Heartland Festival 2019

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

Re: Heartland Festival 2019

#41 Indlæg af Hr. Oberheim » 29 dec 2018 07:13

Langley skrev:
28 dec 2018 19:59
Han er vild ja. LIdt magen til Denner bare aggressivt fremadskuende og hårdt skrivende fremfor tåget nostalgisk fabulernede

Sort pop fandtes iøvrigt ikke slet ikke i 80erne og var slet ikke nået til europa i den målestok, som sort pop har i dag, så uanet ville det have været svært at booke. Men der var masser af søvlbryllupspop som alle mulige båtnakker også den gang beklagede sig over. Udover Fergal Sharkey og at Danseorkesteret væltede grøn kan nævnes at Bjørn Afzelius på Orange samme år. Så var der sølvbryllups pop a go go. Kort efter så jeg Poul Simon med "you can call me all" turen på Orange hvilket var både poppet og kommercielt men supergodt Der var endda flere sorte mennesker på scenen!

At tale om hvad der kommercielt og hvad der ikke kommercielt er jo bare fjollet når 'rock' bands som Guns and Roses åbenlyst kun spiller på rossen hyren og iøvirgt er et superkommercielt band mens et popband som Saint Etienne har spillet masser af glimrende koncerter rundt omkring på festivalen selvom det bare et 'pop' band
Prøver du a race-baite? Hvad foregår der?

Hvad har sølvbryllups-folkrock at gøre med Min Hest-pop ala Dua Lipa?

Så Paul Simon's Graceland var 'bare' pop? Du fremstår godt nok ikke særligt skarp på dine vurderinger/relativeringer. Den plade var med til at bringe 'verdensmusik' til den almindelige lytters ører i den vestlige verden. Vurderet musikalsk tilmed en LANGT, LANGT bedre plade med de skønne toner fra Syd-Afrikas undertrykte musikere, end Beyonces vulgære og hysteriske pepsi-pop. ANC har siden fortalt at pladen var med til at sætte dem på landkortet.

Hvis du havde nogen fornemmelse for min musiksmag så ville du måske kunne regne ud at jeg ikke er/var 'guns'n'rrrroses' fan. Men i din verden er rock lig med puddel/drengerøv og du har så tænkt dig at anskue verden fra den vinkel, hvilket gør dine indlæg om rock 'lidt' ensidige. Jeg har allerede forklaret dig at rock i 90'erne fx også kunne være dEUS, men det undgik du behændigt at forholde dig til.

Weak sauce posts drenge, kom igen, please lidt højere niveau hvis jeg skal bruge tid på at svare.. Måske lidt mindre personligt også?
Senest rettet af Hr. Oberheim 29 dec 2018 09:02, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#42 Indlæg af Hr. Oberheim » 29 dec 2018 07:50

Jeg påviser en mekanisme med et direkte citat fra hestens mund, resultatet er et hårdt personangreb og dehumaniserende omtale i 3. person.

Tsk, tsk. Nogen mennesker kan åbenbart ikke rigtig håndtere meninger der ikke flugter 100% med deres egne.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#43 Indlæg af Hr. Oberheim » 29 dec 2018 08:17

Jeg tror at mange i mobil/Facebook-generationerne fuldstændig har mistet fornemmelsen for forskellen på 'lyttevenlig' musik og så hyper-kommerciel materialisisk pop, for alt er rodet sammen i et relativistisk kommercielt inferno på de nye platforme.

Relateret, Soundvenue kan ikke både være progressive og så levere tøjtips time for time, og Roskilde kan ikke være progressive og samtidig bare ville have Beyonce - efter min mening. Blæse og have mel i munden osv.. Klimakampen er KLART det største emne pt., Beyonce og de andre blingede LA-typer er elendige rollemodeller i den henseende.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#44 Indlæg af Jallan » 29 dec 2018 11:15

Jeg tror Hr. Oberheim er feminist.
Senest rettet af Jallan 30 dec 2018 16:09, rettet i alt 1 gang.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
dreambydream

#45 Indlæg af dreambydream » 29 dec 2018 12:15

Nu holder jeg endegyldigt med hr. Oberheimer.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#46 Indlæg af Jallan » 29 dec 2018 12:37

:D
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#47 Indlæg af Langley » 30 dec 2018 22:13

Hr. Oberheim skrev:
29 dec 2018 07:13
Langley skrev:
28 dec 2018 19:59
Han er vild ja. LIdt magen til Denner bare aggressivt fremadskuende og hårdt skrivende fremfor tåget nostalgisk fabulernede

Sort pop fandtes iøvrigt ikke slet ikke i 80erne og var slet ikke nået til europa i den målestok, som sort pop har i dag, så uanet ville det have været svært at booke. Men der var masser af søvlbryllupspop som alle mulige båtnakker også den gang beklagede sig over. Udover Fergal Sharkey og at Danseorkesteret væltede grøn kan nævnes at Bjørn Afzelius på Orange samme år. Så var der sølvbryllups pop a go go. Kort efter så jeg Poul Simon med "you can call me all" turen på Orange hvilket var både poppet og kommercielt men supergodt Der var endda flere sorte mennesker på scenen!

At tale om hvad der kommercielt og hvad der ikke kommercielt er jo bare fjollet når 'rock' bands som Guns and Roses åbenlyst kun spiller på rossen hyren og iøvirgt er et superkommercielt band mens et popband som Saint Etienne har spillet masser af glimrende koncerter rundt omkring på festivalen selvom det bare et 'pop' band
Prøver du a race-baite? Hvad foregår der?

