Julen 2019 bliver god!

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Julen 2019 bliver god!

#31 Indlæg af krea » 12 dec 2019 12:21

eini skrev:
11 dec 2019 22:28
Jeg kan slet ikke rejse ind i Qatar og ville heller ikke hvis jeg måtte. Men blev alligevel ked af ikke at blive inviteret. Efter min søster blev kærester med en PET-agent-gone-corporateovervågning, har hun holdt mig på afstand.
Det er helt fint, hvis du ikke har lyst til at svare på det her, men af ren sladderblads-nysgerrighed: Hvad gør at du ikke må rejse ind i Qatar? Er det dine slut-walks eller bare at du skriver for en venstre-orienteret avis?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
krea

#32 Indlæg af krea » 12 dec 2019 12:25

Og for at bidrage til tråden:

Jeg havde sagt til min kæreste at jeg ikke gider så meget af det der julepynt. Det eneste julepynt, jeg altid har fundet hyggeligt, er kravlenisser. Så da jeg kom hjem i fredags, hang der kravlenisser rundt i hele huset. Men ikke bare nogle tilfældige nisser. Dem, jeg selv havde klippet ud og haft til at hænge, da jeg var barn. Hun havde fået min mor til at finde dem frem og sende dem over med hendes forældre, der var på besøg i weekenden. Selv The Julekalender-nisserne var der!

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#33 Indlæg af Jallan » 12 dec 2019 12:36

Meget romantisk!
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
nap nap.

#34 Indlæg af nap nap. » 12 dec 2019 12:43

Herhjemme er vi begyndt på russisk julepynt. Nogle gamle glaskugler formet som kosmonauter og syltede agurker er de seneste tilføjelser.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#35 Indlæg af Ali Pilfinger » 12 dec 2019 12:45

krea skrev:
12 dec 2019 12:25

Jeg havde sagt til min kæreste at jeg ikke gider så meget af det der julepynt. Det eneste julepynt, jeg altid har fundet hyggeligt, er kravlenisser. Så da jeg kom hjem i fredags, hang der kravlenisser rundt i hele huset. Men ikke bare nogle tilfældige nisser. Dem, jeg selv havde klippet ud og haft til at hænge, da jeg var barn. Hun havde fået min mor til at finde dem frem og sende dem over med hendes forældre, der var på besøg i weekenden. Selv The Julekalender-nisserne var der!
Det overrasker mig, at du blandt alt julepynt i hele verden, hvor der vitterlig er meget gyseligt lort, vælger lige præcis kravlenisser, som vel er noget af det allerværste, mest kvalmt hyggelige og pussenussede. Så meget desto større cadeau til din kæreste, herligt træk. Kan du uddybe din kravlenissebegejstring?

Brugeravatar
krea

#36 Indlæg af krea » 12 dec 2019 13:02

Ali Pilfinger skrev:
12 dec 2019 12:45
krea skrev:
12 dec 2019 12:25

Det overrasker mig, at du blandt alt julepynt i hele verden, hvor der vitterlig er meget gyseligt lort, vælger lige præcis kravlenisser, som vel er noget af det allerværste, mest kvalmt hyggelige og pussenussede. Så meget desto større cadeau til din kæreste, herligt træk. Kan du uddybe din kravlenissebegejstring?
Ja, og hun er ellers kunsthistoriker og æstet i en grad hvor der er visse farver og former hun ikke kan acceptere i hjemmet. Så i det lys er det virkelig en kærligheds-erklæring.

Kravlenissebegejstringen stikker egentlig ikke så dybt, bare en barnlig glæde over at der kravler nisser rundt i stuen. Sådan en fornemmelse af den der julemagi, at nisser findes, og hey, de sidder sgu lige der og hygger sig og trækker i hinanden, maser en pakke flad eller spiller på tromme. De er uregerlige, de driller, de hygger, de er YOLO, vitalitet og modkultur. Dem kan over-autoriteten, JULEMANDEN, sgu ikke helt holde styr på.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#37 Indlæg af kenk » 12 dec 2019 13:23

krea skrev:
12 dec 2019 12:21
eini skrev:
Jeg kan slet ikke rejse ind i Qatar og ville heller ikke hvis jeg måtte. Men blev alligevel ked af ikke at blive inviteret. Efter min søster blev kærester med en PET-agent-gone-corporateovervågning, har hun holdt mig på afstand.
Det er helt fint, hvis du ikke har lyst til at svare på det her, men af ren sladderblads-nysgerrighed: Hvad gør at du ikke må rejse ind i Qatar? Er det dine slut-walks eller bare at du skriver for en venstre-orienteret avis?
Hader Qatar ikke bare Israel og jøder og sådan? Det vil være mit gæt.

Og Eini har vel så nok et israelsk stempel i sit pas ifm. rejse derned, og så, ja...
:crown:

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#38 Indlæg af Jensth » 12 dec 2019 14:24

kenk skrev:
12 dec 2019 13:23
krea skrev:
12 dec 2019 12:21
eini skrev:
Hader Qatar ikke bare Israel og jøder og sådan? Det vil være mit gæt.

Og Eini har vel så nok et israelsk stempel i sit pas ifm. rejse derned, og så, ja...
Man kan godt komme ind i Qatar med israelsk stempel i passet og endda også israelsk pas. I sidstnævnte tilfælde skal man dog ansøge om visum. Det er rigtigt at der for mange andre lande i UAE ikke tillades indrejse for israelere.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
eini

#39 Indlæg af eini » 12 dec 2019 19:14

Der står også i mit danske pas at jeg er født i Israel. Men okay, så er det ikke derfor hun ikke har inviteret mig.

Kreas kravlenissebegejstring gjorde mig lige i ægte julehumør <3<3<3<3<3
Senest rettet af eini 13 dec 2019 08:18, rettet i alt 1 gang.
All in.

Brugeravatar
palesaint

#40 Indlæg af palesaint » 12 dec 2019 22:39

Kreas kæreste fik mig lige til at at købe en ekstra julegave til min kæreste.
Nuanceret had og den venlige læsning.
Jon A skrev:
08 okt 2009 15:34
Jeg drømte jeg blev kærester med Palesaint. Han havde købt en rigtig fin båd og ville sy gamle stofmærker på sejlet, så den kom til at se lidt bombet ud, sådan så der ikke var nogen der taggede på den. Det var lidt akavat når vi sku snave, det blev lidt hurtigt og venskabeligt i det, men det var meget fint at sidde der på Bryggen i solen og snakke ved hans båd.

Besvar