Mise-en-scène: Film 2017

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 12322
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1131 Indlæg af La Mouche » 11 apr 2018 10:27

nånånånå, der er jo ikke plads til alle i top ti, der er så mange gode film at tage af.

Brugeravatar
Morten
Indlæg: 4579
Tilmeldt: 19 jul 2002 10:10
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1132 Indlæg af Morten » 11 apr 2018 13:55

Jeg synes nu, at der er vildt mange gode film på den liste, også selvom placeringerne er lidt tvivlsomme, og der mangler enkelte essentielle film fra især Bresson og Rohmer.
Simplify

Brugeravatar
dreambydream
Indlæg: 507
Tilmeldt: 18 maj 2010 01:02

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1133 Indlæg af dreambydream » 11 apr 2018 16:00

Bizart med alle de ikke-franske instruktører. Her er et mere sobert bud: https://mubi.com/lists/essential-french-films Men jeg gad da godt se et mere komprimeret. Ak ja, alle de film.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 11256
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1134 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 11 apr 2018 17:35

Det her er de 25 bedste franske tonefilm på fransk af franske instruktører:

1. Au hasard Balthazar (Robert Bresson)
2. The Rules of the Game (Jean Renoir)
3. L’argent (Robert Bresson)
4. Pickpocket (Robert Bresson)
5. Celine and Julie Go Boating (Jacques Rivette)
6. The Green Ray (Eric Rohmer)
7. The Young Girls of Rochefort (Jacques Demy)
8. Hail Mary (Jean-Luc Godard)
9. Playtime (Jacques Tati)
10. Two or Three Things I Know About Her (Jean-Luc Godard)
11. The River (Jean Renoir)
12. L’enfant secret (Philippe Garrel)
13. Lola (Jacques Demy)
14. Muriel (Alain Resnais)
15. Claire’s Knee (Eric Rohmer)
16. A Man Escapes (Robert Bresson)
17. L’amour fou (Jacques Rivette)
18. Pierrot le fou (Jean-Luc Godard)
19. First Name Carmen (Jean-Luc Godard)
20. In Praise of Love (Jean-Luc Godard)
21. The Mother and the Whore (Jean Eustache)
22. Holy Motors (Leos Carax)
23. Orpheus (Jean Cocteau)
24. Cold Water (Olivier Assayas)
25. Traité de Bave et d'éternité (Isidore Isou)
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 3864
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45
Geografisk sted: Din mor

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1135 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 12 apr 2018 11:17

Apropos Frankrig, så er det da rimelig vildt og interessant, at Cannes mere eller mindre har lagt Netflix på is ved at udelukke film, som ikke kommer i biografdistribution, fra konkurrencen: http://variety.com/2018/film/news/netfl ... 202750473/

I cineasternes land Frankrig er der åbenbart en lov, der hedder, at film, som er i biografdistribution, først må lægges på streamingservices efter 3 (!) år. Jeg er godt nok splittet. Selvfølgelig er det fedt at der værnes om biografvisninger af film, som jo er den oprindelige form, og selvfølgelig skal folks tendens til seriøst at sidde og se film på en laptop-skærm bekæmpes, meeen det er godt nok også konservativt på den måde at udelukke en filmdistributør.

Snobberne fejer allerede sagen af bordet som småtterier og med "fuck Netflix, vi gider ikke deres serielort og Adam Sandler-instruerede film", men det er altså blandt andet Orson Welles' restaurerede kultfilm The Other Side of the Wind (som ser helt af krogen ud ud fra de klip, jeg har set), som nu ikke kommer med. Og Scorseses kommende film med De Niro og Pacino er også en Netflix-titel, så det er altså ikke Adam Sandler og Jon Bonghoved, det hele.
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 12322
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1136 Indlæg af La Mouche » 12 apr 2018 11:54

Cannes


COMPETITION

“Ash Is Purest White” (Jia Zhang-Ke)

“At War” (Stéphane Brizé)

“BlacKkKlansman” (Spike Lee)

“Burning” (Lee Chang-dong)

“Capernaum” (Nadine Labaki)

“Cold War” (Pawel Pawlikowski)

“Dogman” (Matteo Garrone)

“Girls of the Sun” (Eva Husson)

“Lazzaro Felice” (Alice Rohrwacher)

“Le Livre d’Image” (Jean-Luc Godard)

“Netemo Sametemo: Asasko I & II” (Ryusuke Hamaguchi)

“Shoplifters” (Kore-Eda Hirokazu)

“Sorry Angel” (Christophe Honoré)

