvfølgelig er der tråde til Aphex Twin, HEALTH og ikke mindst K-pop, men det er alligevel en helt unik ting hun laver.
Hvad siger I? Får hun det store gennembrud, eller er det for niche?
Tre eksempler.
Hendes bedste fra de første år:

Hendes "coming out" ballade:

Og den nye brutale banger:

Brugeravatar
Kong Louie

Re: SOPHIE

#2 Indlæg af Kong Louie » 12 dec 2017 20:56

Det er altså ret mærkeligt.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Kalnæs
Geografisk sted: Amager

#3 Indlæg af Kalnæs » 13 dec 2017 01:00

Jeg er totalt fan! Men af de PC Music affilierede projekter kunne jeg bedre tænke mig at se et helt album med Hannah Diamond:

Og jeg har mest bare lyttet til de to compilations PC Music 1 og PC Music 2. Jeg er allerede i stand til at sige, at jeg bedst kan lide det gamle 8)

Men hvad er i grunden meningen med det label? Hvad er opdigtede personer og stemmer, der kun findes digitalt? Kommer der en PC Music 3? Ved Hansen sådan noget?

Brugeravatar
Hansen

#4 Indlæg af Hansen » 15 dec 2017 00:34

Det meste af hvad de siger er jo løgn og mediemanipulation, så alt her skrevet med et vis forbehold.
Men jeg opfatter dem som en meget britisk ting, der med historien fyldt op af Aphex, handbag house og en naturlig medie Suave, opfinder genren post K-pop og har det skide skægt imens. De falder ofte i den samme fælde som K-pop og der går samlebånd i den, for at sikre sig at sidde på den lyd. Der er vilde producere imellem (SOPHIE og Danny L Harle), men der er en også en masse venstrehåndsarbejde. Sikkert fra de samme producere. Når de bevarer fokus og ikke er nærige med idéerne er det helt vanvittigt så godt det er, men det meste er stadig lidt for bubbly pastel teenage stil-øvelser. Jeg er ret spændt på hvad det bliver til om et års tid, når andre folk byder ind med videreudviklinger. Lige nu er SOPHIE det absolut bedste og den eneste der holder niveau, men skulle man udpege et andet hit fra labelet går mine penge til

Jeg tror kun der er 4 egentlige producere på det label, men eftersom singlen er mediet, er det sjovere med forskellige monikers, og så kan man jo gå videre med det navn der vinder genklang. Lige nu har de tre seriøse skud i bøssen i forhold til videoer, men jeg tvivler stærkt på at de kan gøre noget live. Synes dog stadig at Pumpehuset skulle lave en aften med labelet :)
EDIT: Hvis nogen er i tvivl om at de har det sjovt:

Brugeravatar
kulsoen

#5 Indlæg af kulsoen » 19 dec 2017 13:43

Elsker Sophie og pc music generelt, men er ikke særlig vild med Sophies nye numre. Lemonade og Hard er længder bedre. Jeg kan fandme godt lide den bubbly teen ting PC har kørende, ser det på ingen måde som et ulempe. Og der er da spækket med fede hits, selvom der også er en del lort! Men de hits der er, er sygt solide! F.eks --->

Og så er der QT tingen, men er det ikke Sophie? Jeg kan slet ikke finde rundt i det heller. Og ja, Hannah Diamond, Danny L Harle <3<3<3<3

Ved der er svingere, der er I AM EXPERT ift PC, J-sim jeg kigger på dig O.O

Brugeravatar
opiumsnegl

#6 Indlæg af opiumsnegl » 20 dec 2017 23:34

jeg synes også pc music er herre spændende, og har især hørt den her ustyrligt meget:

Nu da tråden handler om SOPHIE, synes jeg virkelig også, hun fortjener hyldest for sine biddrag til Vince Staples' Big Fish Theory - i øvrigt en af årets vildest lydende udgivelser. Hun er især sej i den her:

Jimmi Jazz skrev: regnvejrstråden er god og sød

Brugeravatar
anglophilia
Geografisk sted: Frederiksberg

#7 Indlæg af anglophilia » 27 dec 2017 12:05

Jeg havde slet ikke set denne her tråd. Mit hjerte banker åh så hårdt for PC Music og SOPHIE.

Her er nogle lidt mere oversete sider af dem:

Charli XCX ft. Rita Ora – Doing It (A. G. Cook Remix)

Serious Thugs - Ur not a baller

Le1f - Koi
Kalnæs skrev:Men af de PC Music affilierede projekter kunne jeg bedre tænke mig at se et helt album med Hannah Diamond
Tidligere blev der lovet et album i 17, men det bliver nok ikke til mere lige foreløbigt end de 3 nye numre, der kom tidligere i december:

DEL og LIKE hvis du er ENIG!

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#8 Indlæg af Ungfugl » 29 dec 2017 14:04

Sikke dog et suverænt nummer det der It's Okay To Cry.

Besvar