Jonas' dystre selvhjælpstråd

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

Re: Jonas' dystre selvhjælpstråd

#71 Indlæg af tårer » 18 mar 2018 01:47

Pete Rock skrev:...bare sidde derhjemme og læse en masse bøger. Det producerer i 99 ud af 100 tilfælde kun hashomaner, kroniske onanister og seriemordere...
Og i hvor mange tilfælde ville de typer være ligeså crazy på et universitet? En del af de 100 er vel kliniske psykopater. Den anden del, hvor folk bare har #troetpådrømmen, de har jo ikke lidt skade af at skippe transporten frem og tilbage til universitetet... så hvad præcis er det, de er gået glip af? Et socialt liv som faciliteres af universiteter? Hvad hvis hele pakken kan simuleres af moderne teknologi, på samme måde som vidensformidlingen klarede sig fint med bog-æraen.

Det jeg prøver at sige er, at hvis der sidder nogen onanister derude, så prøv coursera.org... og vær ikke bange for at skrive til folk om de vil være friends. (disclaimer: alle de rige og glade og unge danskere er jo i uddannelsessystemet... så dine nye friends bliver nok ikke danskere... snarere noget Venezuela blandet med Mexico og Indien... hvilket jo er fedt, når revolutionen kommer lol)
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#72 Indlæg af Jonas » 19 mar 2018 13:59

eini skrev: Kære Jonas

ER det bedre at brænde ud end langsomt at forfalme?

Mvh
Tvivleren
Hej eini. Jeg har brygget på et svar til dig i nogle dage, men nu har du ændret ordlyden, så jeg må tage den forfra.

Det er et temmelig vidtløftigt spørgsmål, og jeg vil sige nej. At 'brænde ud' er noget romantisk pjat, men jeg forestiller mig også, at det handler om, hvilken side af aksen, du befinder sig på. Handler dit liv om at bryde dæmningen, eller kæmper du mod syndfloden? Det burde være et ret essentielt spørgsmål i ethvert menneskes liv.

Hvis du vil bryde dæmningen, så kommer der et tidspunkt, hvor kræfterne slipper op. Hvis ikke du ender som Hendrix, risikerer du at dø som Anders Frandsen. Kæmper du i stedet mod syndfloden, er det en kamp til døden, hvor du kan gøre nytte, indtil negle er blevet til skind, blevet til kød, til nervebaner, til bar knogle -- du dør som Deleuze.

Om selvmord på et tidspunkt er en mulighed, ved jeg ikke, og folk med alt for mange holdninger til andre menneskers personlige flugtplaner skal styre deres skinhellighed. Al snak om "kujonens udvej" giver jeg i hvert fald ikke en skid for. Det minder om dem, der gør nar af de sølle gamle damer og deres små hunde. Jeg håber for de hånlige, at alle deres nærmeste overlever dem, at medvinden holder for evigt, og at de aldrig ender som et gammelt, ensomt og forladt skrog, der sidder et sted i mørket og ser håbet rådne for øjnene sig, omgivet af en verden som prøver at glemme én.

Jeg hepper på Hold B, dem der kæmper mod syndfloden. Hvis jeg ikke lever længe nok til at opleve fremtidsutopia, så kommer der formentlig en dag, hvor jeg ikke kan stå imod længere, og den dag finder jeg en flot bro at falde fra eller et smukt kastanjetræ at hænge mig i. Ingen skyld, ingen skam.

Kh og guns blazin'
»Jeg har aldrig krænket nogen«

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

#73 Indlæg af Piverenseren » 20 mar 2018 09:44

Jonas skrev:Hvis jeg ikke lever længe nok til at opleve fremtidsutopia, så kommer der formentlig en dag, hvor jeg ikke kan stå imod længere, og den dag finder jeg en flot bro at falde fra eller et smukt kastanjetræ at hænge mig i.
:|

Kære Jonas,

Har du det godt?

Kærlig hilsen
Pjevsen
Faunapassage

Brugeravatar
Jonas

#74 Indlæg af Jonas » 20 mar 2018 10:24

Hej Pjevsen

Jeg har det aldeles udmærket, men det kan jo sagtens ændre sig. Tak fordi du spørger.

Kh

Brugeravatar
kulsoen

#75 Indlæg af kulsoen » 21 mar 2018 09:58

Kære Jonas

Hvordan scorer man med rimelige sikkerhed mange stakater uden at have nogen talenter eller penge?

Hilsen tabernar

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#76 Indlæg af Lang » 21 mar 2018 10:14

Hvorfor vil du have mange penge?

Hvis du bare vil have et solidt job, så er det ikke så svært at blive farmaceut eller laborant, som har skyhøj gennemførelsesprocent og rigtig mange gode - omend lidt kedelige - jobs.

Mange penge helt bunden af og uden talent overhovedet for andet end at at gå på arbejde, plejer at være noget med strip-mall kapitalisme i form af arbejde sig op i en kæde eller lave én selv.

Den her familie er et godt eksempel. De har arbejdet sig halvt ihjel men er blevet rige på at fylde buffeten op med lort fra Inco, koste rundt med lavtuddannet arbejdskraft og vaske op og tælle penge sammen.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv ... nd/6758752
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
kulsoen

#77 Indlæg af kulsoen » 21 mar 2018 10:18

FOR AT PRØVE DET!

Brugeravatar
Jonas

#78 Indlæg af Jonas » 21 mar 2018 10:21

Hej kulsoen

Kriminalitet virker lovende. Arbejd på at nedbryde din samvittighed (tjek Breivik-manifestet for tips) og begå spektakulær berigelseskriminalitet. Du kunne fx røve en pengetransport. Læs op på tidens store forbrydelser, planlæg det ordentligt og tag chancen.

Hvis du ikke vil foretage dig noget, der kan få alvorlige negative konsekvenser for dit liv og omdømme, citerer jeg lige mig selv fra tidligere i tråden:
Jonas skrev:Vejen til succes er nærmest ufattelig simpel: Nul selvindsigt, nul jordforbindelse og masser af gåpåmod.
Kh

Brugeravatar
kulsoen

#79 Indlæg af kulsoen » 21 mar 2018 10:31

De to første kriterier har jeg styr på, det er mere det med gåpåmodet. Så kære Jonas, hvordan får jeg masser af gåpåmod?

Brugeravatar
Jonas

#80 Indlæg af Jonas » 21 mar 2018 10:53

Coke eller speed eller download nogle håndbøger fra diverse sælgerkurser. Ellers tjek sådan noget The Game-halløj, der er designet til at gøre små svæklingemænd til store, stærke kvindebetvingere. Der er sikkert en masse, der er indirekte anvendeligt for dig, hvis du vil fake dig igennem, men ret skal være ret: vi er langt uden for mit kompetencefelt. Jeg synes stadig bare, du skal give fuck all og røve den pengetransport.

Kh

Besvar