vi rejser

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: vi rejser

#1421 Indlæg af Antimatter » 22 jul 2018 14:38

stilhed skrev:
22 jul 2018 12:50
Antimatter skrev:
21 jul 2018 22:39
Er der et mere sympatisk folkefærd. Nej, det er der ikke.
hvorlænge boede du der?

der er smukt, klimaet er behageligt, luften er frisk, det ligger centralt, togene kører til tiden, børnene er velopdragne, det er the pinnacle of the white man's decency og alt det der; men det er også et stokkonservativt og selvbevidst, grænsende til xenofobisk, folkefærd, der har bygget deres velfærd på andres skatteunddragelse. jeg kan meget bedre lide østrigerne, der i modsætning til schweizerne f.eks. besidder selvironi.
Halvdelen af min familie bor dernede, så jeg er i Schweiz næsten hvert år. Før i tiden mest i det nordlige Schweiz omkring Basel, men siden den gren af familien uddøde har det mest været nær Lausanne. Området omkring Genevesøen er herligt. I forhold til hvor lille et land Schweiz oplever jeg en meget større diversitet fra region til region både hvad angår klima, natur og kultur sammenlignet med Danmark. Stokkonservativt og borderline xenofobisk, ja, men det er ok.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Amos

#1422 Indlæg af Amos » 23 jul 2018 11:17

Har været en del i Schweiz med arbejdet og boet på dejlige hoteller i en mindre by ved Geneve søen. Plejer at gå en kort aftentur efter at have spist middag og alt er stendødt. Det virker nærmest mistænkeligt bare at gå på gaden. Vi joker med at alle her går i seng kl. 20 og ligger i deres senge med hænderne over dynen.

Brugeravatar
Antimatter

#1423 Indlæg af Antimatter » 23 jul 2018 11:22

Lige præ fucking sis, bryv. Antimatter er også af en streng katolsk kirkeslægt, så det ligger nok i hans DNA at være tiltrukket af sådan noget. Glemmer aldrig dengang min oldemor sagde til hele familien at de kunne fucke tilbage til Danmark øjeblikkeligt, fordi min mor havde gjort rent på en søndag. Så sluttede ferien tidligt. Gode minder.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Frk. Larsen
Geografisk sted: Marstal

#1424 Indlæg af Frk. Larsen » 24 jul 2018 07:40

Er der nogen af jer der har rejst i Indonesien? Hvor er smørhullet? Er det virkelig på Bali?

Brugeravatar
hitler
Geografisk sted: nazist

#1425 Indlæg af hitler » 25 aug 2018 09:00

Søgefunktionen virker stadigvæk ikke, så jeg prøver bare med et nyt og FRESH indlæg.

Jeg skal tale på en konference i Amsterdam i oktober og kunne godt bruge fede tips til Amsterdam. Har aldrig været der før. Er lidt usikker på hvor meget tid jeg har i byen, så det behøver ikke at være heldagsbegivenheder.
J Spaceman skrev:Jeg kan virkelig godt lide Stairway To Heaven.
Køb min bog her!

Brugeravatar
hitler

#1426 Indlæg af hitler » 25 aug 2018 09:01

inb4 HASHcafé
Køb min bog her!

Brugeravatar
mary jane

#1427 Indlæg af mary jane » 25 aug 2018 11:43

Hvis du kan lide chokolade har Tony's Chocolonely åbnet en ret konge butik på Oudebrugsteeg ikke så langt fra hovedbanegården. Så kan du også passende spise dine fritter i Manneken Pis et stenkast derfra.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#1428 Indlæg af Jonas » 25 aug 2018 21:11

Amsterdam er den fucking nemmeste by. Frokost i Vondelpark, ned og fråde en space muffin på Dolphin, inden du tager den obligatoriske tur til Stedelijk og Rijksmuseet. Om aftenen går du ind forbi centrum og køber noget coke, blæser hjernen ud og smutter i Red Light District og snacker prosties eller på Maloe Melo og hører blues.
»Jeg har aldrig krænket nogen«

Brugeravatar
hitler

#1429 Indlæg af hitler » 26 aug 2018 07:59

Lyder bare kanon
Køb min bog her!

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1430 Indlæg af Ungfugl » 28 aug 2018 14:56

Surinamesisk mad er ret optur, Hitler. Mmh, Ketjap!
Spoiler:
Billede
Deres vlaamsje frietjes!! Hos ham her i De Pijp fx: http://www.sonnyfalafel.nl/ og hvis du er i De Pijk kan man også få en rigtig god kaffe på Scandinavian Embassy. Lige ved Sarphati Park, som også er ret hyggelig.
Spoiler:
Billede
Man skal også have bitterballen til øl, uij uij uij:
Spoiler:
Billede
Hvis du er modig, prøver du Patat Oorlog(krigs-pommes frites).
Spoiler:
Billede
Som Jonas siger: Stedelijk og Rijksmuseum er gode. På Stedelijk er der en meget sej udstilling med Studio Drift for tiden. Den er lidt fremtidsagtig, så sikkert noget for dig :mrgreen: ellers er der også Hermitage.

Gode barer ved vandet: Hannekes Boom, Pllek og Roest. Gode barer, der ikke er ved vandet: Brecht og De Nieuwe Anita.
Gode restauranter: Goudfazant og Wilde Zwijnen.

Besvar