Min anmeldelse af Backtrack i går aftes

Besvar
besked
Forfatter
Green Book

Min anmeldelse af Backtrack i går aftes

#1 Indlæg af Green Book » 28 apr 2019 20:31

Jeg var inde og se den udsolgte Backtrack-koncert i går aftes og her følger min afrapportering. Jeg skulle til London i forretnings-sammenhæng og tænkte jeg kunne klemme en koncert ind.

Jeg kørte rundt i DK- og UK-tid så jeg ankom til New Cross In allerede klokken seks hvilket desværre var tidligt nok til at fange det første åbningsbands. Spillestedet var en bar med en scene sat op, så hvis man ville spare nogle penge kunne man se hele koncerten gennem vinduerne fra gaden af.

Da jeg bestilte billet til koncerten, var det Backtrack og King Nine. Siden blev showet så sat sammen med et One King Down-show og der blev tilføjet tre lokale supprotbands og samme dag som showet fandt sted, fandt promoterne på, at Candy også skulle spillede. Så vi var nu oppe på 7 bands på en aften :|

Første band var Watch Me Die, og jeg følte mig med det samme meget gammel. Hele bandet var X'et up, der var shirt med bands der var hotte for 15 år siden(18V, ZAO osv) og de spillede gudhjælpemig et Throwdown-cover :shock: De næste to åbningsbands Payday og life Betrays Us var noget bedre, men jeg begyndte så småt at skete til klokken og jeg havde også allerede ondt i mine fødder af at stå.

Omsider spillede kom King Nine på om jeg kan ikke mindes en pit som den jeg så. Hørte snak om tre hjernerystelser og der var næseblod over hele toilettet, de englændere kan sgu moshe. Det var også en fin koncert fra King Nine som jeg ikke havde set før. De havde Martin fra Terror med på guitar, og den anden guitarist havde blomkålsører og en enorm sølvkæde

Herefter kom One King Down. Åbningsbandsne lod forstå at der var tale om "Legends within our scene" men jeg havde aldrig hørt dem før. Det udemærket og publikum var også godt med. Jeg var begyndt at miste fornemmelsen for både tid og sted efter fem timers koncert på et spillested der blev varmere og varmer, og jeg var på nuværende tidspunkt mere interesseret i at drikke fadøl end at se koncerter

Endelig kom Backtrack på. De spillede en god koncert, omend noget kort. Jeg vil tro vi fik en tyve minutters musik og jeg havde sat næsen op efter omkring 30. Synes især Too Close manglede i setlisten. Jeg var også imponeret over James Vitalos two step, der er ikke mange de kan følge med, og at han samtidig gør det i jeans og ikke mesh short gør det endnu mere imponerende. Publikum så ud til at være kørt noget dødt på det her tidspunkt

Candy kom på som det sidste band og spillede endnu kortere tid end Backtrack (men nåede nogen flere numre, tror jeg). Det var en meget fed bonus, men jeg var ikke helt med på al hypen, selvom publikum levede op igen. Alt i alt en god aften
Ironi kan forekomme :wink:

Green Book

Re: Min anmeldelse af Backtrack i går aftes

#2 Indlæg af Green Book » 28 apr 2019 20:37

Billede
Senest rettet af Green Book 13 maj 2019 20:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#3 Indlæg af foxtrot » 05 maj 2019 11:30

Jeg bliver ved med at tænke, at der står “Min anmeldelse af Racetrack Babies i går aftes.”

Det ville være en tråd med potentiale!
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
helle b
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

#4 Indlæg af helle b » 05 maj 2019 14:18

foxtrot skrev:
05 maj 2019 11:30
Jeg bliver ved med at tænke, at der står “Min anmeldelse af Racetrack Babies i går aftes.”

Det ville være en tråd med potentiale!
Også mig! ☺️
Be soft, don't be stern.

Green Book

#5 Indlæg af Green Book » 05 maj 2019 21:59

Tak til de næsten 300 der har læst anmeldelsen,,,

Billede

Besvar