Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Svingdoeren
Geografisk sted: Landevejen

Re: Yndlings restaurant!

#1551 Indlæg af Svingdoeren » 06 jan 2019 13:17

00Void skrev:
06 jan 2019 10:08
I mine unge år arbejdede jeg jo kort på bones i City syd, lige ved Aalborg storcenter. På bones der har man sådan et gigantisk stålmonster midt i køkkenet, hvorigennem der løber to bånd. Et bånd til rare og et bånd til medium. Så sprayer man babette (i kid you not) på en bøf, smækker den på en grillplade (som en grillpande men en plade istedet) og så får bøffen en tur igennem maskineriet. På den måde er man fri for at tænke og føle. Og hvis gæsten, eller idioten, så gerne vil have sin bøf gennemstegt, og det vil man hvis man frekventerer bones ved Aalborg storcenter, så får den en tur på medium-båndet og 30 sek i kraftværket.

Hvordan laver man coleslaw på bones? Man blander coleslaw 1-posen med coleslaw 2-posen.

Haha. Smukt. Minder mig om dengang, hvor jeg arbejdede i Legoland. Jeg var ansat i Mad og Drikke, som var afdelingen for alle madstederne. Ude i Legoland var der en håndfuld restauranter, som ansås som flagskibene på madfronten i parken. Gode restauranter, hvor man giver lidt ekstra for noget god mad. Blandt nogle medarbejdere var der den opfattelse, at det var lidt sejt, hvis man arbejdede på en af restauraterne. Dog ikke som opvasker, men som kok eller som servetrice. Men restauranterne lavede ikke god mad, så hvorfor det var så sejt at arbejde der, må blandt andet skyldes de særlige uniformer.

Uniformen for de fleste ansatte i Legoland var på det tidspunkt: mørkeblå polo, mørkeblåbukser og mørkeblåkasket. Meget grimt og elendig pasform for det meste. Kokkene og servetricerne i restauranterne havde modsat de andre ansatte i Mad og Drikke lidt flottere tøj på: Hvide kokkejakker, sorte bukser, hvide skjorter. Men de der kokkejakker og skjorter havde sådan lidt en uddateret 80'er motorvejscafé-look over sig. Men ude i Legoland boblen, hvor alle gik i ekstremt grimt, mørkeblåt tøj, så de hvide jakker og skjorter faktisk fede nok ud, og for nogen af mine kolleger signalerede det samtidig, at de var lidt højere i hierakiet i Mad og Drikke afdelingen.

Det var morsomt, at opleve unge mennesker på stortset min egen alder, føle sig hævet over mig, fordi de var ansat et bestemt sted og bar noget bestemt tøj i en forlystelsespark i Sdr. Pisby. Jeg oplevede flere gange, at jeg kom over fra min vagt i et ishus eller burgerbar til en af restauranterne iført mit mørkeblå tøj, og blive set ned på af mine hvidtklædte kolleger. Lol. Deres eneste job i de to restauranter var bare, at lave den samme håndfuld hjernedøde færdigretter med noget iceberg salat, og servere det til et rimeligt overskueligt antal borde.

På et tidspunkt fik jeg genfortalt en udveksling, som en af mine venner havde hørt mellem en kok og en chef fra Mad og Drikke. Forud for udvekslingen mellem kokken og chefen, var der sket det, at den pågældende restaurant, hvor kokken arbejdede, havde fået en ny ting på menukortet: En burger, selvfølgelig. Kokken (En dreng på 23 med tømmermænd, sikkert), havde sagt til chefen, at det altså var lidt svært at servere burgerne varme. Det var noget med, at de kom til at stå i lugen mellem køkkenet og restauranten for længe. Bla bla. Det er ligemeget. Men det rigtige sjove, er chefens respons til denne problematik. Han ender med at affeje problemet og viser meget fint hvor lavt niveauet på maden var i Legoland på det tidspunkt: "Jamen hvis man bestiller noget mad på McDonalds, så er det jo også nogen gange kold..."

