Top 10 prioriteter fraregnet kønsrelaterede aktiviteter, familie- og kontorliv:

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Top 10 prioriteter fraregnet kønsrelaterede aktiviteter, familie- og kontorliv:

#31 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 nov 2019 07:59

Jallan skrev:
04 nov 2019 07:55
Et forsøg:

1: Mythic Sunship
2: Øvrig musikudøvelse
3: Hænge ud
4: Høre musik
5: Brætspil
6: Computerspil
7: Lave god mad
8: Læse bøger
9: Holde mig orienteret om verden
10: Koncerter
Hvad indebærer 3, hvis den indebærer noget selvstændigt ift. 4-10?
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: Top 10 prioriteter fraregnet kønsrelaterede aktiviteter, familie- og kontorliv:

#32 Indlæg af Jallan » 04 nov 2019 07:59

secondtoughestintheinfant skrev:
04 nov 2019 07:54
Jallan skrev:
04 nov 2019 07:34
Det får mig til at holde igen.
Hvorfor er du blev så nervøst anlagt, hvad lister angår? Der var heller ingen nullerliste fra dig, og det er jo lidt vildt, når man tænker på, hvordan du engang sprøjtede top 500 troll-lister ud på samlebånd.
Omkring nullerliste, så var det simpelthen bare for meget arbejde. Mange af de plader, som jeg synes var det bedste fra 00'erne har jeg mistet forbindelsen til, og det ville kræve for meget detektivarbejde. Hvad med sådan noget som Natural Snow Buildings - Snow Kingdom, der ikke er optrådt på en eneste liste endnu? Det gik meget sent op for mig, at sådan en plade skulle med. Svært at huske den slags. Jeg ville helt sikkert også have glemt sådan noget som Caretaker og Richard Skelton.

I forhold til denne liste, så forstår jeg bare ikke præmissen. Er det ting man synes er fedt eller ting man prioriterer i sit liv? Nu har jeg lavet en efter sidstnævnte princip. Men ok, det er selvfølgelig ikke in character at bekymre sig om den slags.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan

#33 Indlæg af Jallan » 04 nov 2019 08:01

secondtoughestintheinfant skrev:
04 nov 2019 07:59
Jallan skrev:
04 nov 2019 07:55
Et forsøg:

1: Mythic Sunship
2: Øvrig musikudøvelse
3: Hænge ud
4: Høre musik
5: Brætspil
6: Computerspil
7: Lave god mad
8: Læse bøger
9: Holde mig orienteret om verden
10: Koncerter
Hvad indebærer 3, hvis den indebærer noget selvstændigt ift. 4-10?
Jeg har for vane, at centrere mine sociale aktiviteter meget omkring et formål. Fx at spille brætspil, spille musik, se koncerter. Prioriteten er nok mere ønsketænkning end virkelighed lige præcis på det punkt, for jeg er dårlig til at prioritere at se venner med det ene formål at se dem. Men jeg kan virkelig godt lide det. Også af princip. Jeg har svært ved at forstå, hvordan der skulle være overlap mellem at hænge ud og læse bøger fx.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar

#34 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 nov 2019 08:03

Jeg har også svært ved at se, hvordan der skulle være noget heterogent ved at løbe og at se NBA.

Brugeravatar
Jallan

#35 Indlæg af Jallan » 04 nov 2019 08:17

Det er ikke fordi det er heterogent, det er fordi det er et kæmpe wtf for mig, at det at løbe er det du prioriterer allerhøjest i dit liv udover de mest basale ting. Ligesom det giver 0 mening for mig, at du prioriterer opera og NBA højere end at høre musik. Jeg kan ikke genkalde mig en eneste gang at have set dig nævne opera med et ord herinde, og det er jo ikke fordi man skal poste alt hvad man laver her (tværtimod), men det kommer da virkelig bag på mig, at det åbenbart er en af de vigtigste og højest prioriterede ting i dit liv.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar

#36 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 nov 2019 08:24

Løb er det vigtigste, fordi det for mig er forudsætningen for at være klar i hovedet og være i stand til at sætte pris på alt det andet på listen. Opera er noget, jeg først er begyndt at beskæftige mig med i år, men det er klart noget af det, jeg får mest ud af. Hernede har cinemateket sådan et samarbejde med Met Opera, hvor de livetransmitterer en 15-20 opsætninger i løbet af året. Lige at se Turandot en lørdag i oktober kan give mig optur i flere uger. Lidt ligesom en rigtig god film kan sidde i kroppen i lang tid, bare gange 10. Det bedste er selvfølgelig at se det live, hvilket jeg hidtil kun har haft mulighed for, sidst jeg var i New York (i januar - det var der min interesse blev vakt med fire besøg i the Met). I forhold til musik, er det jo lidt sværere at liste end de andre ting, fordi det ikke er noget, man sætter tid af til helt på samme måde, eftersom det jo kan kombineres med alt muligt andet.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#37 Indlæg af Ungfugl » 04 nov 2019 08:34

1. Cykle i udlandet
2. Stå alene og trampe til technofest
3. Gå ture med min barndomsven på den halvø jeg er opvokset
4. Kun at bade i havet, når det er sommer, så man får sådan et tykt kneppehår
5. Middagsselskaber hos min ven Anders
6. Rejse til europæiske storbyer
7. Spise mælkesnitte og drikke kaffe
8. Festivaler
9. At læse mens man kører i tog
10. Spille Red Alert 2 over netværk med mine homies

Brugeravatar
Sille...sille...

#38 Indlæg af Sille...sille... » 04 nov 2019 08:53

Altså, det der vil jeg sige er en klar “jeg elsker”-liste. Eller også vil jeg godt spørge hvordan man prioriterer at cykle i udlandet.
whose fool are you?

Brugeravatar

#39 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 nov 2019 08:58

Er det ikke meget simpelt? Hvor jeg, hvis jeg har tid på hånden, vil læne mig tilbage og se en NBA-kamp, og du vil stable et selskab på benene, der tager young'un til udlandet og cykler.

Brugeravatar
Jallan

#40 Indlæg af Jallan » 04 nov 2019 09:00

Uh, jeg har lige en aften der skal slåes ihjel. Lad mig cykle en tur til Budapest.
Med intens hilsen

Jallan

Besvar