TN 2020 - Vi hører fede plader og spiser gode madder

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
kulsoen

Re: TN 2020 - De blødende 20'ere

#141 Indlæg af kulsoen » 24 jan 2020 15:45

Undskyld, nyt nytårsforsæt hehe

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#142 Indlæg af makrel » 24 jan 2020 15:49

"Man" har godt af at blive rystet i sin grundvold af og til.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
eini

#143 Indlæg af eini » 24 jan 2020 15:59

J Spaceman skrev:
23 jan 2020 16:50
Pete Rock skrev:
23 jan 2020 16:15
eini skrev:
23 jan 2020 14:41
Har vi ligesom bare accepteret at kongen af dårlige gifs er vores nye moralske overhoved? Det synes jeg er nederen. Jeg vil have tuffy-tyranniet tilbage!
Svingninger ønskede fred, så alle der gad skændtes med ham er enten skredet eller holder kæft. Så nu har vi fred, men ingen glæde.
Det er da ikke fordi, jeg ikke også savner Toughys store musikalske indsigt. :lol:
secondtoughestintheinfant skrev:
08 mar 2019 13:29
Uden skyggen af ironi eller behov for at provokere nogen: Red Hot Chili Peppers > Joy Division.
secondtoughestintheinfant skrev:
23 sep 2019 16:22
Det er fordi, Slipknot er fede, og Bowie jo i virkeligheden er relativt røvsyg.
Men hvis jeg har haft indflydelse på, at han er skredet, er det ikke noget, jeg kan få dårlig samvittighed over.

Mht dig og Rock Action, så passer jeres hhv. tavshed og forsvinden mig ganske fint. Jeg er begyndt at blive helt glad for dig igen, fordi jeg synes, du har en fed musiksmag, og en viden, du glædeligt deler ud af på en inspirerende måde, og når du ikke tænder af på folk, virker du som en god fyr. Hvad angår Rock Action, så skal der en del mere til, før jeg kan se positivt på ham. Lige nu ser jeg ham bare som et gigantisk stort røvhul. Hvis han beklager, fordi han bare handlede i affekt, kan jeg såmænd sagtens tilgive ham, men jeg tror desværre ikke, det er tilfældet.

Jeg håber ikke, dette udvikler sig til mere drama, selvom jeg erkender, at dette indlæg næppe formindsker sandsynligheden for det.

Når man er overbevist om et andet menneskes ufølsomhed, kan man virkelig komme til at behandle dem ufølsomt.
Jeg kan ikke forstå hvad Secondtoughest og Rock Action har gjort der skulle retfærdiggøre den foragt J Spaceman udfolder her. Det er sgu da dén der er mobning.
Men det er ikke engang det værste ved det. Det værste er at det ødelægger glæden ved den skriftlige samtale. Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Jeg troede det var underforstået at antipatier (og tilknytninger) er uinteressante og af den grund bør holdes uden for boardet.
Den interessante samtale bliver umulig når SJW Spaceman vælger at angribe den præmis. Det er selvfølgelig meget sjovt når man forveksler det subjektive med det objektive i udtalelser om musiksmag, i hvert fald lidt sjovt, måske, men når samme kortslutning udøves i persondomme, er det giftig narcissistisk tyranni.

Altså, jeg synes det ville være sjovt og interessant at se J Spacemans moralske overbevisninger battle Secondtoughestintheinfants. Meget endda. Men når det bliver en personlig magtkamp, bliver det bare røvsygt.

Svingningers moralske kerne er den radikale rummelighed der følger med (forventningen om) et højt abstraktionsniveau, og lige nu angribes den kerne af SJW Spaceman. Udfaldet af hans selvretfærdige korstog var at vi mistede mindst to begavede profiler af den sjældne slags som bidrog med noget. Sad.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#144 Indlæg af J Spaceman » 24 jan 2020 16:12

Hvis de giver, som de gjorde, må de også forvente at få igen. Jeg har accepteret alt for meget alt for længe fra især Rock Action, og da jeg endelig sagde stop gik han amok på mig på et plan, jeg aldrig nogensinde har oplevet før. Hvad skulle jeg gøre? Bare acceptere det, som jeg plejer, selvom jeg føler noget andet?

