Coronatråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Frk. Larsen
Geografisk sted: Marstal

Re: Coronatråden

#231 Indlæg af Frk. Larsen » 25 mar 2020 18:22

Jensth skrev:
24 mar 2020 19:12
Hvordan er det med brug af masker derude? Har du andre steder i østen at sammenligne med?
Myndighederne fraråder at man bruger maske med mindre man er syg. De første ombord efter lodsen var to plastikindhyllede personer som skød os i panden med lasertermometre, men ellers har jeg ikke set nogen med maske på siden vi ankom for en god uges tid siden. Jeg ved ikke for alvor hvad de andre lande i APAC officielt har gang i, men de lukker mere og mere sammen og det bliver sværere for os at blive afløst.

Brugeravatar
fabriz

#232 Indlæg af fabriz » 25 mar 2020 18:24

Antimatter skrev:
25 mar 2020 18:02
Er de begyndt at internere mussierne eller hvad sker der
Bare lidt sjov i gaden, der skal fucke med magtens tredeling, når de nu vil have at coronakriminelle, hvilket betyder håndspritstyv, skal have dobbelt straf.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#233 Indlæg af Jallan » 25 mar 2020 19:27

Fint nok hvis folk det stjæler hospitalssprit pt kommer i fængsel :worship:
Med intens hilsen

Jallan

mbj

#234 Indlæg af mbj » 25 mar 2020 19:38

leapfrog skrev:
25 mar 2020 08:49
Jonas skrev:
25 mar 2020 08:44
Måske skulle leapfrog gå ud og købe reb, strips og de største fryseposer på hylden, inden han rejser rundt i landet og dræber de svageste medborgere, han kan finde. Derefter er skaden sket, og landet kan lægge kursen om. Dét ville være 'modigt', og chancen for at få en skinnende martyrmedalje er større end ved at snakke bukkake på et internetforum.
Hvornår er du blevet så blødsøden? Aylward og mange andre peger jo på de selvsamme ting. Vi (ned)prioriterer menneskeliv hver eneste dag i Danmark, men når fortællingen går på pandemi og vira, så bliver det enkelte menneskeliv lige pludselig meget mere værd.
Sandt. I krisetider burde alle være utilitarister, og det er netop situationer som ovenstående at folk glemmer. Medicinrådet tager ofte beslutninger om ikke at ville behandle en minoritet inden for kræftpatienter, fordi det ganske enkelt er for dyrt at behandle dem. Læste også forleden om en 16 årige pige som man ikke gad og betale for noget særligt medicin der gjorde hun ville beholde synet, det var ganske enkelt for dyrt.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#235 Indlæg af Langley » 25 mar 2020 19:48

Ja hun har været overalt i medierne. Faderen har gjort det til et stort projekt og prøver at rejse de par millioner det kræver, at købe behandlingen i USA og det fik den danske lægemiddelstyrelse til at fremstå kyniske, selvom deres argument faktisk ikke er prioritetering men, at de ikke mener at der evidens for, at den dyre behandling faktisk virker. Det er en meget sjælden sygdom, så det gør det hele ekstra kompliceret.

Orientering havde her en interessant ekspertkilde, som påpegede at medicin koster det som lægemiddelindustrien kan for få det og det derfor er politisk problem mere end et økonomisk for man kunne 'bare' bestemme at den behandling måtte koste det og det fordi det er det offentlige sundhedssystem som bestemer prisen da det er er købers marked.

