Rockismen

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Rockismen

#1041 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 19 dec 2018 21:27

:lol: #d'herrer
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
phisteria

#1042 Indlæg af phisteria » 20 dec 2018 01:23

Rockisme grineren på svingninger er efterhånden ved at være billige point på linie med at mobbe Henrik Marstal på fjæset, kom nu videre.
Jonas skrev:
20 dec 2018 09:20
En dag skulle du prøve at bidrage med noget, phisteria.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#1043 Indlæg af J Spaceman » 20 dec 2018 01:34

phisteria skrev:
20 dec 2018 01:23
Rockisme grineren på svingninger er efterhånden ved at være billige point på linie med at mobbe Henrik Marstal på fjæset, kom nu videre.
"Efterhånden" <- i knap ti år? Ja, det er latterligt, og Politiken og de andre populistiske medier har også været med i lang tid. Det er så unuanceret.

Men hvis rockismeoprøret er ens claim to fame, så fortsætter man vel med det, indtil der kommer en ny bølge, som gør antirockismen til den nye rockisme (ja, rockmusik var engang et oprør imod det etablerede...). Hvad gør man så? :o
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
EHG
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

#1044 Indlæg af EHG » 20 dec 2018 07:36

Såså, ingen grund til at gå meta på den. Selv fortærskede jokes er sjove, når de bliver skruet op til 11 (rockist-joke). Det er bare julelol.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#1045 Indlæg af Fisker Thomas » 20 dec 2018 07:55

Der er godt nok røget mange fakkelbærere, hvis Tramp er en blandt to af de sidste.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1046 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 20 dec 2018 09:13

At gøre grin med Jungersen og Tramp, det er bare unuanceret!
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#1047 Indlæg af Jonas » 20 dec 2018 09:20

Man må gerne synes, noget er ufrivilligt morsomt, uden at det automatisk bliver mobbende harcellade. En dag skulle du prøve at bidrage med noget, phisteria.
Two guys walk into a bar. The bartender walks over. Another guy walks out of the bar. People are just walking around.

Brugeravatar
fabriz

#1048 Indlæg af fabriz » 20 dec 2018 09:39

Har Tramp de længste fødder i rock og rul?

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#1049 Indlæg af Langley » 20 dec 2018 10:36

Det er jo kærligt ment og rockismen er det samme for svingz som hvad trance er for techno, hvad Poul Glargaard er for Manden eller hvad brun bodega mad er for gourmeter - kernen, essensen selve ånden af det aller inderste i selve projektet - narkomusikken, stodderen, sødt og fedtet ædedolke mad som både udtrykker sjælen som den er uforfalsket og ufortyndet og samtidig er så true, at man her i det lidt 'finere' mere distancerede segment må fnise lidt over den ublu hæmningsløshed.
We're off to the land of hot middle-aged women.

Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#1050 Indlæg af Hr. Oberheim » 20 dec 2018 11:37

Jeg tror at meget af det der her anses for 'finere', engang bare hed rock. Tror yngre generationer opfatter rock meget specifikt som puddelhårs-musik til folk i cowboystøvler og selvtillidsvest, og de får deres opfattelse bekræftet af folk som Jungersen, som nok gør en dyd ud af at være lidt anakronistisk på nuværende. Tidligere var rock et meget vidt begreb, hvorfor det for en 40+'er som mig virker latterligt/ignorant at skære rock'en over een kam. Men sådan er der så mange muligheder for at tale forbi hinanden og misforstå hinanden. Jeg har så også nu forstået at 'rockisme' er en speciel 'rock-måde' at tale på/opfatte verden på, og derfor er rockisme-kritik ikke en kritik af samtlige rockbands. Men det kommer let til at handle om det hele..

Det I her kalder rock tror jeg vi kaldte knallert-rock eller provins-rock, siden Brian-Rock. Hvis man fokuserer på de genrer i sin diskurs, så har man selvfølgelig vundet på forhånd, - men 'folkeoplysningen' og yngre lyttere taber ved samme lejlighed, hvis det kommer til at handle om 'rock' som sådan, og holder dem fra al den gode rockmusik.

Og så må jeg i øvrigt sige at en del af det der hyldes som stor kunst af 'de kloge' unge, snildt kan fremstå som fortænkt, plat, barnligt eller umusikalsk hos andre. Bare lige et reality check.
Senest rettet af Hr. Oberheim 20 dec 2018 11:54, rettet i alt 2 gange.

Besvar