SMC(duh!):MMF 2019

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

Re: SMC(duh!):MMF 2019

#81 Indlæg af Kongen af Danmark » 11 jul 2019 12:53

makrel skrev:
11 jul 2019 10:52
Med fare for at lyde som et surt røvhul og #moralensvogter, så synes jeg det er rimelig fucking dårlig stil at lade et armbånd gå på tur til en nichefestival der kæmper for den fede metal.
Ja, det er da skide surt at have en fuld billet tilovers, og det er mega synd at lade det gå til spilde med 2 dage. Det er da også fedt for folk at spare penge og at give andre en fedmo oplevelse og sådan. Men når festivalen som sagt kæmper en brav kamp for den fede metal, så synes jeg godt nok at man skylder at kaste alt det mønt man kan eller simpelthen springe til som frivillig.
Festivalen var ude så sent som for et par dage siden at proklamere at ALT medbragt alkohol var banlyst på hele pladsen, og bad folk på en ordentlig måde om at købe i baren i stedet, for som de sagde, så er det dér de tjener deres penge til booking alle de fede bands, udover billetsalget.
Tvivler desuden stærkt på at det er lovligt at give et armbånd videre også.
Okay. Man må synes hvad man vil.

Hvis vi nu skal se realistisk på det, får de så mest ud af at have solgt en billet, som ikke bliver brugt, eller en billet som faktisk bliver brugt? Jeg kan sagtens bare trække den ud i lokummet og jeg under dem da super meget pengene, selvom det er ærgeligt at billetten går til spilde, men mon trods alt ikke en person, der faktisk er der, køber mere øl end en person, der ikke er der?

Edit: når det er sagt, så er jeg da 100% enig, i at man bør støtte den festival alt hvad man kan (og jeg plejer da også med glæde at smide mine ubrugte øl/mad/vand billetter ud efter endt festival, af samme grund. Ligesom jeg gladeligt gav min billet væk for et par år siden, da jeg var for syg til at tage afsted selv). Men jeg har sgu svært ved at se hvordan det på nogen måde kan skade dem, at man bringer en person med, som ellers ikke ville være kommet med. Når nu billetten selvfølgelig er betalt og man ikke bare hopper over hegnet og sådan...
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#82 Indlæg af makrel » 11 jul 2019 13:31

Kongen af Danmark skrev:
11 jul 2019 12:53
makrel skrev:
11 jul 2019 10:52
Med fare for at lyde som et surt røvhul og #moralensvogter, så synes jeg det er rimelig fucking dårlig stil at lade et armbånd gå på tur til en nichefestival der kæmper for den fede metal.
Ja, det er da skide surt at have en fuld billet tilovers, og det er mega synd at lade det gå til spilde med 2 dage. Det er da også fedt for folk at spare penge og at give andre en fedmo oplevelse og sådan. Men når festivalen som sagt kæmper en brav kamp for den fede metal, så synes jeg godt nok at man skylder at kaste alt det mønt man kan eller simpelthen springe til som frivillig.
Festivalen var ude så sent som for et par dage siden at proklamere at ALT medbragt alkohol var banlyst på hele pladsen, og bad folk på en ordentlig måde om at købe i baren i stedet, for som de sagde, så er det dér de tjener deres penge til booking alle de fede bands, udover billetsalget.
Tvivler desuden stærkt på at det er lovligt at give et armbånd videre også.
Okay. Man må synes hvad man vil.

Hvis vi nu skal se realistisk på det, får de så mest ud af at have solgt en billet, som ikke bliver brugt, eller en billet som faktisk bliver brugt? Jeg kan sagtens bare trække den ud i lokummet og jeg under dem da super meget pengene, selvom det er ærgeligt at billetten går til spilde, men mon trods alt ikke en person, der faktisk er der, køber mere øl end en person, der ikke er der?

Edit: når det er sagt, så er jeg da 100% enig, i at man bør støtte den festival alt hvad man kan (og jeg plejer da også med glæde at smide mine ubrugte øl/mad/vand billetter ud efter endt festival, af samme grund. Ligesom jeg gladeligt gav min billet væk for et par år siden, da jeg var for syg til at tage afsted selv). Men jeg har sgu svært ved at se hvordan det på nogen måde kan skade dem, at man bringer en person med, som ellers ikke ville være kommet med. Når nu billetten selvfølgelig er betalt og man ikke bare hopper over hegnet og sådan...
De vil da klart få mere ud af den løsning, ingen tvivl om det. Forstår også udmærket dine tanker, argumenter og at det er ærgerligt at billetten går til spilde, men der kører stadigvæk to personer til én persons pris, det er dét jeg opponerer imod. Det er bare lige lovligt gråzone, det er bare det jeg ville sige.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#83 Indlæg af Kongen af Danmark » 11 jul 2019 13:41

Jeg tænker det virkelig meget som at det er en person, der netop ikke ville have købt en billet ellers. Og der er jo på intet tidspunkt en person mere end der er betalt for. Så jeg synes det er definitionen på en victimless crime/tenderer at være en decideret god gerning overfor MMF.

