Drake

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
busterask

Re: Drake

#51 Indlæg af busterask » 22 sep 2013 22:05

secondtoughestintheinfant skrev:Ja, men det er jo en r&b sang. Den eneste fuldtonede r&b sang, han har lavet i sin karriere so far. Og uden sammenligning hans bedste nummer, period. Alt fungerer på den - især teksten! - og det gør det, fordi det går all in på r&b og ikke sætter sig mellem to fesne stole, som mange af hans andre numre gør.
Jeg synes, fusionen er totalt fresh. Blandingen bliver helt urørlig på numre som Too Much, Wu-Tang Forever og første del af Furthest Thing. Om det er hans rette element, skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes det er tydeligt at fornemme, at det helt klart er hans comfort zone. På den anden side, kunne det også være spændende at høre en hel plade, som er det ene, uden det andet.
Så det er retmæssigt at klynke, så længe det sker på en fuldtonet r&b sang?
den meget priviligeret ung mand

Brugeravatar
Alexanderjulin

#52 Indlæg af Alexanderjulin » 22 sep 2013 23:07

Jeg er seriøst blevet besat af Furthest Thing, så latterligt et godt nummer.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#53 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 25 sep 2013 16:43

For øvrigt har ingen wrapped Take Care bedre op end min yndlings mavesure rap-professor:
"That's it? Drake couldn't find three more songs to stretch Take Care over the one hundred-minute mark? If you're not familiar with sarcasm, allow me to speak bluntly: Take Care is waaaaaaay too fucking long of an album: it's as though Aubrey didn't understand that he could stop recording at any time. But the fact that nearly all of the songs sound the same makes it appear that Drake just doesn't have anybody on his staff to assist with quality control: having too many yes men around can spoil you. There are some good songs on Take Care (although I can only think of “Lord Knows” and “Under Ground Kings” as I write this sentence, I know that there's at least one more), but they're drowned out by Drake's need to have every track sound moody and melancholy, so that his shit-talking, focused mainly around his wealth and his intimacy issues, can achieve a greater level of depth due to the contrast in styles. Aubrey seems to be aiming for Ghostface Killah's title as hip hop's most “emo” artist, a classification I'm sure Pretty Toney would cede in a fucking heartbeat. Drake has his niche, and he works it well, but listening to over an hour of the same song played with slight twists coming through every six minutes or so is a tiring proposition, and I cannot in good faith ask anyone to follow through with it. Take Care would have made an excellent EP, but as a full-length album, it's lacking. Yeah, I said it."
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
busterask

#54 Indlæg af busterask » 25 sep 2013 22:26

Det kan da godt være, at det er fint skrevet og alt muligt, men jeg kunne nærmest ikke være mere uenig. Jeg elsker Drake på helt andre præmisser og de ting han ser som værende Drakes svage sider, er nærmest dem jeg elsker allermest.
den meget priviligeret ung mand

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#55 Indlæg af Ungfugl » 26 sep 2013 10:14

Er helt på Busterask's side her. Det er da rimelig fucking lamt at vurdere Drake i en hiphop-kontekst. Drake laver poppet r'n'b. At han rapper, gør det ikke hiphop. Og ja, hans musik er altid moody, og det er da netop det fede ved ham. Numre som 'The Real Her', 'Shot For Me', 'Crew Love' og - på den nye - 'Too Much' er der hvor Drake er bedst. At han så tør lave så vanvittige ting som synth og beatet på f.eks. 'Crew Love' gør ham bare lidt mere interessant. Ja, 'Take Care' er lidt for langt, men alt det andet i det der skriv er helt skudt ved siden af.

Brugeravatar

#56 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 sep 2013 13:05

Pointen er, at den er sygt lang og ensformig og kedelig. "Crew Love" er da klart hans mest ulidelige nummer. Fuck, hvor lyder bare af lort, og fuck, hvor er The Weeknd bare nederen.
Touché.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#57 Indlæg af Ungfugl » 26 sep 2013 14:17

'Crew Love' er da totalt sej. Det nummer fuldstændig råhørte jeg en overgang. Enig i den er for lang, ellers overhovedet ikke. The Weeknd har jo mange af de samme kvaliteter som Drake, den der moody R'n'b, som er vanvittigt melodiøs, men han har til gengæld lavet en del der er decideret lort. F.eks. det der cover af 'Smooth Criminal'. Men hans 'House of Balloons' er sgu ret fed.

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#58 Indlæg af Gregor XIII » 29 sep 2013 16:03

[ligegyldig rant]Jeg tror jeg hader det. Jeg tror jeg decideret hader det. Fuck hvor er et nummer som Started From the Bottom tamt, en parafrase over hip-hop 2013, blot distanceret, domesticeret, kastreret. Jeg vil hellere have en hvilken som helst middelmådig rappers ottende mixtape i år, i det mindste lyder de som om de mener det. Væk mig når han har fået taget omkring ti gange så mange stoffer som nu, så kan det være der kommer noget over det.[/rant]
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar

#59 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 sep 2013 16:24

Hvordan er det, du synes, det lyder som om, Drake ikke mener det? [rent faktisk ment seriøst] Fordi han ikke er lige så misogyn som de rappere, du plejer at høre på dine 1killer-restenfiller mixtapes?[/rent faktisk ment seriøst]
Touché.

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#60 Indlæg af Gregor XIII » 29 sep 2013 17:21

Ja, ret meget. Han kan ikke engang hidse sig nok op over kvinder til at hade dem, det er bare noget han gør fordi det forventes. Eller igen Started From the Bottom: Det lyder som ratchet med strip-klubben kirurgisk fjernet. Det hele er så pænt.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Besvar