Postpunk, med udgangspunkt i Phistens liste

Post Reply
J Spaceman

Re: Postpunk, med udgangspunkt i Phistens liste

#111 Post by J Spaceman » 02.02.2018 17:26:47

Angående NDW, så elsker jeg dette nummer. :)

Men ellers kender jeg hovedsageligt kun Trio, Peter Schilling, Hubert Kah, og DAF. Jeg tror, jeg skal have hørt noget mere, for der gemmer sig nogle fede ting bag den ofte ret kikset facade.
Jon A wrote:Bidrag med noget.

tårer

#112 Post by tårer » 03.02.2018 02:53:04

Synes at danske Dark Matter fortjener et 'honorable mention' i tråden for deres EP udgivet for et par år siden. Noget ved den udgivelse føles perfekt... det er ikke genopfindelsen af Goethes farvelære... men 'vital dyster postpunk-rock' er bare mums når man har lyst til at tudbrøle. 8) og så er den bare catchy.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

phisteria

#113 Post by phisteria » 03.02.2018 10:46:49

andreassyr wrote:...Parade Ground
Har aldrig sagt mig det store. Men lige den du postede her :

Er ret fedt - det medvirker Colin Newman fra Wire så oss' på, kunne forklare en del :)
Jeg har ikke valgt transmission fra.

J Spaceman

#114 Post by J Spaceman » 06.02.2018 13:15:19

Non-metal dude wrote:De Press
Den sang, du postede, er meget god, men jeg har hørt andre ting med dem, og det er lige en tand for fjollet til min smag.
Non-metal dude wrote:Cortex - Spinal Injuries
Det er til gengæld super fedt! Tak for anbefalingen.
Non-metal dude wrote:Mark Stewart - As the Veneer of Democracy Starts to Fade
Den har jeg aldrig hørt. Det gør jeg om lidt.
Hansen wrote:
Dark Day er det eneste af de fire bands, som jeg rent faktisk kendte. Jeg kan godt lide dette nummer:
Hansen wrote:
No More og Snowy Red sagde mig intet. De virkede begge lidt Fad Gadget-agtigt, men uden at være lige så godt. Dette nummer er til gengæld fint. Det minder mig lidt om en tidlig udgave af Moth, som jeg godt kan lide.
andreassyr wrote:Det er vel lidt mere sådan noget euro-synth/blød EBM, men Spacey burde kunne lide Parade Ground
Det er rigtigt, at vi presser definitionsrammerne for, hvad man kan kalde post-punk, ret kraftigt, men det er også rigtigt, at jeg kan lide det! Især det nummer, der hedder Moans, men også Gold Rush. Tak for anbefalingen!
satirejohn wrote:Jeg er meget betaget af twee, og har dermed masser tilovers for fx Television Personalities, Raincoats, Young Marble Giants og den slags, der vel stadig kan kategoriseres som postpunk.
Du har i så fald gjort det modsatte af mig. :)

Har du hørt The Painted Word med Television Personalities? Det er virkelig godt! En slags underlig blanding af Velvet Underground og twee.

Anekdotetid: I midten af nullerne, da jeg stadig boede i Aarhus, hørte jeg i en kortere periode ret meget indie-pop og twee. Det var hovedsageligt folkene omkring Pop Revo, som introducerede mig til den slags, og heltene var Television Personalities, The Field Mice, Felt, The Smiths, og en masse svenskere i tynde jeans.

Men nærmest fra den ene dag til den anden kunne jeg ikke længere udstå den slags musik. Det føltes simpelthen så kunstigt for mig med al den happy-sadness, og jeg har haft det meget anstrengt med den slags lige siden. Det var i den periode, jeg for alvor blev draget af post-punken, som jeg synes virkede meget mere troværdig og interessant.

Television Personalities, The Field Mice, og Felt kan jeg stadig godt lide (Felt er i øvrigt ikke twee), og Young Marble Giants og Raincoats er også ok, men jeg tror, jeg er for tweematiseret til for alvor at kunne blive vild med de sidstnævnte, og det er derfor, de ligger ret langt ned ad min liste. Til gengæld går jeg i en stor bue udenom svensk indiepop.
Last edited by J Spaceman on 08.02.2018 18:35:49, edited 1 time in total.

satirejohn

#115 Post by satirejohn » 06.02.2018 20:41:51

J Spaceman wrote: Har du hørt The Painted Word med Television Personalities? Det er virkelig godt! En slags underlig blanding af Velvet Underground og twee.
Jep, fed! Dog især fan af And Don't the Kids... og en masse af deres singler. Men helt klart også The Painted Word.

Yndlings TVP sang:

naunyn

#116 Post by naunyn » 06.02.2018 21:34:26

J Spaceman wrote: Snowy Red sagde mig intet.
Apropos Snowy Red, så lavede han et syv tomme med en sangerinde, der er krediteret som Carol. Syvtommen hedder bare Breakdown. Det er sådan ret naivt og måske i virkeligheden følsomt på den der twee-agtige måde, som du beskriver med en snert af irritation, men jeg vil nok rangere den i en personlig top 3 over bedste syvtommer.

A-siden Breakdown er ret dansable, men b-siden med So Low er helt sikkert også værd at tjekke ud.

Det er godt nok nogle år efter '82 og lidt mere over i en cold wave eller new wave lyd, men nogle af de polske ting fra de scener er ret fede, om end måske lige jangly nok til tråden.

Her i blandt den her ret fede live udgivelse med polske Madame.

Samt denne sang fra en af de senere syvere med Made in Poland, da de havde fået en ny sanger.

(Jeg ved virkelig ikke, hvad den grimme fan video har med noget at gøre)

Ellers lavede franske Excess Nocturne en ganske fin sidste syver, som dog er mere over i noget cold wave.

Frcaheal

#117 Post by Frcaheal » 08.02.2018 17:25:59

satirejohn wrote:
J Spaceman wrote: Har du hørt The Painted Word med Television Personalities? Det er virkelig godt! En slags underlig blanding af Velvet Underground og twee.
Jep, fed! Dog især fan af And Don't the Kids... og en masse af deres singler. Men helt klart også The Painted Word.

Yndlings TVP sang:
Ja, for fanden! Jeg troede, jeg stod alene med den som yndlings-TVP. Nogle gange er man nødt til at høre den en 3-4 gange om dagen.
Nå, men så sælger vi egern.

J Spaceman

#118 Post by J Spaceman » 08.02.2018 18:50:02

Min yndlings er A Sense Of Belongning, men det skal være albumudgaven, hvor han bander, og jeg kan ikke finde den på youtube.

Desuden denne her:

Josti

#119 Post by Josti » 08.02.2018 21:44:27

Sgu da.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Josti

#120 Post by Josti » 08.02.2018 21:50:23

Nej vent, det er sgu da den her!