Det er sådan, det går ned (Alt om Apokalypsen)

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

Re: Det er sådan, det går ned (Alt om Apokalypsen)

#21 Indlæg af eini » 11 feb 2019 10:21

Bump.

Tilgiv mig mine elendige google-skills, men hvor kan jeg finde et godt kort over vandstigninger og hvordan de kommer til at påvirke Danmark?

Og hvor vil det egentlig være bedst at slå sig ned: På en dansk ø eller i en svensk skov?

(Er det noget jeg har drømt, eller havde vi ikke en tråd med tips og tricks til overlevelse? En prepper-tråd?)
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#22 Indlæg af Jonas » 11 feb 2019 10:41

Preppere er sjove. Vi gør nar af dem, men de tager konsekvensen af nogle holdninger, som mange mennesker deler. Man er først for alvor til grin, når man forventer, at lortet går ned, men ikke lige kan tage sig sammen til at handle ud fra egen overbevisning. Det er en lille formildende omstændighed ved apokalypsen, at den slags mennesker kommer til at dø.
Two guys walk into a bar. The bartender walks over. Another guy walks out of the bar. People are just walking around.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#23 Indlæg af yossarian » 11 feb 2019 11:38

Problemet med preppere er at de allerfleste realistiske scenarier er umulige at gøre nogetsomhelst ved. Det er virkelig ikke ret let at overleve i længere tid uden en stat og et velfungerende samfund. Det er derfor millionærer køber huse i New Zealand, det er ét af de steder som har udsigt til at forblive et samfund længst, hvis alt går galt.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Winter Chylde

#24 Indlæg af Winter Chylde » 11 feb 2019 17:32

eini skrev:
11 feb 2019 10:21
Tilgiv mig mine elendige google-skills, men hvor kan jeg finde et godt kort over vandstigninger og hvordan de kommer til at påvirke Danmark?
Stor ulejlighed som forum-lurker ligefrem at skulle logge ind, men værsågod: http://miljoegis.mim.dk/spatialmap?&pro ... ingsplaner

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#25 Indlæg af eini » 13 feb 2019 09:29

Mange tak for ulejligheden, forum-lurker! Det var lige det jeg ledte efter.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Besvar