HN: Februar 2019 kolde beats

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: HN: Februar 2019 kolde beats

#81 Indlæg af makrel » 08 feb 2019 15:23

Antimatter skrev:
08 feb 2019 15:13
Klamt. Jeg håber de lukker din tinderprofil inden det når dertil :o
Spejl, Ted Bundy!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#82 Indlæg af Kinky Robot » 08 feb 2019 18:09

J Spaceman skrev:
08 feb 2019 14:30
Replicas er fed, og den var også på min post-punk topliste. Jeg kender også The Pleasure Principle, men ikke lige så godt.
Så skal du helt sikkert dyrke The Pleasure Principle noget mere. Den er helt på samme niveau som Replicas. Jeg vil mene at den er bedre, da Numans sangskrivning er et hak bedre end på den forrige. Hans band er også blevet bedre. På PP har Numan fået Cedric Sharpley med på trommer som giver bandet en hel anden form for rytmisk dynamik. Hans spillestil komplimenterer Paul Gardiners bass spil vildt godt. Det kan specielt høres på numre som Films og Cars.

Living Ornaments er en liveplade med materiale fra tidligere plader til og med PP. Den er fed fordi Numan og hans band angriber sangene lidt anderledes end på pladerne. Blandt andet med masser af guitar. Det fungerer rigtig godt og giver mange af sangene en ny dimension og lidt ekstra umpf.

Sjovt at du har kastet dig ud i Tin Drum som den første Japan plade. Det var ikke den jeg ville have pushet først. Nu ved jeg ikke hvad du synes om den indtilvidere. Men jeg kunne forestille mig at der var en tand for meget båndløs bass på til din smag. Skulle den ikke falde i god jord ville jeg klart starte med disse to. Dem tror jeg mere er noget for dig.

Billede

Billede
Hey baby, I think I wanna marry you.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#83 Indlæg af J Spaceman » 08 feb 2019 18:23

Tak hr. Robot! <3

Jeg er lidt uafklaret mht. Tin Drum. Jeg kunne høre interessante ting i den men blev ikke helt overbevist.

Jeg hørte den først, fordi internettet påstår, det er deres bedste. Jeg troede ellers også, det var Quite Life, man skulle lytte til, og det er det eneste album med dem, som jeg har hørt før.

HF:

Billede

Echo & The Bunnymen: Heaven Up Here

Resten af verden elsker tilsyneladende Echo & The Bunnymen. Jeg bliver aldrig rigtig helt oppe at køre, når jeg hører dem. Hvad er det, jeg misser? Når det er sagt, så er Heaven Up Here klart det bedste album, jeg har hørt med dem.

HN:

Billede

Echo & The Bunnymen: Ocean Rain
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#84 Indlæg af Antimatter » 08 feb 2019 20:13

Billede

Lotic - Power gør intet for mig. Den er hyperfragmenteret, og jeg kan ikke identificere en samlende æstetik for #værket.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Kinky Robot

#85 Indlæg af Kinky Robot » 09 feb 2019 08:35

J Spaceman skrev:
08 feb 2019 18:23
Jeg er lidt uafklaret mht. Tin Drum. Jeg kunne høre interessante ting i den men blev ikke helt overbevist.

Jeg hørte den først, fordi internettet påstår, det er deres bedste. Jeg troede ellers også, det var Quite Life, man skulle lytte til, og det er det eneste album med dem, som jeg har hørt før.
Personligt synes jeg også, at Tin Drum er deres bedste. Men jeg tror at de 2 andre er mere dig.

Jeg kan virkelig også godt lide Echo And The Bunnyman, men min yndlingsplade er den alle hader. Den meste poppede og sovsede.

Billede

Brugeravatar
phisteria

#86 Indlæg af phisteria » 09 feb 2019 10:49

Jeg kan godt forstå man kan have det blandet med Echo & The Bunnymen, særligt fra Ocean Rain og frem hvor lyden er blevet mere slick, og den får en ordentlig omgang strygere og stort rum & følgende patos på Ian McCulloch's vokal. De to første (yeah i know) er klart de bedste. Crocodiles er mere sparse men har til gengæld energien og velnok deres mest 'postpunkede' album. Heaven Up Here synes jeg rammer balancen bedst mellem det man kommer fra og det mere storladne poppede man perfektionerer på Ocean Rain. Der er så helt enormt blændende numre på det album ; 'Show Of Strength' , 'Turquoise Days' , 'The Disease' , 'With A Hip'.
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Brugeravatar
Hansen

#87 Indlæg af Hansen » 09 feb 2019 11:42

Jeg synes ikke at Spacemen skal give Japan en chance, før I ved af det står han og påstår at Dali's Car også er godt :o
Og Echo & The Bunnymen er sq da ingens yndlingsband! En del af deres charme er vel netop det lidt kedelige, der alligevel kryber ind under huden.
HN: HEALTH Og det gør jeg resten af dagen. Den nye udkom i går, og selvom den bærer præg af at de har mistet et medlem, så er det stadig fuldstændig blæst og overvældende. Og man behøver som sådan ikke at sammenligne de forskellige albums, da de er så forskellige, så jeg vil påstå at både de nye og gamle er suveræne. MEN PÅ HVER DERES MÅDE :o :ugeek: 8)

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#88 Indlæg af yossarian » 09 feb 2019 12:04

HF: Los Angeles: Billede :arrow: Wild Gift Billede :arrow: Under The Big Black Sun Billede
Lidt skuffende og overraskende ordinært band, X

HN: Gentlemen Billede :?
Langley skrev:
04 feb 2019 12:23
Kinky Robot skrev:
04 feb 2019 12:17
HN

Dire Straits - Communique

Billede

Jeg er lige flyttet til Frederiksberg og er begravet i flyttelort. Så der er fuld skid på #ploven med den sande pakke-lort-ud-af-kasser musik. Mens jeg går og nynner med på Mark Knopflers dovne brummen, kom jeg i tanke om, at jeg engang spurgte min far hvorfor ham på pladen synger så mærkeligt. Min far svarede: "Han er nok bare doven. Eller måske vil han heller bare spille el-guitar".
Min liste som røvballefan ville være

Making Movies
Communique
Love over Gold
Dire Straits
Brothers in Arms
Communique er den svageste, det mener alle
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Kinky Robot

#89 Indlæg af Kinky Robot » 10 feb 2019 09:49

Hansen skrev:
09 feb 2019 11:42
Jeg synes ikke at Spacemen skal give Japan en chance, før I ved af det står han og påstår at Dali's Car også er godt
Jeg ventede bare på at du kom på banen :D . Hansen...IKKE fan af Mick Karns bassspil.
yossarian skrev:
09 feb 2019 12:04
Communique er den svageste, det mener alle
Ret chokerende at On Every Street er højere ranked end Communiqué.

Brugeravatar
phisteria

#90 Indlæg af phisteria » 10 feb 2019 10:01

Kinky Robot skrev:
10 feb 2019 09:49
Hansen skrev:
09 feb 2019 11:42
Jeg synes ikke at Spacemen skal give Japan en chance, før I ved af det står han og påstår at Dali's Car også er godt
Jeg ventede bare på at du kom på banen :D . Hansen...IKKE fan af Mick Karns bassspil.

Det er svært at forstå hvis man ikke synes hans spil er fedt her f.eks.
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Besvar