“Summer” (Kirill Serebrennikov)

“Three Faces” (Jafar Panahi)

“Under the Silver Lake” (David Robert Mitchell)

“Yomeddine” (A.B. Shawky)





UN CERTAIN REGARD

“Angel Face” (Vanessa Filho)

“Border” (Ali Abbasi)

“El Angel” (Luis Ortega)

“Euphoria” (Valeria Golino)

“Friend” (Wanuri Kahiu)

“The Gentle Indifference of the World” (Adilkhan Yerzhanov)

“Girl” (Lukas Dhont)

“The Harvesters” (Etienne Kallos)

“In My Room” (Ulrich Köhler)

“Little Tickles” (Andréa Bescond & Eric Métayer)

“My Favorite Fabric” (Gaya Jiji)

“On Your Knees, Guys” (Sextape) (Antoine Desrosières)

Sofia” (Meyem Benm’Barek)




OUT OF COMPETITION

Solo: A Star Wars Story

“Le Grand Bain” (Gilles Lellouche)

“Solo: A Star Wars Story” (Ron Howard) — PICTURED





MIDNIGHT SCREENINGS

“Arctic” (Joe Penna)

“The Spy Gone North” (Yoon Jong-Bing)





SPECIAL SCREENINGS

“Dead Souls” (Wang Bing)

“La Traversée” (Romain Goupil)

“O Grande Circo Místico” (Carlo Diegues)

“The State Against Mandela and the Others” (Nicolas Champeaux & Gilles Porte)

“10 Years in Thailand” (Aditya Assarat, Wisit Sasanatieng, Chulayarnon Sriphol & Apichatpong Weerasethakul)

“To the Four Winds” (Michel Toesca)

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 11256
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1137 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 12 apr 2018 14:20

Hold da helt kæft, et sølle program. Det er virkelig den allerblødeste mellemvare af middlebrow verdensfilm, der stepper op i år: Garrone, Farhadi, Kore-eda (hvor mange ligegyldige film hiver den mand dog ud af røven om året?), Lee Chang-dong. Det er selvfølgelig genialt med en ny Godard, men det er også det eneste i programmet, der er af hængslerne. Ny Jia er selvfølgelig fedt, og ny Rohrwacher bliver også interessant, og man tænker selvfølgelig også, gad vide, om Spike Lee rent faktisk har lavet noget interessant. Jeg håber sgu, der kommer nogle tilføjelser, der vil noget. Burde Malick ikke snart være klar med sin tyske film?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 12322
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1138 Indlæg af La Mouche » 12 apr 2018 17:32

Hvad er holdningen til Assayas' Irma Vep, er det noget man skal have på blu?

Billede

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 11256
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1139 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 12 apr 2018 17:35

Det er en fremragende film.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 12322
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1140 Indlæg af La Mouche » 14 apr 2018 02:37

Den her ser også meget lovende ud, nogen der har set de to film?

Billede

This collection brings together Women is the Future of Man and Tale of Cinema, the fifth and sixth films by Hong Sangsoo, the masterful South Korean filmmaker who has been favourably compared to that great French observer of human foibles, Eric Rohmer.

Women is the Future of Man tells of two long-time friends, a filmmaker (Kim Taewoo) and a teacher (Yoo Jitae), who have had an affair with the same woman (Sung Hyunah). The friends decide to meet the girl one more time and see what happens...

Tale of Cinema uses the trope of a film within a film to tell two stories, that of a depressive young man (Lee Kiwoo) who forms a suicide pact with a friend (Uhm Jiwon); and the tale of a filmmaker (Kim Sangkyung) who sees see a film that he believes was based on his life, and who meets the actress from the film with view to turning their onscreen relationship into reality.

With these critically-acclaimed films, presented here in High Definition for the first time with a wealth of extras, Hong Sangsoo employs his idiosyncratic, measured style to create two compelling and truthful tapestries of human emotion and behaviour.

SPECIAL EDITION CONTENTS
• High Definition Blu-ray (1080p) presentation
• Original 5.1 DTS-HD Master Audio
• Newly translated optional English subtitles
• Newly filmed introductions to both films by Asian cinema expert Tony Rayns
• Interviews with Kim Sangkyung, Lee Kiwoo and Uhm Jiwon, the stars of Tale of Cinema
• Introduction to Woman is the Future of Man by director Martin Scorsese
• The Making Woman is the Future of Man, a featurette on the film’s production
• Interviews with the actors of Woman is the Future of Man
• Original trailers
• Stills gallery
• Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Scott Saslow

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst