Din yndlingssvinger

Alt med relation til forummet og brugerne tilknyttet kan diskuteres hér
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini

Re: Din yndlingssvinger

#1561 Indlæg af eini » 26 jun 2019 10:34

Årh, nu skulle jeg lige til at skælde ud, og så bliver jeg helt blødgjort af gigantic. Tak for anerkendelse.

Men altså. Jeg er enig med Casper i at der er et uafgørligt overlap mellem irl-person og profil. Jeg mener bare at vi er bedst stedt ved at løse den uafgørlighed ved at beslutte os for at profilen er en form for avatar vi performer og altså ikke er 1:1 med vores personlige identitetsfølelse. Sådan afkobler man bedst sit ego, og afkoblet ego er forudsætningen for god lol og klar tænkning, og god lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Det var vist Lang der engang sagde det: At det fede ved svingninger i forhold til facebook er, at på facebook har folk travlt med at få ret og positionere sig, hvorimod at på svingninger handler det mere om at udfolde sin profils potentiale. Mindre ego, mindre social hierarkisering, mere leg og lol. Det er nærmest en litterær øvelse, lidt som forholdet mellem forfatter og fortæller. Derfor er det altså, uanset hvor velmenende det er, også irriterende, usjovt og fordummende når det skel nedbrydes i moralens navn. Fuldstændig ligesom det har været nederen og samfundundergravende med ophævelsen af skellet i litteratur- og satiredebatter siden Knausgård eller sådan noget.
Senest rettet af eini 26 jun 2019 11:16, rettet i alt 1 gang.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#1562 Indlæg af gigantic » 26 jun 2019 11:07

Signatur opdateret.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#1563 Indlæg af Jallan » 26 jun 2019 11:12

Enig med Eini.
Med intens hilsen

Jallan

Casper
Geografisk sted: IRL

#1564 Indlæg af Casper » 26 jun 2019 11:34

Hmm. Jajow, jeg ved snart ikke, om det ikke er en tilsnigelse, at det kun skulle være dét, det handler om. I min forståelse er Svingninger ikke kun ren narrativ og fiktion og udfoldelse af sin profils potentiale. Men man kan nok godt sige, at nogle er bedre til at afkoble krop og hjerne, ego og avatar, person og profil end andre. Nogle, måske kun nogle meget få, vil føle sig oprigtigt ramt på den perfide måde. I profilpotentiale-forståelsen vil disse selvfølgelig bare være casualties of war. Sådan er det jo!
Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
eini

#1565 Indlæg af eini » 26 jun 2019 12:07

Man bliver da bare ved med at øve sig. Jeg er da selv gået ned nogle gange efterhånden. Men noget af det fede ved svingninger er at man altid kan komme tilbage hvis man vil.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
eini

#1566 Indlæg af eini » 03 jul 2019 10:34

Yndlingssvingere lige nu: 00Void og mary jane. To evige konger.

Brugeravatar
Lekkim
Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Kontakt:

Re:

#1567 Indlæg af Lekkim » 23 jul 2019 15:15

:lol:
Casper skrev:
04 maj 2007 22:58
okker skrev:Denne tråd handler fra nu af kun om Spaceman.
Det er jeg glad ved, for
hassefar skrev:som din fra-fødslen-adskilte-bror føler jeg mig meget overset!
jeg føler mig også overset. Ergo er der kun et at gøre!

Billede

Brugeravatar
phisteria

#1568 Indlæg af phisteria » 23 jul 2019 18:38

Ku' godt
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Brugeravatar
Kong Louie

#1569 Indlæg af Kong Louie » 23 jul 2019 19:18

lol
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#1570 Indlæg af J Spaceman » 13 aug 2019 15:21

Jensth er min yndlingssvinger lige nu. Han er den eneste, som periodevis er i stand til at gøre sig endnu mere upopulær herinde, end jeg selv er, og det er jeg meget taknemmelig for! :adore:
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Besvar