Rockismen

besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie

Re: Rockismen

#1001 Indlæg af Kong Louie » 19 maj 2017 18:10

Damn Straits
Now I'm the king of the swingers

Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#1002 Indlæg af Hr. Oberheim » 26 maj 2017 15:14

Fedt, synes også de holder stadigvæk. Tror jeg plejer at starte med at sætte Once Upon A Time In The West fra live-pladen på, det nummer groover så dejligt i den optagelse. Men Love Over Gold er måske yndligspladen.
La Mouche skrev:Er der ikke en del Dire Straits fans her på boardet?

Jeg lyttede ikke til ret meget andet end Dire Straits, Mike Oldfield, Pink Floyd og Tangerine Dream tilbage i 1980erne... og af alt det musik de fire navne lavede, er det første Dire Straits album stadig det der holder bedst.
Så har vi hørt mange af de samme ting! Min første store koncertoplevelse var Mike Oldfields Discovery Tour, fuck hvor var det vildt, jeg var bare en lille purk, men jeg var helt væk i det. Først langt senere dog, stødte jeg på Tangerine Dream, har lige siddet og hørt Force Majeure. Oldfield på tysk :) Har også hørt meget Floyd. 70'erne var sgu' en fed tid mht. at selv rimelig abstrakte og udknaldede bands fik meget anerkendelse.

Tror i øvrigt at Mike Oldfield endelig er ved at få lidt mere anerkendelse fra moderne elektronisk side, men tror også det har taget lidt tid pga de pænt kitschede 80'er ting fra og med Islands. Omend jeg "vælger" at høre hans indflydelse i mange elektroniske ting fra de sidste årtier også, fx i de mere arpeggio-bårne meditative tech-house ting som fx Underworlds Juanita. Selv Bjørn Svin har rippet ham, Mer Strøm #0 :)

Under alle omstændigheder: Hergest Ridge, Ommadawn, Incantations osv. er simpelthen fantastiske plader, i ordets egentlige forstand. Folk der ikke kender ham bør give det et lyt! En lille spliff og en solnedgang og Hergest Ridge på afspilleren, så er man eet med kosmos :)

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#1003 Indlæg af Jimmi Jazz » 26 maj 2017 16:11

Love over Gold...

Banebrydende BALLEPROG :o

Unikt.
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1004 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 maj 2017 18:25

Anerkend!
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#1005 Indlæg af yossarian » 26 maj 2017 22:43

Jimmi Jazz skrev:Love over Gold...

Banebrydende BALLEPROG :o

Unikt.
En konstatering som er ti år(!) forsinket
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#1006 Indlæg af La Mouche » 27 maj 2017 10:48

Hr. Oberheim skrev: Så har vi hørt mange af de samme ting! Min første store koncertoplevelse var Mike Oldfields Discovery Tour, fuck hvor var det vildt, jeg var bare en lille purk, men jeg var helt væk i det. Først langt senere dog, stødte jeg på Tangerine Dream, har lige siddet og hørt Force Majeure. Oldfield på tysk :) Har også hørt meget Floyd. 70'erne var sgu' en fed tid mht. at selv rimelig abstrakte og udknaldede bands fik meget anerkendelse.

Tror i øvrigt at Mike Oldfield endelig er ved at få lidt mere anerkendelse fra moderne elektronisk side, men tror også det har taget lidt tid pga de pænt kitschede 80'er ting fra og med Islands. Omend jeg "vælger" at høre hans indflydelse i mange elektroniske ting fra de sidste årtier også, fx i de mere arpeggio-bårne meditative tech-house ting som fx Underworlds Juanita. Selv Bjørn Svin har rippet ham, Mer Strøm #0 :)

Under alle omstændigheder: Hergest Ridge, Ommadawn, Incantations osv. er simpelthen fantastiske plader, i ordets egentlige forstand. Folk der ikke kender ham bør give det et lyt! En lille spliff og en solnedgang og Hergest Ridge på afspilleren, så er man eet med kosmos :)
De to første cd'er jeg nogensinde købte midt i 1980erne, til den dengang vanvittige pris af 160 kroner stykket:

Billede

Billede

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#1007 Indlæg af Lang » 28 maj 2017 21:25

Interssant spottet Hr. Oberheim med med Bjørn Svin der sampler Oldfield. Jeg har også hørt club kid DJs spille det.

Det første hele album jeg købte på kassettebånd var gennem postordre klubben Pladeringen og det var Mike Oldfield's 'Five Miles Out'. Før det køb bestod min musiksamling af overspillede Shu-Bi-Dua bånd, random optagelser fra 'Hej P3' og nogle tankstations bånd med covers af danske melodigrandprix sange, så 'Five Miles Out' blæste virkelig min hjerne ud. Men den holder sgu ikke så godt, så jeg vil da tjekke dine anbefalinger.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#1008 Indlæg af Lang » 29 maj 2017 14:55

Dagens dosis rockisme - Treo giver Roger Waters nye fire stjerner for at være "rockens ypperstepræst"
http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/ ... on/6675865
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1009 Indlæg af Tonic Satan » 29 maj 2017 14:59

Tillykke med de 50, Noel!
""If it ain't broke don't fix it. If you start to break it then people aren't going to go. I'm sorry, but Jay-Z? No chance. Glastonbury has a tradition of guitar music and even when they throw the odd curve ball in on a Sunday night you go 'Kylie Minogue?' I don't know about it. But I'm not having hip-hop at Glastonbury. It's wrong.
<3
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#1010 Indlæg af La Mouche » 29 maj 2017 16:22

Jeg PRØVEDE virkelig at hylde Noel af et godt hjerte på hans fødselsdag på Facebook....
"Happy 50th birthday Noel Gallagher. The songs don't come boring out like they used to, but you DID set a fairly high bar for yourself in the years 1994-96"
...men min underbevidsthed insisterer åbenbart på at han er kedelig.

Besvar