Hn Januar 2020 Efterfestens playliste

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Re: Hn Januar 2020 Efterfestens playliste

#31 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2020 12:29

HF:

Billede

Purple Mountains: Purple Mountains

Jeg kan godt lide dette album, men jeg er nok lidt mindre begejstret for det, end de fleste andre tilsyneladende er. Teksterne er gode, og jeg elsker hans vokal, men jeg kommer aldrig til at forene mig helt med den der lidt cheesy country-agtige lyd.

HN:

Billede

75 Dollar Bill: I Was Real

Jeg må indrømme, at jeg synes, den er noget overvurderet i visse kredse. Den er fin nok men desværre ikke meget mere end det. Det er som om, der lige skal gå nogle år siden sidste gang et eller andet psychband blev hypet, og så er det igen tid til at kaste sig over et nyt.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#32 Indlæg af makrel » 10 jan 2020 12:42

Jeg lyttede også til 75 Dollar Bill for et par dage siden. Synes "I Was Real" mindede mig om Here Lies a Man, der også udgav en plade i 2019. Der kunne jeg bedre lide HLaM, der overgik en ellers lidt sløj 2'er med deres "No Ground To Walk Upon".

I dag startede jeg med "Soulside Journey" af Darkthrone, og det har udviklet sig til et diskografilyt nu. Jeg er nået til "Panzerfaust". Åh. Den kulde!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

#33 Indlæg af Josti » 10 jan 2020 13:37

OK, jeg troede egentlig, at jeg var færdig med of Montreal. Altså, sådan HELT færdig, afskrevet som et irriterende 00'er-fænomen, der alligevel ikke holdt.

Men nu kom jeg lige til at høre den her single, og jeg elsker den fandme. Det er super cheesy, men jeg er solgt.

"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#34 Indlæg af Jon A » 10 jan 2020 13:44

Forleden diskuterede jegharfangetmigenmyg og jeg herligheden ved Klaus Schulze og den syndflod af arkivmateriale, han har udgivet i dette årtusinde i form af de 16 samlinger af 'La Vie Electronique' på hver 3-4 timer.

I går blegnede det så lidt, da jeg faldt over den israelske dronemusiker Wings of an Angel. Siden 2015 er det blevet til godt og vel 400 (!) udgivelser af mellem en halv til flere timers varighed.

Det er alligevel også noget. Jeg vil ikke påstå, at jeg på nogen måde hverken har eller kommer til at have det fulde overblik over diskografien, men jeg er alligevel tilbøjelig til at hævde, at det indtil videre mest besnærende ved den er den overvældende mængde og de Keiji Haino'ske albumtitler som 'We're The Children Of Viruses, As We Continue To Undergo Replication, Some Of Us Even Experience Pasteurization' og 'Objectify The Love You Couldn’t Share In Our Previous Lifetime (An Ambient Funeral Doom Fairytale About Unattainable Or Unrequited Love Which Becomes In​-​Due​-​Time A Black Hole In The Protagonist's Haunted Psychic Forest)'. Der er også en plade med Osama Bin Laden på coveret: 'Art Terrorist’s Baptism Ritual Before A Take-No-Prisoners Suicide Attack Against Life-Affirming Axioms'.

Det, jeg vil sige med det, er, at jeg er ret begejstret for, at sådan noget her findes. Det var bare det. Og Klaus Schulze var vildt god, inden han holdt op med at være det.

HN: Wings of an Angel: Beautiful Bodies Just Like Allegedly Beautiful Concepts Are Nothing More Than Porcelain Desktops For Your Chic Ideologies

Billede
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
shaken

#35 Indlæg af shaken » 10 jan 2020 14:48

Jeg hører Grace af Jeff Buckley for første gang og er faktisk positivt overrasket. Havde afskrevet ham, da jeg forbinder musikken med efterskole, selvom jeg aldrig har gået på een. Kendte selvfølgelig Halleluja, men resten er dejligt og holder niveau. Ace!

Billede
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#36 Indlæg af krea » 10 jan 2020 14:55

Jon A skrev:
10 jan 2020 13:44
Det, jeg vil sige med det, er, at jeg er ret begejstret for, at sådan noget her findes. Det var bare det. Og Klaus Schulze var vildt god, inden han holdt op med at være det.
Og hvornår gjorde han det? Bare sådan ca.? Jeg har aldrig vovet mig længere end til X.

Billede

The Ruins of Beverast: Rain Upon the Impure
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#37 Indlæg af J Spaceman » 10 jan 2020 15:59

shaken skrev:
10 jan 2020 14:48
Jeg hører Grace af Jeff Buckley for første gang og er faktisk positivt overrasket. Havde afskrevet ham, da jeg forbinder musikken med efterskole, selvom jeg aldrig har gået på een. Kendte selvfølgelig Halleluja, men resten er dejligt og holder niveau. Ace!

Billede
Ok, jeg elsker så meget, at du hører Grace for første gang i 2019 og elsker pladen. :adore:

Jeg hørte den alt for meget dengang, men den er jo god.

Gudenummer:

Efterskolemusik > voksenmusik! <3
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#38 Indlæg af Jon A » 10 jan 2020 17:12

krea skrev:
10 jan 2020 14:55
Jon A skrev:
10 jan 2020 13:44
Og hvornår gjorde han det? Bare sådan ca.? Jeg har aldrig vovet mig længere end til X.
Konsensus var, at det var den sidste rigtig gode, selvom 'Audentity' også har noget.
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
kulsoen

#39 Indlæg af kulsoen » 10 jan 2020 19:01

Billede
Judas Priest, Sad Wings of Destiny

Elsker den fucking plade. Måske deres bedste. Det er sgu enten den eller Killing Machine

Brugeravatar
Bismarck

#40 Indlæg af Bismarck » 11 jan 2020 21:06

Billede

Cult of Luna: A Dawn to Fear.

En overset metalplade fra sidste år.
Nicht durch Reden und Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden — daß ist der große Fehler von 1848 und 1849 gewesen — sondern durch Eisen und Blut.

Besvar