Gymnasielærertråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Gymnasielærertråden

#311 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 jun 2017 15:53

Fisker Thomas skrev:Uha. Får min første klage efter mundtlig eksamen senere i dag. Spændende. Eleven får nok ikke rigtig medhold, men så har man da prøvet det.
Kan vi få lidt saftige detaljer fra selve seancen?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#312 Indlæg af Fisker Thomas » 09 jun 2017 15:59

Tja, det var ikke så saftigt. Kursisten ville ikke rigtig svare på nogen spørgsmål om teksten eller anvende fagtermer, udover dem, vedkommende lige havde læst i bogen, uden forståelse i øvrigt. Da vedkommende fik karakteren, blev der forsøgt at forhandle sig frem til et 2-tal. Det faldt ikke rigtig i god jord, så vi måtte fortælle, at man ikke kunne forhandle sig frem til det. Nu føler hun sig dårligt behandlet af censor, fordi han forsøgte at være venlig, er mit gæt, men har ikke set klagen endnu. Meeen altså, den tekst, vedkommende var oppe i, var ikke ligefrem sprogligt svær, og spørgsmålene fra vores side blev efterhånden ret basic. Hun smilede lidt, hver gang man spurgte, og gentog et par ting, der ikke havde noget med spørgsmålet at gøre.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#313 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 jun 2017 16:06

Stakkels menneske. Eksamen, mand. Altid fedt og intenst.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#314 Indlæg af Fisker Thomas » 10 jun 2017 15:01

Har alligevel ikke modtaget en klage. :roll: Vedkommende har nok alligevel ikke kunnet finde ud af at skrive én, er mit gæt.

Ellers gik det forbløffende godt, og holdet - et fjernundervisningshold - overpræsterede helt vildt og følte sig godt tilpas til eksamen. Udover den ene utilfredse var der ellers en, der meldte sig ud på grund af, at jeg ikke godkendte elevens opgaver, fordi de hverken levede op til formelle eller indholdsmæssige krav. Også strengt lige at forlange, at ting skal leve op til opgaveformuleringens krav eller krav om omgang, og at forlange, at man lige prøver at sætte sig lidt ind i begreberne og teksterne i stedet for at aflevere 2-3 måneder før tidsfristen.

Noget af det værste er virkelig folk, der er uimodtagelige over for konstruktiv kritik, der baserer sig på det faglige, og som ikke kan forstå, at de ikke har præsteret noget fremragende.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Brugeravatar
Geneclark

#315 Indlæg af Geneclark » 26 jun 2017 16:51

Jeg har netop afsluttet min kandidat i samfundsfag på AU (BA i historie). Ansættelsesrunden for det kommende skoleår er jo efterhånden færdig, men har I alligevel nogle gode råd til ansøgning, cv, osv?

Hvad kan man i det hele taget gøre, for at forbedre ens chancer?

Jeg har arbejdet en del med projektledelse i den almene boligsektor, været lektiehjælper i Ungdommens Røde Kors og mentor for udvekslingsstuderende.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#316 Indlæg af yossarian » 28 jun 2017 12:47

Leapfrog skrev lidt om det på s. 18-19 i denne tråd. Men hovedpointen er, at man nogenlunde let kan få foden indenfor ude i provinsen, hvis man er villig til at flytte på landet.

Ansøgninger: Da jeg var i det cirkus, kom jeg ret ofte til samtale på en formel der så sådan her ud (den er naturligvis fra et jobsøgningskursus):
Jeg søger jobbet som... på [skolens navn]
[skolens navn] gymnasium er... [overfladisk karakteristik af skolen baseret på de plus-ord de bruger om sig selv på deres hjemmeside] og det er derfor jeg søger jobbet for jeg er [overfladisk beskrivelse af kompetencer som er synonymer med bullshit-ordene ovenfor]
Lidt om mig, jeg er [whatever der passer sammen med begreberne ovenfor] og det er derfor jeg søger jobbet, jeg føler i høj grad jeg passer til [skolens navn]'s værdier.
Eller noget i den stil, pointen er at det er en formel og at det er enormt let at ændre et par sætninger for at få det til at fremstå individuelt, samtidig med at det er lavet til at give dem det indtryk at du er enormt fokuseret på lige præcis dém. Det er også derfor skolens navn er med så mange gange. Det er i vidt omfang fagkombinationer der er afgørende for, hvem der bliver ansat, og derfor er det svært at gennemskue, hvilke kvalifikationer ud over det, der betyder noget.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#317 Indlæg af Jimmi Jazz » 28 jun 2017 13:03

yossarian skrev:Leapfrog skrev lidt om det på s. 18-19 i denne tråd. Men hovedpointen er, at man nogenlunde let kan få foden indenfor ude i provinsen, hvis man er villig til at flytte på landet.
Er det ikke en lidt flot udtalelse efter nedskæringerne er begyndt at ramme rundt omkring?
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
Hansen

#318 Indlæg af Hansen » 28 jun 2017 13:27

875 ansøgninger til et almindeligt lærerjob på et gymnasium i provinsen er det sidste jeg har hørt.
Fisker Thomas skrev: Noget af det værste er virkelig folk, der er uimodtagelige over for konstruktiv kritik, der baserer sig på det faglige, og som ikke kan forstå, at de ikke har præsteret noget fremragende.
13 år som demoanmelder, og ovenstående danner også grundstenen i min erfaring

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#319 Indlæg af yossarian » 28 jun 2017 14:05

Jimmi Jazz skrev:Er det ikke en lidt flot udtalelse efter nedskæringerne er begyndt at ramme rundt omkring?
Jo, måske. Det er efterhånden et par år siden, Hjørring blev hængt ud for at ansætte folkeskolelærere til at undervise i naturvidenskabelige fag, det har nok ændret sig en del.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#320 Indlæg af Fisker Thomas » 23 jan 2018 10:27

Hvordan coper I andre egentlig med kolleger, som er halvdumme, og som oprigtigt mener, at Thomas Korsgaard, Knud Romer og goddman Hanne-Vibeke Holst er gode forfattere, og som synes, at Søren Ulrik Thomsen eller Murakami da godt kunne få den nobelpris i litteratur? Som synes, at det er fedt, at mediedelen og sociale medier skal fylde noget mere? Er ved at få spat af den type lærer.

Besvar