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1552 Indlæg af Tonic Satan » 06 jan 2019 13:33

Hvad er babette?
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
00Void

#1553 Indlæg af 00Void » 06 jan 2019 13:36

Noget så usexet som fedt på spraydåse
fire hang out with me

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#1554 Indlæg af DeathPosture » 10 jan 2019 15:51

Jeg kunne godt bruge noget babette til min Weber-grill. Webers egen variant sucks. Men hvis babette er godt nok til Bones, er det godt nok til mig.
...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#1555 Indlæg af Jallan » 10 jan 2019 17:00

Rock Action skrev:
06 jan 2019 09:47
Sidste år var jeg i Lalandia med min bedste ven og vores børn. Det var selvfølgelig en perlerække af #flammen moments, der var ovenikøbet også en Bones, som jeg aldrig før havde været på. Jeg forstår ikke helt, men der er vel ret mange mennesker, der tror, at sådan skal en bøf bare smage? Sådan lidt kogt i det? Tingen med Bones modsat Flammen, Ilden, Dalle og what have we, er jo bare, at det ikke er billigt. Det er sådan rimelig standard restaurant priser, men helt enormt fornærmende dårligt. Så jeg kan godt forstå, hvorfor mange danskere er så sure og bitre, hvis toppen af kransekagen er et dyrtkøbt besøg sådan et sted.
Billede
Så har du aldrig været på Hereford Beefstouw. Dét er satme mindblowing. Forestil dig kvalitet på samme niveau som Jensen's (sic) Bøfhus og Bønes, men tre gange så dyrt. Altså, lige betale 5-600kr for en eller anden t-bone steak med pomfritter til efter at have sat kryds på sådan en papirseddel. HOLD. Helt, helt uforståeligt oplevelse.

Fandeme godt nok nogle fede billeder i din post ellers.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#1556 Indlæg af Tonic Satan » 10 jan 2019 17:37

Jeg har set den video 10 gange. Helt vildt underholdende. Denne Salt Bae lader til at være en blanding af Steven Seagal, Joey diMaio og en floor manager på McDonald's.
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#1557 Indlæg af Rock Action » 10 jan 2019 18:56

Jallan skrev:
10 jan 2019 17:00
Så har du aldrig været på Hereford Beefstouw. Dét er satme mindblowing. Forestil dig kvalitet på samme niveau som Jensen's (sic) Bøfhus og Bønes, men tre gange så dyrt. Altså, lige betale 5-600kr for en eller anden t-bone steak med pomfritter til efter at have sat kryds på sådan en papirseddel. HOLD. Helt, helt uforståeligt oplevelse.
Jeg har faktisk været der hele to gange, men begge besøg ligger +15 år tilbage, så min reference ramme har nok ikke været særlig velkallibreret, jeg tror, det var omtrent den gang kalkunkøds-feberen rasede. Men jeg kan huske de små afkrydsningssedler, og så kan jeg huske, at jeg den ene af gangene sad ved siden af David Nielsen og hans kæreste, der fejrede, at han netop var blevet solgt til Fortuna Düsseldorf. Den anden gang fik Kobe jeg bøf, hallo!
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Amos

#1558 Indlæg af Amos » 11 jan 2019 12:46

Skal man prøve Zebrafarseret krokodille eller Krondyrsfarseret vildsvin? Begge dele! :D

#SnartFlammetid

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#1559 Indlæg af makrel » 11 jan 2019 13:53

Tonic Satan skrev:
10 jan 2019 17:37
Jeg har set den video 10 gange. Helt vildt underholdende. Denne Salt Bae lader til at være en blanding af Steven Seagal, Joey diMaio og en floor manager på McDonald's.
Salt Bae, internettets ypperste Mister Zero Fux!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#1560 Indlæg af Hagemann » 11 jan 2019 19:11

fabriz skrev:
06 jan 2019 12:03
Hagemann skrev:
05 jan 2019 22:11
fabriz skrev:
05 jan 2019 18:33
Kan kun bekræfte Lasse-Basses Tommy Hilfigererfaringer... Er fabriz’ foretrukne cowboybuksemærke. Klar anbefaling.
Stop dig selv.
don’t shoot the messenger.
Når the messenger skriver noget fuldstændigt absurd, så kan man være nødt til det, m8
lolmao.

Besvar