Langleys Richard Thompson + Fairport relaterede emner tråd

besked
Forfatter
Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

Re: Langleys Richard Thompson + Fairport relaterede emner tråd

#11 Indlæg af Amos » 13 maj 2020 16:04

#forstårogstøtter

Brugeravatar
eini

#12 Indlæg af eini » 24 maj 2020 16:05

Puha. Den version gjorde mig ked af det at høre.

Den her version af Milk and Honey gør mig til gengæld EKSTATISK:

Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#13 Indlæg af Langley » 24 maj 2020 23:42

DE VAR ET PAR HENDE OG JACKSCON C FRANCK i en periode

Han levede endda længere og mere sørgeligt end hende. Bliver en bums, psykiatrisk hospital, mister et øje og dør af hjerteslag tosset og ulykkelig. Suk
Meister Rumelant har dig
https://youtu.be/K8bxR4mvYnU

Brugeravatar
eini

#14 Indlæg af eini » 25 maj 2020 22:12

Ja. Men er det ikke et fantastisk nummer? Bare den måde hun synger comingggggg på, er genial!
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#15 Indlæg af Ungfugl » 05 aug 2020 20:55

'Liege and Lief' kørte rigtig meget i mit barndomshjem, men ellers har jeg dyrket Fairport alt for lidt. Har mest haft snuden i Sandy Dennys solo-ting. Kan man lokke en børnevenlig top fem ud af Langley eller andre kyndige, for så vil jeg fandeme til at komme i gang. Edit: Må meget gerne Richard og Linda Thompson-udgivelser.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#16 Indlæg af PeterEllermann » 05 aug 2020 21:48

Ungfugl skrev:
05 aug 2020 20:55
'Liege and Lief' kørte rigtig meget i mit barndomshjem, men ellers har jeg dyrket Fairport alt for lidt. Har mest haft snuden i Sandy Dennys solo-ting. Kan man lokke en børnevenlig top fem ud af Langley eller andre kyndige, for så vil jeg fandeme til at komme i gang. Edit: Må meget gerne Richard og Linda Thompson-udgivelser.
Yo! Jeg vil da gerne forsøge.
Altså Dick og Linda lavede kun tre plader sammen, og i hvert fald Bright Lights og Shoot Out Lights er iskolde 10/10. Bum, færdig, der er ikke så meget at sige der, dem kan alle lide.
Pour down like silver er en 8/10 ca, har jo Night Comes in som er verdens smukkeste sang.
Fairport kender jeg ikke så godt, der hører jeg bare de to kendte.
Af Richard Thompsons soloting vil jeg gerne give den op for de nyere plader Dream Attic, Electric og Still. Både Thompson som musiker og sangene er friske, originale og tidssvarende, og det er mega fin og varieret sang udbud.

Der var også en liveplade på Spotify, der godt kunne noget, som udkom tidligere i år, med ældre materiale.

Et sted at starte da, hehe.
Steely Dan Jørgensen.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#17 Indlæg af Ungfugl » 06 aug 2020 10:44

Tak, PeterGuttermayn!

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#18 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 06 aug 2020 12:38

Måske lidt en KonHol, men Pour Down Like Silver er min favorit. Langsom, forpint og intens og helt uden den lille snert af balle, der af og til stikker hovedet (røven?) frem hos Richard Thompson. Men synes, alle Richard og Linda-plader er vildt gode. Fairport Convention er til gengæld... en smule overvurderede? Det bliver meget traditionalistisk for det meste og meget dygtigt og uden det store bid og den store selvstændighed, selvom der seff er supergiftige enkeltnumre spredt ud over pladerne. Denny solo og Thompson solo er en del mere interessant, imo.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#19 Indlæg af PeterEllermann » 06 aug 2020 14:02

secondtoughestintheinfant skrev:
06 aug 2020 12:38
Måske lidt en KonHol, men Pour Down Like Silver er min favorit. Langsom, forpint og intens og helt uden den lille snert af balle, der af og til stikker hovedet (røven?) frem hos Richard Thompson. Men synes, alle Richard og Linda-plader er vildt gode. Fairport Convention er til gengæld... en smule overvurderede? Det bliver meget traditionalistisk for det meste og meget dygtigt og uden det store bid og den store selvstændighed, selvom der seff er supergiftige enkeltnumre spredt ud over pladerne. Denny solo og Thompson solo er en del mere interessant, imo.
Jeg synes ikke det er en KonHol, men jeg synes, at Jet Plane in a Rocking Chair er en visesang med et dejligt schwung, der desværre gør pladen lidt ballet.
Men jeg tænker, at det må være øjnene der ser, fordi jeg ser Shoot Out The Lights som den plade, du beskriver: Et sort mesterværk fra det dybeste og bitreste den menneskelige sjæl kan frembringe, og så med Wall of Death som den absurde kitschsang, som kører under rulleteksterne efter en splatterfilm.

Generelt tænker jeg, at man nok ikke helt kan fjerne sig fra, at de er nogle røvballesangere og -musikere, og at det har været med siden Come All Ye, og det er helt sikkert også med i Richards soloværker helt frem til i dag.
Men altså, hvis man er typen, der er en romantisk sjæl, og som godt kan lide at rocke med på et godt beat, eller kan tåle en ballade, så er det altså bare at gå i krig for at finde guld.

Her er tre hurtige favoritter:

Findes der biografier? Kan folk anbefale noget?
Steely Dan Jørgensen.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#20 Indlæg af Pete Rock » 06 aug 2020 14:23

"Vi drak os halv ihjel, men var alligevel dygtige til at spille musik. Vi havde grimt tøj på. Nogen gange bollede vi - det var ikke specielt godt."
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar