Tn 2019: Jeg er virkelig overrasket over, hvor mange, der bare ikke fatter noget så basalt som kønsdysfori.

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yesoffense

Re: Tn 2019: De måske mindre positive aspekter af den seksuelle frigørelse.

#2421 Indlæg af yesoffense » 11 aug 2019 12:13

@Tonic Satan, Spaceman, 00void, Ali P, etc.

Det er lidt som om, mit budskab ikke når tydeligt igennem. Jeg giver et råd til Jallan, kalkuleret efter en specifik pris, som var 10.000-15.000 kr. Så bliver der spurgt til, om 20.000-30.000 kr. er almindeligt for et skræddersyet jakkesæt, og det forklarer jeg så, hvorfor det er. For et jakkesæt til 20.000 kr. er timelønnen til skrædderen 450 kr., og det er uden planlægning og fittings. Personligt, så synes jeg, at folk skal have ordentlig løn for deres arbejde. Mit råd er afgrænset til et specifikt scenarie, ikke til tøjindkøb generelt.

Mine råd til tøjindkøb generelt er anderledes end det specifikke råd. Det er muligt — selv på et lavt budget — at ændre sine dårlige tøjvaner til gode tøjvaner. Jeg kan ikke selv bruge 10.000 kr. på et sæt tøj. Men jeg vil gerne forsvare, hvorfor det giver mening at gøre det, hvis man kan. Jeg har selv få beklædningsdele i min garderobe. De er til gengæld af god kvalitet, og derfor holder de omkring uendeligt. Når jeg køber tøj, så køber jeg brugt designertøj i god stand. Jeg plejer at gøre det på Vestiaire Collective. Jeg justerer selv mit tøj, og jeg strikker også noget af det.

Jeg har købt en kashmircardigan med perlekrave fra Valentino til 1700 kr. Den kostede omkring 12.000 kr. fra ny. Jeg kommer til at bruge den resten af mit liv. Jeg har købt en næsten-ny Pradabluse i kashmir til 700 kr., som jeg har haft på to-tre gange om ugen i tre år. Det er omkring 2-2,25 kr. pr. brug. Den har minimum ti års levetid endnu, hvor den samtidig er flot. Til sammenligning købte jeg i en hjerneblødning en viskosebluse på asos, som kostede 300 kr., men den var grim efter 3 gange i vaskemaskinen. Nu bruger jeg den kun, når jeg renoverer lejligheden med mine tiny fists of doom. Det er et eksempel på, hvordan jeg gør det. Man behøver jo ikke købe et mærke, hvis man er imod den slags underlødige pis. Men jeg vil forbeholde mig håneretten, næste gang jeg ser dig overveje, hvilket mærke kniv, cykel, bil, telefon, internetforbindelse, etc., nu er bedst, mens du sidder på ølbar og scroller menukort.

Hvis jeg gik i herretøj, så ville jeg afsøge brugtmarkedet endnu nøjere. De bedste deals er der, fordi der er færre købere. hitler har lige købt en næsten-ny Gucci-taske til 4000 kr. på Vestiaire Collective i stedet for den fakbriksnye Mismo-taske, han oprindeligt havde tænkt sig at købe til samme pris. Gucci-tasken har kostet omkring 20.000-25.000 fra ny, men kommer til at holde hele livet. Et optimistisk estimat på Mismo-tasken er 5-10 år, før den enten er ubrugelig eller nusset. Tasken er noget, han havde sparet sammen til længe, og han har tænkt sig kun at købe 1-2 gange i livet. Og den kan repereres, hvis den går i stykker.

Råd til brugtmarkedet:
- I stedet for at måle dig selv, så tag mål af det tøj, du har, som du synes sidder godt. Skriv det ned. Glem ikke skuldre, ærmelængde og ærmegab.
- Køb hellere lidt for stort end for småt. Næsten alt kan justeres.
- Køb ordentlige materialer. Sweatre i nylon giver ingen mening, så se dig for.
- Dyre mærker laver også noget værre lort, særligt det, som bliver produceret direkte til outlet. Hellere et no-brand i et ordentligt materiale, end et mærke i dårlig kvalitet.

Men selvfølgelig, det kræver lidt stamina at købe tøj på den måde, og så længe, det ikke drejer sig om højintellektuelle emner, såsom cykel, spillekonsol og fodbold, så kan jeg godt se, at det er en underlødig omgang spild af tid.

Disclaimer: Mit barndomshjem blev sat på tvangsauktion, da jeg var 12, jeg flyttede hjemmefra som 16-årig, og jeg har været på kontanthjælp i tre år, fordi jeg var syg, så jeg forstår godt, hvordan det er, når man ikke har nogen penge, og heller ikke har udsigt til at få dem. Men nogle ting er bedre end andre ting, og det ved I for helvede også godt. Hvis man mener, at alt er lige godt, så vil jeg gerne læse en analyse af, hvorfor Cradle of Filth er akkurat lige så fint som Mercyful Fate, tak.

Jeg er i øvrigt på SU nu. Og vi flytter til Frankfurt, fordi hither har fået et job der, og jeg har mulighed for at få praktisk erfaring med kunstig intelligens. Der er sgu da ingen, som vil rejse udenlands, som peger på et kort og siger, at ja, det er kraftedme vores drøm at bo i Frankfurt “– am Main, naturligvis.” Selvom det nok skal blive fedt nok osv.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Brugeravatar
eini

#2422 Indlæg af eini » 11 aug 2019 12:22

:crown: <3
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
00Void

#2423 Indlæg af 00Void » 11 aug 2019 12:26

Det er påstanden om, at det forpligter på andre fronter, hvis man går op i musik, jeg anfægter. Jeg synes det er helt hen i vejret at bruge så mange penge på tøj fordi jeg er ligeglad. Køber alt mit lort i genbrug så så langt er mine hænder rene. Jeg har absolut ikke pligt til at være kvalitetsbevidst på alle fronter, bare fordi jeg godt kan høre at Mercufyl Fate er (marginalt) bedre end Cradle of Filth. Hvis man går op i at have kvalitøj så skal man for alt i verden da bare fyre den af, men det er virkelig noget man selv skal styre. Ikke andre, og slet slet ikke ens arbejdsgiver.
fire hang out with me

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#2424 Indlæg af Jensth » 11 aug 2019 12:31

Sille...sille... skrev:
11 aug 2019 07:24
Jensth skrev:
10 aug 2019 16:04
Clinton, Weinstein ....stein ...witz ... gold... osv...
Som miegas vist prøver at udtrykke med en smiley: Det lader til, du giver udtryk for en eller anden form for antisemitisme. Det er stærkt ubehageligt, ikke mindst fordi du bare lige antyder noget, hvilket faktisk er mere træls end bare at blæse fuldt ud med Zions vises protokoller.
Well, nu er det jo sådan, at majoriteten af navngivne implicerede, har jødiske navne og ER jøder. Det der gør sagen ekstra ulækker, er at det er eliten af eliten, som er impliceret. Og der er begået en juridisk malpraksis for at tysse sagen ned, orkestreret af Alan Dershowitz. Jeg anerkender at jøder har bidraget med enormt meget kulturel og intellektuel værdi til verden, men man må altså også til at se på bagsiden af medaljen. At en befolkningsgruppe der udgør 1,5% af USA's befolkning, har så uforholdsmæssigt meget økonomisk og kulturel magt er simpelthen usundt. det er kun i et sådant usundt miljø, at en sag som Epstein-sagen kunne forekomme.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#2425 Indlæg af Jallan » 11 aug 2019 13:04

:crazy: :wave:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#2426 Indlæg af Pete Rock » 11 aug 2019 13:17

Lade nu være med at tilsvine den fine konspirationssag med din vamle antisemitisme. god dag til alle.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Jensth

#2427 Indlæg af Jensth » 11 aug 2019 13:19

Næh, slet ik :crazy: . Bare fakta. Der hvor der er mange, meget rige, magtfulde mænd, vil der også være magtmisbrug. Og der hvor de også deler en kulturel-religiøs baggrund, vil båndet imellem dem, og viljen til at dække over hinanden være langt stærkere end ellers. Det har vi set i katolicismen, det har vi set i den jødiske finansverden, Weinstein og nu i Epstein-sagen (hvor der i parantes bemærket, er overraskende mange kvindelige bidragsydere til magtmisbruget).

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#2428 Indlæg af Langley » 11 aug 2019 14:27

Du kradser åbenlyst kun i overfladen her: Epstein Not Dead, On His Way To Israel? Or Now in the Presidential Suite in the Deep Underground Military Base (DUMB) at Area 51? We Do Not Make This Shit Up….
https://phibetaiota.net/2019/08/robert- ... 6a4E0TEBvg

Brugeravatar
Jensth

#2429 Indlæg af Jensth » 11 aug 2019 14:31

Nah, jeg dealer ikke i konspirationer, kun facts.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#2430 Indlæg af Langley » 11 aug 2019 14:38

Jeg ved nu ikke om jeg ville kalde variationer over 'Zions vise protokoller' for 'fakta'

Besvar