Tråden om australsk rock!
- foxtrot
- Geografisk sted: Grosse Pointe
Re: Tråden om australsk rock!
http://vacantvalley.bandcamp.com/album/interzone-lp
Treehouse er fra Tasmanien af alle steder! Fandendansemig godt! Lettere stenet og sludgy grunge/guitarrock.
Treehouse er fra Tasmanien af alle steder! Fandendansemig godt! Lettere stenet og sludgy grunge/guitarrock.
You know, Mike Yanagita. Remember me?
-
Har vi en separat tråd til australsk pop? Australsk pop > australsk rock.
Jeg har aldrig brudt mig om vinyler i kasser, men måske skulle jeg gøre en undtagelse:
http://www.dominorecordco.com/uk/albums ... volume-one
"first 600 orders worldwide get a book from Grant McLennan’s personal library"
Jeg har aldrig brudt mig om vinyler i kasser, men måske skulle jeg gøre en undtagelse:
http://www.dominorecordco.com/uk/albums ... volume-one
"first 600 orders worldwide get a book from Grant McLennan’s personal library"
- PerH
Super fedt! Men de spiller ikke flere gigs i år, skriver de. Øv.foxtrot skrev:http://vacantvalley.bandcamp.com/album/interzone-lp
Var inde og se ZOND den anden dag. Fed støj.
http://www.kemado.com/?artist=zond
Og så fik jeg endelig set Nicholas Allbrook i torsdags. Han var ikke sååå imponerende live, men jeg tror, at han bliver et hit udenfor Australien snart også.
Kører de her to på repeat for tiden
- dreambydream

Low Life - Dogging
ret evnesvagt, ret godt. slet ikke repræsentativt for albummet men den her:
Rihanna and me, in Dolce & Gabbana.
I had a massive shot
My mum’s out
My junk’s out
Rihanna, give me a shoutout
- PerH
Elsker POND og Peter Bibby
-
Bump til ære for yndlingsmusikbyen Melbourne og nye udgivelser fra Terry, Crepes, Stevens og Total Control. Hvis vi fremskriver de sidste fem års udvikling, kan vi forvente mindst ét mesterværk:
UV Race: Racism (2012)
The Stevens: A History of Hygiene (2013)
Total Control: Typical System (2014)
Dick Diver: Melbourne, Florida (2015)
Rolling Coastal Blackouts Fever: Talk Tight (2016)
Lige nu tror jeg mest på Terry, fordi det første nummer er på niveau med EP'en fra sidste år:
UV Race: Racism (2012)
The Stevens: A History of Hygiene (2013)
Total Control: Typical System (2014)
Dick Diver: Melbourne, Florida (2015)
Rolling Coastal Blackouts Fever: Talk Tight (2016)
Lige nu tror jeg mest på Terry, fordi det første nummer er på niveau med EP'en fra sidste år:
There the butcher's shop stinks to the leaden sky;
There the fish shop stinks differently, but worse.
There the fish shop stinks differently, but worse.
- dreambydream
Nu er der jo blevet snakket om rockens død ovre i 10’er-tråden, og det er jo bare så fint, når foraets skarpe pen kan forkæle os med den slags P4K-tendensjournalistik. Men årtiet har jo budt på en del australsk rockmusik af høj karat – fra Go-Betweens-indie til mere hårdtslående sager.
Der er mange gode bands. De har hørt de rigtige ting, det lyder på den rigtige måde, men er sangene der altid? Til tider har det lidt karakter af stiløvelser. Lad os finde frem til en fælles konsensus, så vi ved, hvilke plader der skal på alle lister.
Her er nogle navne: Amyl & The Sniffers, Ausmuteants, Bed Wettin’ Bad Boys, Bitch Prefect, Bits of Shit, Cereal Killer, Civic, Constant Mongrel, Cuntz, Deaf Wish, Dick Diver, Geld, Gooch Palms, Gutter Gods, Kitchen’s Floor, Leather Towel, Lower Plenty, Low Life, NUN, Parsnip, Per Purpose, Pious Faults, Possible Humans, Primo!, Royal Headache, Scott & Charlene’s Wedding, The Stevens, Stroppies, Terry, Total Control, TV Colors, Twerps, UV Race … Og der er flere.
Det er svært at komme udenom de to Royal Headache-plader, selvom det er det kedelige valg. Ellers er mine favoritter nok Low Lifes Dogging og Lower Plentys første Hard Rubbish, som godt kunne vinde min pris. Andre bud?
Der er mange gode bands. De har hørt de rigtige ting, det lyder på den rigtige måde, men er sangene der altid? Til tider har det lidt karakter af stiløvelser. Lad os finde frem til en fælles konsensus, så vi ved, hvilke plader der skal på alle lister.
Her er nogle navne: Amyl & The Sniffers, Ausmuteants, Bed Wettin’ Bad Boys, Bitch Prefect, Bits of Shit, Cereal Killer, Civic, Constant Mongrel, Cuntz, Deaf Wish, Dick Diver, Geld, Gooch Palms, Gutter Gods, Kitchen’s Floor, Leather Towel, Lower Plenty, Low Life, NUN, Parsnip, Per Purpose, Pious Faults, Possible Humans, Primo!, Royal Headache, Scott & Charlene’s Wedding, The Stevens, Stroppies, Terry, Total Control, TV Colors, Twerps, UV Race … Og der er flere.
Det er svært at komme udenom de to Royal Headache-plader, selvom det er det kedelige valg. Ellers er mine favoritter nok Low Lifes Dogging og Lower Plentys første Hard Rubbish, som godt kunne vinde min pris. Andre bud?
- foxtrot
Gode navne!
Life Strike og især Mope City holder også!
Life Strike og især Mope City holder også!
You know, Mike Yanagita. Remember me?
- foxtrot
- stilhed
- ♫
- Geografisk sted: on a mountain
- Kontakt:
white bleaches (garage psych)
mt. mountain (primært instrumental, dronet psych rock)
dope lemon (angus fra angus & julia stone, catchy psych pop)
truly holy (nyrock, jangle, lofi og lidt postrock)
og så vil jeg gerne slå et slag for label'et third eye stimuli, der endnu har til gode at udgive en dårlig plade. the grease arrestors come together er et topbangeren track.
mt. mountain (primært instrumental, dronet psych rock)
dope lemon (angus fra angus & julia stone, catchy psych pop)
truly holy (nyrock, jangle, lofi og lidt postrock)
og så vil jeg gerne slå et slag for label'et third eye stimuli, der endnu har til gode at udgive en dårlig plade. the grease arrestors come together er et topbangeren track.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens