De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: De bedste computerspil

#3151 Indlæg af Jallan » 07 maj 2018 09:38

Startede det lige op og spillede 30 min efter at have læst Kreas indlæg. Virkede ret fint, selvom det slet ikke er min type spil. Men enig med Kinky Robot mht grafikken.

Har selv lige spillet gennem Dark Souls III ink DLC'er. Selvfølgelig super konge spil. Ærgerligt at det er det sidste DS spil, men man må jo også have kæmpe respekt for at de stopper på toppen. Dark Souls er vel den mest urørlige spilserie i historien. Måske sammen med Civilization (hvor jeg dog ikke har spillet VI endnu)? Det eneste der kunne være over det ville være Silent Hill, men de fuckede jo så bare alt op efter 3'eren og særligt efter 4'eren. Andre bud på bedste serie/franchise? Går ud fra sådan noget som Zelda er deroppe, men har aldrig spillet den serie.

Men fuck, hvor er Dark Souls spillene bare på alle niveauer helt vilde. Det er for vildt at udgive et spil i 2011, der decideret revolutionerer RPG/Action genren. Nu har jeg ikke spillet Bloodborne endnu, men jeg er rimelig sikker på at jeg også vil synes det er 10/10. Men det er for alvor nu, hvor det begynder at blive en genre udenfor From Software, at man kan se, hvor sygt det egentlig er. Nioh fx, easy 10/10, og jeg var ellers ikke sådan super stor fan af Ninja Gaiden spillene, selvom de havde fed nok combat. Har spillet Nioh så latterligt meget, og gennemført det på alle sværhedsgrader, hvad der vist svarer til NG+++ i DS. Åndssvagt godt spil, og sådan set et federe kampsystem end DS og langt bedre multiplayer system.

Jeg glæder mig virkelig meget til at genspille Dark Souls, når det kommer i en remaster. Der er få gange i ens liv, hvor man har den der oplevelse af bare at spille noget decideret magisk, noget definerende. Ligesom første gang man fatter en eller anden ny musikgenre, om det så er hard-bop eller black metal. Sådan var det virkelig med Dark Souls (hvis jeg ellers gad kunne jeg jo finde mit førstehåndsindtryk af spillet her på boardet et eller andet sted): Jeg var fuldstændig mindblown over hvor godt det var, og var det stadig da jeg gennemførte 3'eren.

Men var Slave Knight Gael ikke absurd nem i forhold til at han var seriens sidste boss? Tog mig 3 forsøg uden nogen form for forhåndsviden. Til sammenligning tog the nameless king mig sikkert ca. en milliard forsøg.
secondtoughestintheinfant skrev:Jallan

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#3152 Indlæg af krea » 07 maj 2018 10:27

Jallan skrev:
07 maj 2018 09:38
Dark Souls (hvis jeg ellers gad kunne jeg jo finde mit førstehåndsindtryk af spillet her på boardet et eller andet sted).
Jallan skrev:
Er der andre herinde, der har spillet Dark Souls? Jeg er ved at blive totalt sindssyg af det. Jeg havde godt læst at det var svært, og jeg kan godt lide svære spil, men det her er jo ikke sjovt? Altså jeg tror jeg er tre checkpoints inde og har brugt mange timer på det. Jeg har det fint med at skulle prøve ting en del gange, før det giver mening, og det er dejligt når spil ikke bare er walkovers. Men det her er simpelthen for åndssvagt. Bare at slåsse mod de samme 10 fjender over 50 gange fordi det så sindssygt ubalanceret. Og så fatter jeg virkelig ikke kampsystemet. Dels virker det som om min karakter gør fuldstændigt tilfældige ting alt efter, hvad der lige falder ham ind, dels giver den vejledning man får i starten ikke mening. Det der står i manualen svarer simpelthen ikke til det hovedpersonen gør. Fx kan jeg overhovedet ikke finde ud af, hvordan man sparker, men til gengæld sparker min karakter på tilfældige tidspunkter, når jeg forsøger at lave counterattacks.

Jeg ved at Naynun har spillet det en del - er der andre? Det virker som et spil, der kunne være ok sjovt, hvis det på nogen måde begyndte at give mening for mig, men det gør det bare ikke. Jeg synes virkelig at det er alt alt alt for svært, og at jeg så samtidig ikke fatter controls gør det ikke nemmere.

Men det allerværste er, hvor absurd sjældent der er checkpoints/saves. Det er virkelig latterligt at skulle kæmpe sig igennem 10 forskellige steder man potentielt kan dø, for at nå frem til den boss, der så bare nakker en på 2 sekunder de første 10 gange man rent faktisk når så langt.
Velbekomme!

Hvad mener I med at grafikken er lam i Owlboy?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Jallan

#3153 Indlæg af Jallan » 07 maj 2018 11:30

Ja, det var mit allerførste indtryk, men jeg er ret sikker på at jeg så skrev et indlæg efterfølgende, hvor jeg var helt på røven over hvor godt det var. Som alle der har spillet Dark Souls skulle jeg lige 10 timer ind før jeg startede forfra med en ny karakter, lol. Men fedt at se så rent et Dark Souls førstegangsmøde indlæg.

Owlboy: Generelt siger sådan noget pixelart mig ikke en skid, men det her synes jeg er særligt uinteressant. Jeg ved ikke hvad mere jeg skal sige. Det er da bare kedeligt at kigge på.

