Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

Besvar
besked
Forfatter
Eddike

Re: Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

#381 Indlæg af Eddike » 08 jul 2020 16:46

Andre der har hørt rygter om 2021 ikke bliver til noget med mindre der er en covid vaccine i omløb? :thumbdown:
Typen der ikke drikker Coca-Cola.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#382 Indlæg af Tonic Satan » 03 dec 2020 11:03

Det ser da lovende ud mht afholdelsen. Alle kan selvfølgelig gætte, hvad jeg synes om bookingen af Megan med den store røv og hendes lortesang, men det skal åbenbart til.

Jeg savner dengang, r'n'b-bangers lød sådan her.

Derudover er det da fedt nok med Idles, Fontaine DC og Slowthai. Det er vel nogenlunde den kontemporære guitarsmadder, man kan håbe på.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#383 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 03 dec 2020 11:36

Tonic Satan skrev:
03 dec 2020 11:03
Jeg savner dengang, r'n'b-bangers lød sådan her.

Kan du huske, hvad din holdning var til "The Boy is Mine", dengang den udkom?
BUT the Future is only dark from outside.
Leap into it—and it EXPLODES with Light.

Brugeravatar
Tonic Satan

#384 Indlæg af Tonic Satan » 03 dec 2020 11:45

Jada. Det var sådan noget, vi dansede til i gymmeren, og min kæreste havde pladen. Jeg elsker meget af det snask. Har da også lige hørt Toni Braxton. Men jeg kan sagtens følge din nemt gennemskuelige og ikke valide pointe.
æsmet skrev:
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar

#385 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 03 dec 2020 12:00

Altså, jeg savner selvfølgelig også, dengang R&B lød sådan der, det er slet ikke det.

Brugeravatar
Tonic Satan

#386 Indlæg af Tonic Satan » 03 dec 2020 12:06

Jeg har altid lyttet til meget popmusik. Det er jeg holdt op med i det sidste årti, fordi jeg udelukkende synes, det bliver værre og værre til et niveau, hvor det er blevet decideret uudholdeligt for mig at opholde mig i nærheden af noget, der spiller P3. Og jeg synes, at meget af lortet er blevet legitimeret af gatekeeperne i kultursektionerne, der forsøger at holde sig relevante/lade som om det, mens de selv bevæger sig op igennem 30'erne og er hundeangste for at miste det, som Oberheim så rigtigt skrev forleden, og som jeg uden sarkasme bakkede op om. Det er der vel ikke noget forgjort i. Jeg beskæftiger mig ikke rigtig selv med musikanmelderi længere, så jeg er sådan set skideligeglad, men jeg synes da, at det er synd for de unge, at de skal trækkes med Ude Af Kontrol og Gilli og WAP og pis mig i øret. Tænk, hvis folk havde taget Dr. Bombay og Humleridderne alvorligt som popmusik i 90'erne. Det så man trods alt ikke.
æsmet skrev:

Brugeravatar

#387 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 03 dec 2020 12:29

Du maler med en alt for bred pensel. Selvfølgelig er Cardi B og Megan Thee Stallion "rigtig musik", uanset om man kan lide det eller ej. Det har intet med Humleridderne at gøre. Og hver epoke har sin dårlige lolmusik. Kan du huske, da Crazy Frog gik nummer 1 i England? Det blev da ikke taget mere seriøst dengang, end Ude af kontrol gør i dag. Ingen bilder sig selv ind, at lolmusik er rigtig musik, heller ikke de midaldrende anmeldere.

I dag er hiphop blevet popmusik, og ligesom med popmusik før i tiden bliver der lavet alt for meget alt for hurtigt og alt for sjusket, og det bliver så endnu værre, fordi det er så nemt at producere og udgive. Men selvfølgelig er der stadig gode numre her og der. Dog er vi efterhånden nået til et punkt, hvor distributionskanalerne, ungdommens attention span og musikkens stadig mere inferiøre status som sådan har gjort, at der lige knap findes mainstreammusik længere. Men i 2010'erne har Taylor Swift, Ariana Grande, Carly Rae Jepsen, Lady Gaga osv. stadig lavet popmusik, der er lige så godt som alt andet god popmusik, der nogensinde er blevet lavet. Det kan dog godt være, det er ved at være helt slut i takt med at hele den fælles kultur skal tilpasses små børn med MCU, Tik Tok og så videre. Musik bliver noget sekundært, i bedste fald et baggrundstæppe. Spotifyalgortimepop er jo allerede en lyd i sig selv.

Dog vil jeg sige: Selvfølgelig er man nødt til at tage den mainstream, der nu en gang er, seriøst som noget kulturelt relevant, og man er nødt til at sætte sig ind i den, hvis man er kulturjournalist. Popmusik er jo i høj grad også et sociologisk fænomen, og der er intet forgjort ved at forsøge at finde kvaliteten i Lil Nas X eller et eller andet Tik Tok-fænomen. Jeg synes så bare personligt ikke, det er interessant (eller, jeg synes ikke, at det popmusik er ved at udvikle sig til (eller det Hollywood-film og tv-serier er ved at udvikle sig til) er interessant), så jeg kommer ikke til at interessere mig for det. Det er her, vi har det ekstremt præcise begreb content. Alting er ved at blive til content: Upersonligt materiale, der skal udfylde folks blotte og bare behov for at kaste opmærksomheden på et eller andet, og opfyldelsen af dette behov står altid over eventuelle personlige eller kunstneriske aspirationer.

Brugeravatar
Tonic Satan

#388 Indlæg af Tonic Satan » 03 dec 2020 12:48

Jeg maler ALDRIG med for bred pensel. :mrgreen:

Derudover følger jeg mange af dine pointer, der også understreger, hvorfor jeg anser internettet over en bred kam som en moderne svøbe. Jeg har altid døjet lidt med koncentrationsbesvær, men det virker som om, at for de yngre generationer er det bare et livsvilkår, de er nødt til at forholde sig til. Det er synd. Og vi er vist begge glade for at have haft vores opvækst i 90'erne, det indrømmer jeg i hvert fald gerne selv.
Men som jeg vist skrev et andet sted, så er det da skægt, at der skal en video med en skaterbums, der drikker juice og mimer til Dreams, til, for at Fleetwood Mac lige pludselig eksploderer i yngre menneskers bevidsthed.

Mit problem er nok også, at jeg knap ved, hvad der er, øh, LOL-musik længere, og hvad der er ment seriøst, eller hvad vi nu skal sige. Jeg har hørt de kvinder, du nævnte, en god sjat, men det bider sig sjældent fast i længere tid, må jeg indrømme. Carly Rae Jepsen forstod jeg ikke så mange dytter af, Ariana Grande slet ikke. Men det er bare mig.
æsmet skrev:

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#389 Indlæg af PeterEllermann » 03 dec 2020 15:47

Balstyrko alligevel! Det gider man da godt at se!
"Nachos Else Matters"

Brugeravatar
Tonic Satan

#390 Indlæg af Tonic Satan » 04 dec 2020 11:03

Satme nej, Ellermenneske.

Derudover: Godt, Ungfugl, men du slår mig nu også som et samvittighedsfuldt menneske, der nok har polstret dine brødre godt fra barnsben. Jeg håber i hvert fald, at man er for nervøs på Æ kids' vegne
æsmet skrev:

Besvar