LN 2019: Blomstersex og rastlöshed

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Dronekræmmeren

Re: LN 2019: Blomstersex og rastlöshed

#591 Indlæg af Dronekræmmeren » 14 dec 2019 15:47

Jimmi Jazz skrev:
14 dec 2019 14:48
Tips til god skønlitteratur om fødsel, forældreskab til spædbørn og sårn?
Overvejer Vinterbørn og måske at genoptage Min Kamp (altså ikke den af den østrigske maler, lol), som jeg kun har læst de første to bind af.
Tuffy har engang anbefalet Rachel Cusks A Life’s Work. Gav den til en vordende mor, som syntes, det var lige rigeligt hård kost
Den største Sorg i Verden her
Er dog at miste Drone, Man har kær

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#592 Indlæg af Fisker Thomas » 14 dec 2019 17:28

Jimmi Jazz skrev:
Overvejer Vinterbørn og måske at genoptage Min Kamp (altså ikke den af den østrigske maler, lol), som jeg kun har læst de første to bind af.
Cecilie Linds Mit barn er virkelig god og er nok den bedste fødselsforberedelse, også efter fødslen, jeg kan anbefale.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#593 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 dec 2019 17:34

Dronekræmmeren skrev:
14 dec 2019 15:47
Jimmi Jazz skrev:
Tuffy har engang anbefalet Rachel Cusks A Life’s Work. Gav den til en vordende mor, som syntes, det var lige rigeligt hård kost
:lol:

Vil dog stadig anbefale den, selvom jeg jo ikke ligefrem er mor.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
burdette
Geografisk sted: Århus

#594 Indlæg af burdette » 16 dec 2019 22:15

Min morfar er i gang med at skille sig af med sine bøger. Han har et ret stort bibliotek med en del specielle ting, og han har kun to kriterier for bøger, som han selv vil beholde; alle bøger med dedikationer i og alle bøger af Peter Laugesen 8) Alt andet er up for grabs, inden resten ryger til Blå Kors.

Han har selv skrevet i mange år og har i begyndelsen af 80'erne bestyret et forlag, så der er mange udgivelser fra mindre danske forlag, og ting man ikke ser så tit - mange udgivelser fra Arena, Borgen, Husets Forlag og lidt fra Brøndum. Jeg har så småt været det hele igennem nu og har selvfølgelig taget en del ting til mig selv (de vildeste Pessoa-udgivelser fra Brøndum bl.a.), men jeg er lidt i tvivl, om der står ting tilbage, som vil være interessant for nogen og som ikke fortjener bare at ryge i en genbrugs.

Meget af det er desværre ikke i vildt god stand, så det spiller selvfølgelig også ind. Men der er flere tidlige udgivelser af Asger Schnack, Jørgen Leth, Peer Hultberg, Frederik Dessau, Per Aage Brandt, Elsa Gress, Per Højholt, Vagn Lundbye, Vagn Steen, Poul Vad og Ole Dalgaard/Oscar K. Har det mon nogen interesse (måske for nogle svingere) eller skal det bare til Blå Kors?

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#595 Indlæg af ruthner » 17 dec 2019 08:35

Altså, jeg kunne da godt være interesseret i noget af Leth, Højholt og Steen, men ellers kan du jo også prøve at prakke dem på en antikvar, hvis der er noget i mellem, som er spændende. Jeg ved godt, at de fleste antikvarer ikke betaler så meget, men lidt har vel også ret.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#596 Indlæg af Fisker Thomas » 17 dec 2019 09:49

Det lyder ret spændende, og jeg ville da gerne se en liste. Men ellers ville jeg kontakte en antikvar. Muligvis i København (forestiller mig, de bedre kan sælge det og måske giver lidt mere). Har gode erfaringer med Storrs Antikvariat.

Ellers skal man selv i gang med at lægge op på face og pakke og sende. Eller gøre en Blå Kors-kunde rigtig glad.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
burdette
Geografisk sted: Århus

#597 Indlæg af burdette » 17 dec 2019 09:55

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg hiver det meste af det med hjem og tager den derfra. Kan være jeg lige skriver, når jeg har lidt mere overblik.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#598 Indlæg af Antimatter » 18 dec 2019 16:57

Nogen på Svingninger, der har læst Vodolazkin? Han virker som et tilpas reaktionært bekendtskab. Hvis i har noget pænt at sige går Antimatter i gang med Laurus henover julen.
It is in the elevation of all mankind to the rank of princes and princesses in a fairy kingdom, and not in the degradation of all classes to the level of the sordid, that I see the future happiness of the world

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Marianne Stidsen fyrer den af for tiden

#599 Indlæg af J Spaceman » 19 dec 2019 16:10

Er der nogen, der har et fornuftigt bud på, hvorfor folk fra de litterære miljøer så ofte bekriger hinanden i medierne?
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: Tn 2019: Jeg er virkelig overrasket over, hvor mange, der bare ikke fatter noget så basalt som kønsdysfori.

#600 Indlæg af Jensth » 19 dec 2019 16:29

Ingen tjener penge på at skrive bøger længere, så hvorfor ikke bjæffe frustrationen ud i aviserne :)
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Besvar