Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#71 Indlæg af kasper kål » 10 jan 2019 22:25

Jeg har også hørt en del klassisk hiphop på det sidste. Det er sgu dejligt engang i mellem.

hn:
Billede

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: De dovne abers land

Re: Hn: Januar 2019: De der dansede blev anset for gale af dem der ikke kunne høre musikken.

#72 Indlæg af Antimatter » 11 jan 2019 01:48

Billede

Det lyder som en blackmetaludgave af Bolt Thrower.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
miegas

#73 Indlæg af miegas » 11 jan 2019 10:54

Jeg arbejder mig igennem Klangforum Wiens indspilning af Jean Barraqués samlede værker. Han havde virkelig en distinkt lyd og et imponerende højt bundniveau, selvom han ikke komponerede ret meget. Jeg har en idé om, at han ville have været mere anerkendt, hvis ikke han havde været i seng med Foucault.
cancelled

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#74 Indlæg af J Spaceman » 11 jan 2019 11:09

HN:

Billede
Art Of Noise: Best Of Art Of Noise

Tobak postede noget med Max Headroom på Facebook i går, og så tænkte jeg på nedenstående nummer, hvilket førte til, at jeg nu genhører deres Best Of. Det var et spøjst projekt. Det er ikke alt, de lavede, der lykkedes, men der er momenter af guld undervejs.

Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#75 Indlæg af Kinky Robot » 11 jan 2019 11:36

HN

The Skids - The Absolute Game

Billede

Ikke lige så god som Days In Europa men virkeligt tæt på. Der er godt skruet lidt mere op for stadion viben men de store armbevægelser har altid klædt Skids.
Enola Gay skrev:
17 dec 2018 12:32
Kontorprutteren er overmennesket, der sætter sin egen værdigmæssige dagsorden.

Brugeravatar
Kinky Robot

#76 Indlæg af Kinky Robot » 11 jan 2019 12:38

HN

Sparks - No 1 In Heaven

Billede
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#77 Indlæg af J Spaceman » 11 jan 2019 13:01

Sparks! <3

Jeg så dem ude i DR-byen sidste år, og det var helt fuldstændigt fantastisk! Jeg glemte dem på min Facebook-top 10 over årets koncerter. Stor fejl! Jeg elsker også det album, især dette nummer, hvor det er nemt at høre, at Giorgio Moroder var producer:

Det er helt vildt, hvor indflydelsesrige, Sparks har været. Det var vel dem, der skabte stilen med synthbands med to medlemmer, en sær introvert keyboardspiller, og en mere flamboyant sanger og frontfigur. Pet Shop Boys, Yazoo, Erasure, tildels Eurythmics osv. tog stilen til sig i løbet af 80'erne. Men de har også haft indflydelse på glamrocken.

Skids er også gode. Det er vist dig, der introducerede mig til dem herinde, og jeg har hørt deres to første albums en del siden.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Kinky Robot

#78 Indlæg af Kinky Robot » 11 jan 2019 13:08

J Spaceman skrev:
11 jan 2019 13:01
Sparks! <3

Jeg så dem ude i DR-byen sidste år, og det var helt fuldstændig fantastisk! Jeg glemte dem på min Facebook-top 10 over årets koncerter. Stor fejl! Jeg elsker også det album, især dette nummer, hvor det er nemt at høre, at Giorgio Moroder var producer:

Det er helt vildt, hvor indflydelsesrige, Sparks har været. Det var vel dem, der skabte stilen med synthbands med to medlemmer, en sær introvert keyboardspiller, og en mere flamboyant sanger og frontfigur. Pet Shop Boys, Yazoo, Erasure, tildels Eurythmics osv. tog stilen til sig i løbet af 80'erne. Men de har også haft indflydelse på glamrocken.

Skids er også gode. Det er vist dig, der introducerede mig til dem herinde, og jeg har hørt deres to første albums en del siden.
Jeg ville mega gerne have været med til den koncert. Havde man bare haft råd... :| Begge de 2 Moroder plader er gigant konge. Men No 1 In Heaven trumfer klart Terminal Jive.

Var det mig der introducerer dig for Skids? Det kan jeg ikke huske. Hvornår var det? Var det herinde eller var det til fest?
Enola Gay skrev:

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: De dovne abers land

#79 Indlæg af Antimatter » 11 jan 2019 13:50

Billede
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#80 Indlæg af Langley » 11 jan 2019 15:39

Det er så hyggeligt at også du både hører folkemusik og den tørre techno. Har ikke mødt så mange andre der gør det. Technotyperne kan som regel lide mere jazzede og progede ting når de hører andet.

Jeg genbesøger Union Carbide Productions og er igang med den 3 i deres katalog, fordi nogen af bedste fester imellem 80erne og 90erne, som jeg havde i Ungdomshuset, var med dem. En stor fed svensk mand, der holdt en slags gudstjeneste til Iggy Pop guden, med en en let forståelig melodisk garagerock, der lød pisse højt og skidegodt selvom det blev spillet på helt smadret gear og med en lydmand som var forlængst var i hvertfald døv og måske også død.
Jeg er kun nået til deres første, og selvom hele verden i dag er ved at brække sig over genren, som siden har haft både to og tre revivals, så er det fraregnet balladerne - stadig ganske underholdende især fordi det er dårligt-godt produceret. Den næste i diskografien frygter jeg godt kan være full on slem.

De kommer i koncerthuset genforenet men jeg bliver nok ikke overbevist.

Billede

Besvar