Tøvende går foråret på hæld - HN Maj 2019

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Tøvende går foråret på hæld - HN Maj 2019

#161 Indlæg af makrel » 23 maj 2019 09:46

krea skrev:
23 maj 2019 08:26
makrel skrev:
22 maj 2019 11:04
krea skrev:
22 maj 2019 10:55
makrel skrev:
22 maj 2019 10:53
Troede Krea havde fået memoet om at Morild var det pureste og mest uopfindsomme lort #METALDANMARK længe har spyttet ud :shock:
Ja, det er ikke originalt, men det lyder da meget godt. Men nej, der er nogen der har afmeldt mig alle mailinglister. Hvorfor er det så lortet? Der er da både smadret lyd, stemning og riffs. Er det fordi det ikke er trve black og har image som noget fra et smart, glittet magasin?
Det store problem med atmosfærisk black metal er bare at der ca. er en håndfuld der kan finde ud af det og flere tusinder af kopier der prøver, men aldrig rammer samme niveau. Det samme skete for doom metallen/retrorocken. Det er udtømt fordi ingen prøver at forny sig eller i det mindste bare give et ærligt forsøg på noget der virker.

Og mht. Danmark, så er det som om at vi altid kommer en postgang for sent på alt andet end dødsmetal.
Det har du helt sikkert ret i. Jeg synes i det hele taget at der er utrolig meget metal, der er uoriginalt, hvorfor jeg også har haft svært ved at komme op og ringe over noget af det, jeg har hørt fra i år. Det er jo ikke kun et dansk problem. Og selv om vi har gode, danske dødsmetal-bands, så prøver de da heller ikke at forny noget som helst. Både Phrenelith og Taphos er superfede, men da ikke fornyere? Men ok, det virker.
Tror der er rigtig mange gutter (m/k) der bare gerne vil være unikke og blande en masse skrammel sammen eller ind i metallen for tiden. De gange det virker, er det da også helt OK, men 95 % gangene duer det bare ikke. Burde nok trække min udtalelse om fornyelse tilbage, men på den anden side så snakker jeg nok bare om at jeg ønsker de tilbageværende 5 % udvider sig til i hvert fald 10 %.
Det fungerer bare bedre når man er true to the heritage og passer på med at gå all in med sine vanvidsidéer. Det er i de nicher, der er kvalitet. Det går derimod også galt hvis der går for meget mainstreambajer i lyden. Hårfin balance.
Er nok bare vred over at det er så slattent, ugideligt og skod.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#162 Indlæg af krea » 23 maj 2019 09:58

makrel skrev:
23 maj 2019 09:46
krea skrev:
makrel skrev:
22 maj 2019 11:04
krea skrev:
22 maj 2019 10:55
makrel skrev:
22 maj 2019 10:53
Troede Krea havde fået memoet om at Morild var det pureste og mest uopfindsomme lort #METALDANMARK længe har spyttet ud :shock:
Ja, det er ikke originalt, men det lyder da meget godt. Men nej, der er nogen der har afmeldt mig alle mailinglister. Hvorfor er det så lortet? Der er da både smadret lyd, stemning og riffs. Er det fordi det ikke er trve black og har image som noget fra et smart, glittet magasin?
Det store problem med atmosfærisk black metal er bare at der ca. er en håndfuld der kan finde ud af det og flere tusinder af kopier der prøver, men aldrig rammer samme niveau. Det samme skete for doom metallen/retrorocken. Det er udtømt fordi ingen prøver at forny sig eller i det mindste bare give et ærligt forsøg på noget der virker.

