Extremely Rotten Death vol 5 11/1 Pumpehuset

besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Extremely Rotten Death vol 5 11/1 Pumpehuset

#11 Indlæg af makrel » 08 jan 2020 10:29

Jep. Den sikre økonomiske ruin er allerede sikret, hvis man vil safte sig ned.
Deiquisitor er netop fedt fordi det er anderledes og går virkelig hurtigt. Men den seneste plade har da lidt pusterum på nogen af numrene, synes jeg.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#12 Indlæg af makrel » 08 jan 2020 11:08

Time schedule for ERDM Vol. 5

19:00 Doors open
20:00 TAPHOS
21:00 DEIQUISITOR
22:00 UNDERGANG
23:10 DEAD CONGREGATION
Tom D. Warrior

Brugeravatar
EHG
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

#13 Indlæg af EHG » 08 jan 2020 12:30

makrel skrev:
08 jan 2020 10:29
Jep. Den sikre økonomiske ruin er allerede sikret, hvis man vil safte sig ned.
Deiquisitor er netop fedt fordi det er anderledes og går virkelig hurtigt. Men den seneste plade har da lidt pusterum på nogen af numrene, synes jeg.
Ruineret pga. Heineken og Royal-dåseøl :rockout: :drinkingcheers:

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#14 Indlæg af makrel » 08 jan 2020 12:33

TAK ROCK! :rockout:
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Hansen

#15 Indlæg af Hansen » 09 jan 2020 18:27

'Kæft hvor I snakker udenom. Er der ingen der skal til død eller hvad?

Brugeravatar
kulsoen

#16 Indlæg af kulsoen » 10 jan 2020 09:15

Har lige fundet ud af, at jeg ingen penge har fordi karantæne. Så meh!

Brugeravatar
EHG
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

#17 Indlæg af EHG » 12 jan 2020 11:34

Nøj, Undergang og Dead Congregation var gode. Stod egentlig efter Undergang, og tænkte at Dead Congregation var chanceløse oven på sådan en dødsopvisning fra hjemmebanedrengene, men altså. Grækerne havde et ekstra gear og det ekstra patos. Stærk start på 2020.

Taphos blev desværre skændet af dårlig lyd. Ingen nuancer, næsten intet af deres stemningsskabende guitar. Rigtig ærgerligt.
Deiquisitor var bedre end forventet, men er stadig ikke helt oppe og ringe. Den der Auther & Punisher/Bane fra Batman agtige vokaleffekt virkede fjollet.

Brugeravatar
Hansen

#18 Indlæg af Hansen » 12 jan 2020 13:01

Det var dæl'me en vellyket og velbesøgt aften. Taphos startede ud lidt slingrende, men anden del af koncerten var fed. Deiquisitor havde afsindigt dårlig lyd, men det havde også sin egen charme. Jeg hørte at de var blevet væk fra lydprøven, og bare gået ind og fyret max op for alt og gået i gang med at spille. Lydmanden havde ikke en chance. Man kunne godt finde et sted i salen hvor det lød nogenlunde, men damn hvor er det en kortsigtet plan :)
Undergang er rockerseje, men jeg ville ønske at de spillede 10-15 minutter kortere. Jeg oplever ikke at de har sange, variation eller show nok til så lang en koncert. Og det var vel den store forskel på dem og Dead Congregation. Grækerne havde en god sjat ekstra showmanship og variation, samt aftenens absolut bedste lyd.
Og jeg ved da godt at show og fed lyd er ekstremt poppede parametre i forhold til dødsmetal, men som publikum vil jeg gerne underholdes. Og jeg føler det lidt utilfredstillende at stå igennem 30 minutters ensartet action. Det kan jeg sagtens med doom, techno eller ambient. Men metal kalder på større armbevægelser og patos.
Fed aften, hvor der også blev tid til at safte og mingle.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#19 Indlæg af makrel » 13 jan 2020 13:00

Alt det rigtige er blevet sagt. Det var virkelig en god aften med dårlig lyd til Taphos og horribel Pissgrave-agtig lyd til Deiquisitor. Taphos var til at overskue, det blev bedre. Deiquisitor var fuldstændig sindssygt, og hvis det er sandt hvad I siger, har lydmanden godt nok haft det svært. Men hvorfor kan han ikke lave lyd imens de spiller?

Undergang er bare kongerne af råddenskab, der viste hvor skabet (hæh) skulle stå.

Var desværre ved at være ret mættet ved Dead Congregation, men for satan de spillede godt. Fuldstændig overlegent!

Jeg synes måske godt at man kunne have haft DJ og merchområde i den lille sal og åbnet for musikken i den store sal. Der var lige en tand for mange mennesker, især også når Pumpehuset vælger at stille caféborde op i salen. Stupid.

Fik hilst på en masse, men sikkert ikke alle, og fik især ikke snakket med nogen næsten heller. Der var dårligt tid til det! Fandeme godt at det ikke var en hverdag.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Hansen

#20 Indlæg af Hansen » 13 jan 2020 13:25

makrel skrev:
13 jan 2020 13:00
Deiquisitor var fuldstændig sindssygt, og hvis det er sandt hvad I siger, har lydmanden godt nok haft det svært. Men hvorfor kan han ikke lave lyd imens de spiller?
Lidt kan han, og det gjorde han også. Starten var jo om muligt endnu værre :) Men med den lydstyrke på baggearet er det begrænset hvor stort virkeområde han har, både i forhold til volume på de forskellige instrumenter, men også på EQ. Det primære problem var vel at trommerne var helt væk, og det tror jeg var alene på baggearet.
Med hensyn til overfyldt, så var der ikke solgt særlig meget i forsalg, så det kom fuldstændigt bag på dem at folk væltede ind. De overvejede at rykke det op, men vurderede at en fyldt sal til tiden gav en federe oplevelse end forsinkede shows i en halvfyldt sal. Jeg havde nok gjort det samme.

Besvar