LN 2019: Blomstersex og rastlöshed
- helle b
- Geografisk sted: Whiskeytown
- Kontakt:
Re: LN 2019: Blomstersex og rastlöshed
Den bedste feel good-roman, I har læst?
Men endnu dunker det taktfast fra maskinrummet, mit hjerte
- Poste
Det måske et kedeligt forslag og ikke for alle, men jeg var helt færdig over, hvor smuk Ringenes Herre-bøgerne var for en del år siden, da jeg studerede litteraturhistorie. Jeg havde det lidt krads i de tider, men de bøger hensatte mig i ekstrem taknemmelighed.
- secondtoughestintheinfant
- Geografisk sted: Jerusalem
Den roman, der får mig til at føles mest lust for life, er De vilde detektiver af Roberto Bolaño.
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.
- Pete Rock
- Geografisk sted: York University, Toronto
Endnu en stærk Poste-facet.
jeg genlæste dem også sidste år, og de holder sgu' stadig.

Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.
- Ali Pilfinger
Jeg ved egentlig ikke om den kvalificerer som feel good, men jeg tænker umiddelbart på Dagdriverbanden.
- Fisker Thomas
- Geografisk sted: Institut Benjamenta
- Kontakt:
Charlotte Weitzes Brevbæreren.
Ang. Stidsen: Jeg kender ikke hendes meritter som akademiker, men hun er ikke nogen særligt god debattør. Alt er en del af konspirationen, alt bekræfter konspirationen, med mindre man er enig med hende.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."
Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."
Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.
- Langley
- Geografisk sted: Firmamentet
Jeg læser Dylan Thomas 'Portræt af kunsteren som hvalp' for den store for tiden. Hun falder så godt i søvn med alle de mange malende ord og for mig er den ved genlæsning meget feel-good, ligesom som jeg husker det. Altså på sådan en indie bittersød måde men det er jo den bedste slags feel-good.
Også overværer man et modbydeligt skuespil: en blind samlemani , en restløs skraben sammen af alt det der har været til.
- Pete Rock
- Geografisk sted: York University, Toronto
Er der en killer-oversættelse til dansk eller engelsk du vil anbefale? Jeg vil igang med Bolaño.secondtoughestintheinfant skrev: ↑10 dec 2019 18:26Den roman, der får mig til at føles mest lust for life, er De vilde detektiver af Roberto Bolaño.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.
-
- - inaktiv -
- Geografisk sted: Smeerenburg
Begynd med novellesamlingerne, de er langt mere overskuelige. Bolano et i det hele taget en fremragende novelleforfatter, langt bedre end han er romanforfatter. "Last evenings on earth", "The return" og "The insufferable Gaucho" er alle flot oversat til engelsk af Chris Andrews. Hvis man skal ud i romanerne, men ikke -- helt forståeligt iø -- gider brække nakken på "2666", så er den ufuldendte "The Third Reich" ret god såvidt jeg husker. En badeferie i Blanes -- hvor jeg var, da jeg læste den -- der udvikler sig til et paranoidt mareridt.Pete Rock skrev: ↑10 dec 2019 22:48Er der en killer-oversættelse til dansk eller engelsk du vil anbefale? Jeg vil igang med Bolaño.secondtoughestintheinfant skrev: ↑10 dec 2019 18:26Den roman, der får mig til at føles mest lust for life, er De vilde detektiver af Roberto Bolaño.
- secondtoughestintheinfant
- Geografisk sted: Jerusalem
Den danske oversættelse skulle vist være fin, men jeg læste den på engelsk. Er enig i, at novellerne er konge, men jeg synes, De vilde detektiver stråler over alt andet. En straight upPete Rock skrev: ↑10 dec 2019 22:48Er der en killer-oversættelse til dansk eller engelsk du vil anbefale? Jeg vil igang med Bolaño.secondtoughestintheinfant skrev: ↑10 dec 2019 18:26Den roman, der får mig til at føles mest lust for life, er De vilde detektiver af Roberto Bolaño.

BUT the Future is only dark from outside.