Og mht. Danmark, så er det som om at vi altid kommer en postgang for sent på alt andet end dødsmetal.
Det har du helt sikkert ret i. Jeg synes i det hele taget at der er utrolig meget metal, der er uoriginalt, hvorfor jeg også har haft svært ved at komme op og ringe over noget af det, jeg har hørt fra i år. Det er jo ikke kun et dansk problem. Og selv om vi har gode, danske dødsmetal-bands, så prøver de da heller ikke at forny noget som helst. Både Phrenelith og Taphos er superfede, men da ikke fornyere? Men ok, det virker.
Tror der er rigtig mange gutter (m/k) der bare gerne vil være unikke og blande en masse skrammel sammen eller ind i metallen for tiden. De gange det virker, er det da også helt OK, men 95 % gangene duer det bare ikke. Burde nok trække min udtalelse om fornyelse tilbage, men på den anden side så snakker jeg nok bare om at jeg ønsker de tilbageværende 5 % udvider sig til i hvert fald 10 %.
Det fungerer bare bedre når man er true to the heritage og passer på med at gå all in med sine vanvidsidéer. Det er i de nicher, der er kvalitet. Det går derimod også galt hvis der går for meget mainstreambajer i lyden. Hårfin balance.
Meget enig hvad angår respekten for arven. Det gælder også hiphop. Hvis jeg ikke kan høre, at de har forståelse for genrens arv, så står jeg ofte af. Derfra må de så gerne fyre den af med eksperimenter. Har du hørt Heathe-pladen? For meget eksperimenteren? Der er steder hvor den er mere noiserock end metal.

Jeg hører stadig på præstens prædiken:

Now change has come over her body, she doesn't see me anymore

Changes, changes, changes, changes
Victim of changes
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#163 Indlæg af Jallan » 23 maj 2019 10:11

Billede

Julius Hemphill - Dogon A.D.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#164 Indlæg af makrel » 23 maj 2019 10:42

krea skrev:
23 maj 2019 09:58
makrel skrev:
23 maj 2019 09:46
krea skrev:
Meget enig hvad angår respekten for arven. Det gælder også hiphop. Hvis jeg ikke kan høre, at de har forståelse for genrens arv, så står jeg ofte af. Derfra må de så gerne fyre den af med eksperimenter. Har du hørt Heathe-pladen? For meget eksperimenteren? Der er steder hvor den er mere noiserock end metal.

Jeg hører stadig på præstens prædiken:

Changes, changes, changes, changes
Victim of changes
Jeg er enig i respekten. Det er så frygteligt elitært, men det er desværre sandt.
Nej, har ikke nået Heathe endnu. Den er lagt på listen, så vil meget sikkert nå den i starten af denne uge. Det lyder spændende, men jeg stoler ikke på noget!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#165 Indlæg af Jallan » 23 maj 2019 11:12

krea skrev:

HN:

Billede

Heathe: On the Tombstones, The Symbols Engraved
- her er sgu da noget dansk metal, der lyder originalt! Fedt med blæserne. Hvad siger du til den, Makrel? Eller er der endnu et memo, jeg ikke har fået?
HN
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#166 Indlæg af Half_Noise » 23 maj 2019 12:34

Jallan skrev:
23 maj 2019 11:12
krea skrev:

HN:

Billede

Heathe: On the Tombstones, The Symbols Engraved
- her er sgu da noget dansk metal, der lyder originalt! Fedt med blæserne. Hvad siger du til den, Makrel? Eller er der endnu et memo, jeg ikke har fået?
HN
De spiller på Alice, Tape og Studenterhuset i Aalborg i næste uge og live plejer de at rive godt igennem.

Og så skal alle selvfølgelig gøre som Jallan og høre Dogon A.D. for det er fandeme en vild plade.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#167 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2019 12:36

Var der ikke en fra jazzmafiaen der påstod at Julius Hemphill er dårlig? Mener det var napnap.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#168 Indlæg af Half_Noise » 23 maj 2019 12:46

Det er heller ikke fordi Hemphill er kongen, men Dogon A.D. holder fandeme.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter

#169 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2019 13:38

Billede

Elsker den så meget. Der findes ikke noget magen til. Hvis jeg skal nævne en plade der inkarnerer alt hvad Antimatter kan lide ved musik er det den. #Nofucksgivenfree
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#170 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2019 13:49

Og efter sådan en omgang står den altid på Jelly Roll Morton resten af dagen.

Jazzens zenith.

Besvar