Jeg har ikke besluttet, at nogen skulle skride herfra, men jeg må gerne ytre min subjektive mening om andre profiler, uden at det skal kaldes "giftig narcissistisk tyranni".

Jeg kunne i øvrigt forestille mig, at secondtoughest sidder og læser med og elsker, at jeg får skylden for hans forsvindingsnummer. :lol:
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#145 Indlæg af PeterEllermann » 24 jan 2020 16:14

kulsoen skrev:
24 jan 2020 14:48
Det er det samme med Bamseklassikeren ‘En tur i center’. Troede den handlede om at tage i fed amagercenter måske, men så viser det sig, at det er en tur i motionscenter.
Det er præcis sådan!
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#146 Indlæg af kasper kål » 24 jan 2020 16:20

Jeg er sådan set 100% enig med dig, eini, og jeg h
erindrer personligt heller ikke nogensinde at have følt mig stødt over noget som helst på svingz, men vide rammer og fri debat til trods, kan man jo godt lade være med at opføre sig som et pikhovede. Herinde såvel som ude i livet. Og det synes jeg egentlig Pete Rock og Rock Action har gjort sig skyldige i et par gange. Men jeg opfatter dem begge som fine fyre, så jeg har bare puttet det 'de har nok haft en dårlig dag'-kategorien. Nå, jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville sige, ha en fortsat god dag.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#147 Indlæg af Jallan » 24 jan 2020 16:23

makrel skrev:
24 jan 2020 14:40
Ali Pilfinger skrev:
24 jan 2020 14:36
makrel skrev:
24 jan 2020 14:14
Billede
Sommetider skal man holde sin nysgerrighed i kort snor. Det er en stor skuffelse at opdage at den her (med rette, troede jeg) klassiske gif slet ikke er et autentisk mindblow, men stammer herfra:

Jeg har i tidens løb fx tænkt mig frem til, at det var noget firserfootage med en klassisk musik-nørd, som nogen har hapset og peppet op med eksplosioner. Stort øv.
Det vil nærmest til evig tid være min fave gif. Shit, den er så fed, altså!
Har ikke set hele AS-sketchen, kun noget, men jeg loller altså stadigvæk selvom jeg forstår din skuffelse fuldt ud. Det er aldrig som man har forestillet sig.
PeterEllermann skrev:
24 jan 2020 14:38
Vil det sige, at det ikke er John Lennon!!!????!??
O-M-G! Det ligner da Steve Jobs, om nogen?!
Men det Tim & Eric klip er jo så sygt, sygt sjovt? Havde da kodyl optur, da jeg så det første gang. Gør om noget giffen endnu bedre.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#148 Indlæg af Jallan » 24 jan 2020 16:26

kasper kål skrev:
24 jan 2020 16:20
ha en fortsat god dag.
Tak og i lige måde! :drinkingcheers:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#149 Indlæg af Ungfugl » 24 jan 2020 16:26

Jeg læste kun med sporadisk i begge diskussioner, der førte til de to profiler pause, eller hvad du nu er.. niveauet var utroligt lavt i begge, og det var ikke kun Spacemans skyld. Fatter ikke folk i 30'erne og 40'erne kan blive så sur over en snak om musik, fodbold eller tonen på et board(eller whatever), at de i fornærmelse forlader det. Og det gælder ikke kun i indeværende tilfælde.

Brugeravatar
kulsoen

#150 Indlæg af kulsoen » 24 jan 2020 16:42

Jeg er rimelig ligeglad med al den mandepølsedrama her på boardet, men er da ved at være godt sat af alle de forpulede hjerteemojis og især den her: :adore:

Fortsat god dag til alle *sf*

Besvar