Fra Adderley til Zappa – de bedste album fra 1960'erne.

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

Re: Fra Adderley til Zappa – de bedste album fra 1960'erne.

#111 Indlæg af Lang » 08 maj 2018 14:55

Så er jeg mere rolig.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#112 Indlæg af Tonic Satan » 08 maj 2018 15:13

Hvis man ikke vil have med øksen, skal man bare lade være med at kalde friggin' Rolling Stones for "overvurderet" på baggrund af at have hørt en masse singler, ikke rigtig gide "Exile On Main Street" og have set en koncert i 2015. Men det var i jo flere om.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

#113 Indlæg af Piverenseren » 08 maj 2018 15:15

Jallan skrev:
08 maj 2018 09:15
Det er jo virkelig noget vrøvl. Selvfølgelig er det da fair at fravælge kunstnere, hvis man aldrig sætter deres plader på, selvom de engang var en yndlingskunstnere. Det bør da være totalt selvindlysende, at hvis Blonde on Blonde ikke siger en en skid, så sætter man den ikke på. Heller ikke selvom man synes den var et mesterværk for 5 år siden. Svingninger er fedt sted, fordi folk reelt har spændende smag, og når der er en liste med 50 acid folk plader man aldrig har hørt om er den jo fed, fordi det rent faktisk er vedkommendes 50 yndlingsplader, ikke fordi det er en eller anden bizar dogmatisk konstruktion. Hvem er "vi andre"? Du skriver selv på svingninger, så dette "vi andre" inkluderer jo givetvis ikke dig selv. Så hvem er det du taler for?
Jeg definerer egentlig (stadig) mig selv som en del af den tavse masse, som blot læser herinde uden at bidrage med noget. Men du har da for så vidt ret; jeg deltager jo hist og pist (uden at bidrage med noget :?), men hvis alt går som det sig hør og bør med mine fremtidssysler kommer du nok til at slippe for mig igen snart, og på den måde får du din sko tilbage, røv. Måske tager jeg også munden for fuld med "vi". Men jeg vil vove påstanden, at der er andre end mig, som godt kan lide at se lister, der præsenterer andet musik end ekkokammeret fra det allerede etablerede. Men selvfølgelig bør listen da også repræsentere brugeren. Det er klart, ellers mister den sin troværdighed. Det er selvfølgelig fjollet at fylde sin liste med 60'er-klezmer og barbershoppsych, hvis man kun har det med, fordi man vil hævde sig. Men jeg synes omvendt også det er lige så fjollet at underkende en liste, der bevæger sig i yderkanterne, fordi nogle har et mere nysgerrigt udgangspunkt til sin præsentation, som ikke bare er en "bizar dogmatisk konstruktion". Og derfor kan jeg godt hylde denne slags ambitioner uden at det er noget vrøvl.
Faunapassage

Brugeravatar
Antimatter

#114 Indlæg af Antimatter » 08 maj 2018 15:54

Rocken er ikke musikkens centrum og en liste uden særlig meget rock behøver ikke at være et oprør mod noget.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#115 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 maj 2018 15:54

Men noget af det fede ved den er type lister er jo også at slå fast, hvilke plader fra rockistekkokammeret, der rent faktisk holder, og hvilke der er ekstremt overvurderet, ja måske faktisk decideret ren lort, selvom Mojo-doxa foreskriver, at de er det fedeste nogensinde.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#116 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 maj 2018 15:56

Antimatter skrev:
08 maj 2018 15:54
Rocken er ikke musikkens centrum
Tør du sige det til Don Oberheims ansigt?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#117 Indlæg af J Spaceman » 08 maj 2018 16:22

Tonic Satan skrev:
08 maj 2018 15:13
Hvis man ikke vil have med øksen, skal man bare lade være med at kalde friggin' Rolling Stones for "overvurderet" på baggrund af at have hørt en masse singler, ikke rigtig gide "Exile On Main Street" og have set en koncert i 2015. Men det var i jo flere om.
Mine Facebook-venner har lov til at mene, at Rolling Stones er et overvurderet band, og jeg har lov til at være delvist enig, hvis jeg har lyst. Du har lov til at komme med stærke holdninger om disse holdninger, og jeg har lov til at slette dine indlæg, hvis jeg ikke er tilfreds med tonen. Jeg har også lov til at blokkere eller slette folk for gentagne gange at sprede dårlig stemning. Så det hele er, som det skal være.

Den hårde tone overfor folk, hvis holdninger ikke er konsensus indenfor den givne sociale (online)gruppe, er netop med til at skabe ekkokamre som svingninger, og jeg er stor modstander af den udvikling.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#118 Indlæg af Tonic Satan » 08 maj 2018 16:25

Det er som sagt fint, den går begge veje.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Kong Louie

#119 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2018 16:28

... jeg er stor modstander af den udvikling

.
.,
.

...Jeg prøver at illudere et ekko. Dårlig vittighed, glem det
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Kong Louie

#120 Indlæg af Kong Louie » 08 maj 2018 16:31

Jeg vil hermed vælge side og sige, at Rolling Stones frem til Brian Jones exit bestemt ikke var overvurderede. Måske efterfølgende, op igennem 70erne og sådan, men da var de jo allerede Rolling-uden-for-skalaen-Stones.
Now I'm the king of the swingers

Besvar