Men jeg synes da også helt klart folk skal skynde sig at købe alle de endagsbilletter de kan og komme til festivallen :)
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#84 Indlæg af makrel » 11 jul 2019 15:20

Kongen af Danmark skrev:
11 jul 2019 13:41
Jeg tænker det virkelig meget som at det er en person, der netop ikke ville have købt en billet ellers. Og der er jo på intet tidspunkt en person mere end der er betalt for. Så jeg synes det er definitionen på en victimless crime/tenderer at være en decideret god gerning overfor MMF.

Men jeg synes da også helt klart folk skal skynde sig at købe alle de endagsbilletter de kan og komme til festivallen :)
Jamen jeg forstår dig også godt. Det er bare princippet i at køre to på samme billet, der er svær for mig at finde ud af. Også selvom de ikke er der på samme tid. Det er jo ikke alle der er ligeså godttænkende som dig. Du ved ikke hvordan første modtager af armbåndet er; altså om der vil blive krævet en pris for overdragelse af armbånd til de resterende to dage. Det er derfor jeg ser det som en gråzone der potentielt kan udnyttes på det groveste af hver (ny) indehaver af armbånd, og det er derfor jeg er ret sikker på at det også er ulovligt at splitte en billet op der oprindeligt er købt til én person. Storsindet eller ej, også uagtet om MMF vil tjene flere penge på ølsalg end det tabte ved indgang.

Men altså, jeg glæder mig da også helt fuldstændig sindssygt til i morgen (på min endagsfætter 8) )
Tom D. Warrior

Brugeravatar
kulsoen

#85 Indlæg af kulsoen » 13 jul 2019 14:33

TORMENTOR :worship:

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#86 Indlæg af Langley » 13 jul 2019 22:22

Meget fedt at få halvt hoppe-over-hegnet til alternativ metalfest til at lyde som om, at man er ved at stjæle fra de forældreløses børn donerede småpenge fra den der bowle der står på altid står i lufthavne.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#87 Indlæg af makrel » 14 jul 2019 11:38

kulsoen skrev:
13 jul 2019 14:33
TORMENTOR :worship:
Det var så fucking fedt!!!
Langley skrev:
13 jul 2019 22:22
Meget fedt at få halvt hoppe-over-hegnet til alternativ metalfest til at lyde som om, at man er ved at stjæle fra de forældreløses børn donerede småpenge fra den der bowle der står på altid står i lufthavne.
Det er ikke alle der har et de fede kommercielle forbindelser og kæmpe budget til at drive festival på. Det er heller ikke alle der ønsker at gå bredt. Metal Magic bliver drevet af frivillige fra hele landet, med hjælp fra lokale virksomheder og meget vel en uundværlig støtte fra kommunen. Prisen på entré og derinde er i øvrigt i et niveau som alle andre festivaler og spillesteder kunne lære noget af. Jeg medgiver at det kan lyde småligt og som bagateller, det jeg remser op, når det nu er forholdsvis billigt at deltage og at leve derinde. Men det er nu bare sådan, at det blandt andet er entré de lever af. Det regnestykke vi satte tidligere havde da også gået i minus, hvis man fulgte mit princip. Det er egentlig bare underordnet for mig, det er princippet i at køre to på samme billet der er købt til én person, der er gal. Entré skal være lige for alle.

Ej, hold dig du dig bare til en bred, stacked, alternativ rock/whateverfestival i stedet. Det må række.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Maverick

#88 Indlæg af Maverick » 14 jul 2019 22:19

Stemningsbillede fra MMF.

Det er hårdt at blive far om tirsdagen og så tage på festival om lørdagen :mrgreen:

Billede
Life is a bitch... Get used to it

Brugeravatar
eini

#89 Indlæg af eini » 15 jul 2019 11:43

Men det er en værdig indsats. Respekt for det. Jeg kunne ikke komme pga. ekstremt irriterende omstændigheder, men jeg vil meget gerne høre beretninger, så jeg kan svælge i min fomo. Fortæl!

I øvrigt er jeg med makrellen her. Langley aner ikke hvad han snakker om. Han er fra den generation der tog subkultur for givet som en forbrugsvare.
All in.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#90 Indlæg af Langley » 15 jul 2019 11:48

Jeg er fra den generation i Ungdomshuset HVOR VI SØMMEDE FOLK FAST TIL GULVE GENNEM TØJET MED EN SØMPISTOL OG KLIPPES DERES PUBESHÅR AF OG LIMEDE DET PÅ SOM DERES OVERSKÆG hvis man var så dum at falde i søvn. Det gjorde os til de mænd og kvinder vi er i dag.

Besvar