Brugeravatar
Jallan

#3154 Indlæg af Jallan » 07 maj 2018 11:37

Xul Solar skrev:
28 aug 2012 11:10
Til generel info vil jeg lige sige, at Dark Souls altså er SYGT godt. DS gør alt det godt, som Skyrim og lignende gør forkert. Det er virkelig længe siden jeg har været så fænget af et spil, og vil anbefale alle at spille det. Jeg er meget langt fra igennem det, så en endelig anmeldelse vil jeg ikke skrive. Det er lige blevet portet til PC for tre-fire dage siden, og er tilgængeligt på Steam. Styringen skulle dog være ret håbløs med medmindre man har en controller.

Her var et.

Brugeravatar
krea

#3155 Indlæg af krea » 07 maj 2018 13:48

Jallan skrev:
07 maj 2018 11:30
Ja, det var mit allerførste indtryk, men jeg er ret sikker på at jeg så skrev et indlæg efterfølgende, hvor jeg var helt på røven over hvor godt det var. Som alle der har spillet Dark Souls skulle jeg lige 10 timer ind før jeg startede forfra med en ny karakter, lol. Men fedt at se så rent et Dark Souls førstegangsmøde indlæg.
Det er nemlig et fedt indlæg, fordi det beskriver hvor banebrydende det var at lave et spil på den måde i 2011. Man hører jo de samme klager/problemer fra førstegangsspillere i dag (mig selv inkl.), men nu er man i det mindste forberedt på det. Dengang var der ingen der var forberedt på det (med mindre man havde spillet Demon Souls).

Jeg har i øvrigt købt Danmaku Unlimited 3 til Switch, som kan anbefales til enhver shmup-fan selvom jeg ikke har indtryk af at der er mange dem herinde. Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad der foregår, men det er virkelig sjovt og hektisk som en god shmup, og der kører et eller andet galt, japansk, episk math metal på soundtracket.

Billede
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Jallan

#3156 Indlæg af Jallan » 07 maj 2018 14:26

Nej, det var virkelig fedt. Du har ret i at man på ingen måde var forberedt på det, men så alligevel er vi jo allesammen vokset op med totalt utaknemmelige platformers uden savegames osv. Jeg tror også noget af det, der gør Dark Souls så fedt er, at man starter med overhovedet ikke at forstå det. Som i mit indlæg der virker det vitterligt bare fuldkommen formålsløst. Men når man så knækker koden er det bare en kæmpestor åbenbaring. Det er fordi det grundlæggende bryder med hele måden at designe spil på. Altså, fx det her med, at man i Dark Souls meget har en rytme med at cleare et område for at finde alt loot, men når man så dør og er gennem det, så løber man bare forbi fjenderne. Det var fuldstændig utænkeligt for mig, da jeg spillede Dark Souls første gang, at jeg bare skulle løbe forbi alle fjenderne for at komme direkte til bossen, men nu er det jo ren rutine. Der tænker jeg det adskiller sig ret markant fra de gamle platformere: Ved at man i platformerne ret meget er bundet til at spille det igennem på "samme" måde hver gang. Det er selvfølgelig heller ikke heeelt spot on, men der er noget der.

Pointen er i hvert fald, at det er et decideret paradigmeskift i game design, og det er jo bare for vildt at man kan lave det i 2011 uden at det er et eller andet VR/AR shit.

Brugeravatar
Jallan

#3157 Indlæg af Jallan » 07 maj 2018 14:29

Fatter i øvrigt stadig ikke 100%, hvordan fanden man sparker :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3158 Indlæg af Kinky Robot » 08 maj 2018 10:01

Jallan skrev:
07 maj 2018 14:29
Fatter i øvrigt stadig ikke 100%, hvordan fanden man sparker :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Frem og light attack på samme tid! Tænk at du har kunne klare dig uden spark. Vildt.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
krea

#3159 Indlæg af krea » 08 maj 2018 10:09

Nintendo har afsløret noget af deres online service-plan for Switch:

Medlemskab giver adgang til:

Online-spil
Cloud save backup
NES online-bibliotek: 20 spil, bl.a. Mario bros, Super Mario Bros. 1 og 3, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Soccer, Tennis

Det koster £20, så mon ikke det kommer til at koste ca. 200 danske kr. om året. Det synes jeg er ret rimeligt, selvom det stadig er flabet for at spille online, men sådan er PS jo også.

Jeg synes det virker lovende, selvom vi ikke kender kvaliteten af emuleringen af klassikerne. Forhåbentlig har de samme kvalitet som på DS.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3160 Indlæg af Kinky Robot » 08 maj 2018 10:12

krea skrev:
08 maj 2018 10:09
Nintendo har afsløret noget af deres online service-plan for Switch:

Medlemskab giver adgang til:

Online-spil
Cloud save backup
NES online-bibliotek: 20 spil, bl.a. Mario bros, Super Mario Bros. 1 og 3, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Soccer, Tennis

Det koster £20, så mon ikke det kommer til at koste ca. 200 danske kr. om året. Det synes jeg er ret rimeligt, selvom det stadig er flabet for at spille online, men sådan er PS jo også.

Jeg synes det virker lovende, selvom vi ikke kender kvaliteten af emuleringen af klassikerne. Forhåbentlig har de samme kvalitet som på DS.
Jeg synes det lyder vildt fedt, og jeg er sikker på at flere titler vil blive tilgængelig ret hurtigt. Jeg forventer at se en slew af SNES, N64, GC titler. Prisen er helt rimelig. Hvad angår kvaliteten er min erfaring, at Nintendo har ret godt styr på det. Jeg er i hvert fald ikke blevet skuffet endnu.
¯\(ツ)/¯

Besvar