Country

Besvar
besked
Forfatter
newdayrising

Re: Country

#551 Indlæg af newdayrising » 02 sep 2020 19:26

Altså både Joshua Ray og Charley Crockett kan du få til helt rimelige priser på iMusic, men altså bortset fra det, så er jeg totalt enig.

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#552 Indlæg af Hagemann » 03 sep 2020 16:32

Har netop bestilt den første Joshua Ray og den seneste Crockett på imusic. Sammen med en den nye Colter Wall-plade og en masse andet. Den er da virkelig god, Colter Wall-pladen. Det er som han på pladen endelig har fået indstillet sigtet, der har været lidt usikkert på første og anden pladen. De var jo ret gode på hver deres måde, men tænker da virkelig han rammer plet her. Er Talking Prarie Boy ikke et knock of af en Townes van Zandt-sang, som jeg ikke kan huske titlen på? Ligemeget hvad er jeg i hvert fald klar til at ride udover prærien med mit big iron og bruge tiden på at få noget kvæg til at gå i den rigtige retning
lolmao.

newdayrising

#553 Indlæg af newdayrising » 03 sep 2020 19:18

Hagemann skrev:
03 sep 2020 16:32
Er Talking Prarie Boy ikke et knock of af en Townes van Zandt-sang, som jeg ikke kan huske titlen på? Ligemeget hvad er jeg i hvert fald klar til at ride udover prærien med mit big iron og bruge tiden på at få noget kvæg til at gå i den rigtige retning
Townes van Zandt har lavet en del talking blues numre, ligesom "Talking Prairie Boy", så er det ikke bare formen, som du genkender?

Brugeravatar
Hagemann

#554 Indlæg af Hagemann » 04 sep 2020 09:11

newdayrising skrev:
03 sep 2020 19:18
Hagemann skrev:
Er Talking Prarie Boy ikke et knock of af en Townes van Zandt-sang, som jeg ikke kan huske titlen på? Ligemeget hvad er jeg i hvert fald klar til at ride udover prærien med mit big iron og bruge tiden på at få noget kvæg til at gå i den rigtige retning
Townes van Zandt har lavet en del talking blues numre, ligesom "Talking Prairie Boy", så er det ikke bare formen, som du genkender?
Det er jeg klar over, og selvfølgelig er det formen, jeg tænker på og ikke en egentlig coverversion. Det er Fraternity Blues Fra Live at the Old Quarter, jeg havde i tankerne
lolmao.

newdayrising

#555 Indlæg af newdayrising » 04 sep 2020 11:25

Hagemann skrev:
04 sep 2020 09:11
newdayrising skrev:
Hagemann skrev:
Det er jeg klar over, og selvfølgelig er det formen, jeg tænker på og ikke en egentlig coverversion. Det er Fraternity Blues Fra Live at the Old Quarter, jeg havde i tankerne
Yes yes... men i den sammenhæng er det lige så meget et knock off af Dylans "Talking New York", som var et et knock off af Woodys "Talking Dust Bowl Blues", som igen var et knock off af Bouchillons "Talking Blues" - men altså det er selvfølgelig ikke vigtigt. Det er et fedt nummer, og dine ører svigtede dig ikke. Jeg har i øvrigt en svaghed for talking blues numre.
Har netop bestilt den første Joshua Ray og den seneste Crockett på imusic. Sammen med en den nye Colter Wall-plade og en masse andet. Den er da virkelig god, Colter Wall-pladen. Det er som han på pladen endelig har fået indstillet sigtet, der har været lidt usikkert på første og anden pladen. De var jo ret gode på hver deres måde, men tænker da virkelig han rammer plet her.
Jeg var faktisk ikke så vild med de tidligere (som mange andre real country fans - eller hvad vi nu skal kalde os), men umiddelbart har den her også fanget mig, og det tror jeg hænger meget sammen med det, du skriver. Han er vokset både som sangskriver og stilist.

Brugeravatar
Hagemann

#556 Indlæg af Hagemann » 04 sep 2020 11:32

newdayrising skrev:
04 sep 2020 11:25
Hagemann skrev:
04 sep 2020 09:11
newdayrising skrev:
Hagemann skrev:
Yes yes... men i den sammenhæng er det lige så meget et knock off af Dylans "Talking New York", som var et et knock off af Woodys "Talking Dust Bowl Blues", som igen var et knock off af Bouchillons "Talking Blues" - men altså det er selvfølgelig ikke vigtigt. Det er et fedt nummer, og dine ører svigtede dig ikke. Jeg har i øvrigt en svaghed for talking blues numre.
Fair nok. Er vi enige?
Det var bare Townes, der poppede op først. Formentlig fordi det er den jeg har hørt mest på det seneste.
lolmao.

newdayrising

#557 Indlæg af newdayrising » 04 sep 2020 13:26

Hagemann skrev:
04 sep 2020 11:32
Fair nok. Er vi enige?
:drinkingcheers: Ork ja!

newdayrising

#558 Indlæg af newdayrising » 06 sep 2020 09:48

Hagemann skrev:
02 sep 2020 12:46
Skulle lige til at nævne det nye album fra Zephaniah OHora. Er indtil videre godt oppe at køre over All American Singer, som har været ude længe. Glæder mig til at høre resten.

Men hvor køber man egentlig det fede country på vinyl?
De har også lige fået Zephaniahs nye på iMusic.

Brugeravatar
gigantic

#559 Indlæg af gigantic » 01 okt 2020 13:15

Whitey Morgan har kun været nævnt én gang på Svingninger, da Franco engang opremsede alle navne, der skulle spille på en SXSW. Men de hører hjemme her. Det er den gode outlaw-lyd. Det lyder som en, der hang ud med Waylon og Johnny i halvfjerdserne, men Eric Allen/Whitey Morgan er født i '78, så det er næppe tilfældet. Jeg har ikke hørt hele diskografien endnu, men Honky Tonks and Cheap Motels er i hvert fald fed for os country boys:
Billede
Med Waylon-lydende covers af Bossen og Toppen, går man altså også lige i hjertet på gamle gigantic.
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#560 Indlæg af rabu » 28 okt 2020 13:37

Bonnie og Bill spiller Hank Jr.
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Besvar