Hvad har sølvbryllups-folkrock at gøre med Min Hest-pop ala Dua Lipa?

Så Paul Simon's Graceland var 'bare' pop? Du fremstår godt nok ikke særligt skarp på dine vurderinger/relativeringer. Den plade var med til at bringe 'verdensmusik' til den almindelige lytters ører i den vestlige verden. Vurderet musikalsk tilmed en LANGT, LANGT bedre plade med de skønne toner fra Syd-Afrikas undertrykte musikere, end Beyonces vulgære og hysteriske pepsi-pop. ANC har siden fortalt at pladen var med til at sætte dem på landkortet.

Hvis du havde nogen fornemmelse for min musiksmag så ville du måske kunne regne ud at jeg ikke er/var 'guns'n'rrrroses' fan. Men i din verden er rock lig med puddel/drengerøv og du har så tænkt dig at anskue verden fra den vinkel, hvilket gør dine indlæg om rock 'lidt' ensidige. Jeg har allerede forklaret dig at rock i 90'erne fx også kunne være dEUS, men det undgik du behændigt at forholde dig til.

Weak sauce posts drenge, kom igen, please lidt højere niveau hvis jeg skal bruge tid på at svare.. Måske lidt mindre personligt også?
Tag det ikke personligt men du lyder bare som en fuld mand på Mojo, der er træt at alle de b* der nu kommer på dine festivaler, så du skal trækkes med deres pigekammer pop og i gamle dage var det meget bedre fordi der var der meget mere autentisk, muskuløs, anti-kommerciel ROCKMUSIK der talte de undertryktes sag.

Det har ikke noget med din personlige smag at gøre men om der overhovedet er sammenhæng i dine kriterier. Graceland var en ekstremt succesfuld kommerciel plade og det var ikke ligefrem en hyldest til ANC. Faktisk tværtom blev den kritiseret da den kom ud fordi han brød den boykot kampagne som ellers - sammen med slutningen på den kolde krig- bragte styret i knæ. Men der har været en del hvidvask af det move ja.

Havde Beyonce havde fandtes i 80erne havde de også booket hende der.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#48 Indlæg af Hr. Oberheim » 05 jan 2019 10:47

Langley skrev:
30 dec 2018 22:13
Tag det ikke personligt men du lyder bare som en fuld mand på Mojo, der er træt at alle de b* der nu kommer på dine festivaler, så du skal trækkes med deres pigekammer pop og i gamle dage var det meget bedre fordi der var der meget mere autentisk, muskuløs, anti-kommerciel ROCKMUSIK der talte de undertryktes sag.
Det er som om jeg skal starte fra nul hver gang.. Jallan siger at han ikke gider høre mere om dEUS, men hvem skal jeg nævne, så I forstår hvad jeg snakker om? Jeg laver en tråd om The Tragically Hips afskedskoncert. Du er den ENESTE der kommenterer, og din sidste kommentar er gud-hjælpe-mig at det bare er så meget rock! :roll: Så er det sgu' lidt svært.
Langley skrev:
..Faktisk tværtom blev den kritiseret da den kom ud fordi han brød den boykot kampagne som ellers - sammen med slutningen på den kolde krig- bragte styret i knæ. Men der har været en del hvidvask af det move ja.
De centrale aktører blev klogere, det har de selv sagt, det ved du sikkert godt.
Langley skrev:
Havde Beyonce havde fandtes i 80erne havde de også booket hende der.
Ahhrr, mon? Kan du i øvrigt huske hvem de første 'tredie-bølge feminister' var for pigerne i pigekamrene, da de ankom dengang i 90'erne? Ja, det var Spice Girls. :mrgreen: Hvem er det punkeren Mø har som idoler? Spice Girls. :shock: Og hende DYI girl power punkeren Grimes, som ligeledes nævner Spice Girls som the shit. Det havde Roskilde nok ikke lige fanget dengang, men nu fanger de vist efterhånden hvor poppet og kommercielt det skal være hvis man vil tækkes de unge heste-piger.

Hvad for en spice er du Langley, er du ham ridder-spice der redder de unge damer fra undertrykkende AOR-rock? Eller er du selv bare super fabulous? Eller er du i virkelighed Old Spice der er Ung Med Det Nye Crap-Spice?

I øvrigt, jeg må til stadighed fastholde at jeg ikke kender nogen personer som decideret lytter til Beyonce. I julen spurgte jeg et par familiemedlemmer, to piger i 20'erne, om hvordan de havde det med Beyonce/Solange, svaret: "Puuuha, altså der er nok lidt mere at komme efter, musikalsk set, hos Solange". Samme historie igen og igen, når jeg spørger musik-interresserede, nej de lytter ikke til Beyonce. Men hvorfor fanden vil RF så bare ha Beyonce? Er de blevet klogere pga miseren med den manglende booking af punk-ikonet Spice Girls dengang? De missede simpelthen the Spice shizzle!?

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#49 Indlæg af Hr. Oberheim » 05 jan 2019 10:58

Hvad med at booke Keri Hilson i stedet?

Skriver selv sine sange, dygtig performer, intelligent, og udgav en ny plade i 2017 efter flere års pause.

Så kan man tage bi-sangene fra arkivet i stedet.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#50 Indlæg af Hr. Oberheim » 05 jan 2019 11:46

Jeg ved I kan holde til det!

Billede

Besvar