Her i vores eksil i Babylon siger vi: Hold op med at forbande gud over din blindhed. Se det som en prøve som vil give dig et syn som ingen andre er forundt.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: The skies of love

#236 Indlæg af Antimatter » 25 mar 2020 19:53

Er det et Sofokles citat, eller er du bare ekstra veltalende idag? Man skal ikke være obsternasig overfor guderne for så falder fars hammer, og personlig tragedie bliver man klog af. I stedet kan man glæde sig over sit nyvundne klarsyn, som de seende ikke har. Det er længe siden jeg har læst Ødipus Rex, men det var den lektie jeg fik med derfra, selvom jeg husker det som om han var mindre prædikende og dogmatisk i sin behandling af moralske spørgsmål end mange forfattere i den periode.
From the Indies to the Andes in his undies, and he never took a shave except on mondays.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

#237 Indlæg af Amos » 25 mar 2020 20:47

18 døde på ét døgn i Stockholm :shock:
#forstårogstøtter

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#238 Indlæg af Casper » 25 mar 2020 22:08

Stadig har Danmark dog (efter sigende) flere døde pr. tusinde indbygger. Det bliver en (forhåbentlig kedelig) gyser at følge testlaboratoriet Sverige over de næste dage. Håber de har fat i den lange ende. Det skal de fandme. Den Anders Tegnell-strategi sammenholdt med den laveste placering i Europa over antal hospitalssengepladser (de har godt 33% færre pladser end italienerne) kan virkelig gøre dem sårbare.
Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#239 Indlæg af stilhed » 25 mar 2020 22:28

leapfrog skrev:
25 mar 2020 08:45
mbj skrev:
25 mar 2020 19:38
leapfrog skrev:
25 mar 2020 08:49
Sundhedssystemet har i forvejen nogle langt mere usolidariske prioriteter for terminale patienter end et mere pragmatisk lockdown ville være. Forsøg at se det her i et lidt bredere perspektiv end Gudruns og Bent Aages rigtig nok traurige indlæggelse på Roskilde Sygehus' coronaafsnit.
Vi (ned)prioriterer menneskeliv hver eneste dag i Danmark.
Medicinrådet tager ofte beslutninger om ikke at ville behandle en minoritet inden for kræftpatienter, fordi det ganske enkelt er for dyrt at behandle dem. Læste også forleden om en 16 årige pige som man ikke gad og betale for noget særligt medicin der gjorde hun ville beholde synet, det var ganske enkelt for dyrt.
er der nogen, der har anfægtet det? se jonas' første indlæg på s. 19. det handler ikke om, hvad der er det rigtige, eller hvad der er en eller anden partikulær præcedens for; det handler om, hvilke konkrete konsekvenser, det ville få, hvis mette f slap tøjlerne, og vi endte i en situation á la italien eller værre.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#240 Indlæg af Casper » 25 mar 2020 23:19

Nå, men jeg er nu oprigtigt bekymret for, at det jeg havde faktisk alligevel var corona. Jeg har just modtaget en besked på Aula om, at en af fædrene i min datters klasse er indlagt på Riget i respirator på fjerde døgn. Ham sad jeg klos op ad i forbindelse med en fædreaften fire dage forinden jeg oplevede min feber, hvor vi fik snakket om så fede emner som øl, reggae og dansk møbelkunst. En af de andre fædre forsøgte at få en legeaftale sat i stand med hans datter, men hun kunne ikke, for 'hun lå derhjemme og var syg'... .. . :eh:

Fandme ellers en fed fyr; han snakker et sovset dansk med tyk jamaicansk accent, har egen butik på Amager, hvorfra han sælger danske designmøbler og havde engang en smal rasta-hårpisk i nakken. Mao. en jamaicansk halvgud, der smitter alle i sin nærhed med formidabelhed, så coronaen må meget gerne skride af helvedes til ud af hans krop. Tre dage efter mit møde med ham var jeg til en friggin' barnedåb med 50 gæster, og svigermor og svigerfar (i 70'erne) har nu de sidste ti dage haft feber. De har tidligere i dag så fortalt, at de tror, at de har corona, da de oplever alle symptomerne på den mildere udgave af det - hvad det end betyder, og hvordan de differentierer fra en alm. influenza fik jeg ikke spurgt ind til. Ti dages feber alligevel. Er det normalt? De har begge ringet til hotlinen med et ønske om at blive testet, men får et nej - bliv hjemme, håndvask, thoughts and prayers osv. :|
Du er et du, før du er et jeg

Besvar