Purple Mountains

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Purple Mountains

#61 Indlæg af Pete Rock » 09 aug 2019 11:26

Haha, jeg håbede du ville nævne den. De svin.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#62 Indlæg af Broder Salsa » 09 aug 2019 11:51

Der kan man tale om en anmeldelse, der ikke er ældet med ynde.

Brugeravatar
æsmet

#63 Indlæg af æsmet » 09 aug 2019 11:56

newdayrising skrev:
08 aug 2019 10:42
Jeg havde egentlig besluttet mig for at lytte pladen igennem efter at have læst den her tråd for et par dage siden, nu tør jeg næsten ikke. Tænk, hvis man kan li' det, så kommer man jo til at fremstå som en sortrandet teen med selvmordsfetichisme.
I stedet for en idiot? Du er velkommen til at spille smart andre steder.
Senest rettet af æsmet 09 aug 2019 11:59, rettet i alt 1 gang.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
æsmet

#64 Indlæg af æsmet » 09 aug 2019 11:58

Half-noise sendte mig denne fine ting andetsteds. Med hajer i farvandet bliver man nødt til at kaste med krudt:

https://jagjaguwar.com/remembering-our- ... mb5T6PufKI

Brugeravatar
kjb
Geografisk sted: Ydre NB

#65 Indlæg af kjb » 09 aug 2019 12:37

busterask skrev:
17 jul 2019 10:31
det er fandeme stærke sager, det her.
pladen har virkelig igangsat en total besættelse af Berman-figuren. er der nogen der kan hjælpe mig med at opstøve en fader-artikel fra 2005 der hedder "dying in the al gore suite"?
https://www.thefader.com/2019/08/08/dyi ... ilver-jews

Brugeravatar
æsmet

#66 Indlæg af æsmet » 09 aug 2019 12:43

Fantastisk!

newdayrising

#67 Indlæg af newdayrising » 09 aug 2019 16:37

æsmet skrev:
09 aug 2019 11:56
newdayrising skrev:
08 aug 2019 10:42
Jeg havde egentlig besluttet mig for at lytte pladen igennem efter at have læst den her tråd for et par dage siden, nu tør jeg næsten ikke. Tænk, hvis man kan li' det, så kommer man jo til at fremstå som en sortrandet teen med selvmordsfetichisme.
I stedet for en idiot? Du er velkommen til at spille smart andre steder.
Rolig. Jeg sagde ikke, at du eller for den sags skyld andre herinde er hverken sortrandet eller selvmordsfetichister. Jeg har såmænd stor respekt for Berman og har lyttet til Silver Jews det meste af dagen. Men ja, jeg har et problem med dem som nu ukritisk vil kanonisere Purple Mountains albummet fordi... Selvmord. Det var ulideligt med Elliott Smith, Jeff Buckley, Ian Curtis og alle de andre, og det her bliver det - desværre - også. Og ja, jeg ærgrer mig over, at jeg ikke får lov til at høre albummet uhildet af hele den historie.

Det var virkelig ikke for at være en idiot... Eller smart.

Jeg føler i øvrigt med dig. Jeg kan jo læse mig til, at du har et særligt forhold til hans musik, det er aldrig rart at miste en ven... Heller ikke selvom det er en man ikke har mødt.

Brugeravatar
æsmet

#68 Indlæg af æsmet » 09 aug 2019 16:50

Yeah, gode ord igen. Og undskyld også. Jeg er med på, hvad du mener. Jeg synes, pladen er stor nok til, at den kan bevæge sig ind og ud i forhold til humøret. Du burde give den en chance, hvis du har interessen i David Berman. Der er guld at hente til et større perspektiv. Og så er der altså bare gode og rørende tracks. Det var de også før.

Når du hører den, så prøv at give åbneren lov til lige at falde på plads, så falder resten af pladen simpelthen så smukt.

Berman har også selv sagt nogle ting om numrene. De kan give et praj i retning af at tage pladen, som den er/var, inden ... Men så igen, man kommer ikke uden om, at det er en personlig plade. Det har den været hele vejen. Tjah.

Ellers må man jo være hurtigere ude, så de ikke når at dø! Det er sandt nok desværre sådan landet ligger nu. Og jeg er sikkert gået for langt for længe siden, da jeg begyndte at holde enormt meget af manden bag musikken. Jeg kan ikke adskille de ting i dette tilfælde. Jeg kan næsten ikke forstå, man kan. Så det er jo mig, der er ude og skide, det ved jeg godt. Men nærmest alle, jeg har hørt Silver Jews sammen med, har det på samme måde. Så det er trods alt også en samlende størrelse.

Måske distancen bare ikke er en mulighed, når det kommer til Berman. Man må investere sig for at få det fulde udbytte. Der er selvfølgelig så den risiko, at man kommer til at tage ham med i seng og må græde, når han er død. Jeg oplever det som budskabet fra første Silver Jews-fløjt. "Kom ind og sæt dig. Tag en øl." At det sociale så slet ikke er nemt for Berman, det giver allerede en dybde for mig. Jeg bilder mig ind, man kan høre det i musikken.

newdayrising

#69 Indlæg af newdayrising » 09 aug 2019 17:29

æsmet skrev:
09 aug 2019 16:50
Et konge-indløg om hvordan det føles at elske musik, læs det lige, ikke!
Jeg skal nok lytte til pladen. Hørte den faktisk med et halvt øre lige da den kom, men kunne mærke den krævede mere intensiv lytning og så røg den på lyttelisten på spotten.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#70 Indlæg af foxtrot » 09 aug 2019 18:09

Broder Salsa skrev:
09 aug 2019 11:51
Der kan man tale om en anmeldelse, der ikke er ældet med ynde.
Det er virkelig en uheldig situation for undertoner. Alle andre indie-musiksites har på deres forside artikler der hylder Berman som en af de største poeter musikverdenen har set. Undertoner har på deres forside en artikel, der kalder ham en mindre talentfuld udgave af Conor fucking Oberst.
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Besvar