Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

#501 Indlæg af Pete Rock » 28 jan 2021 17:53

andreassyr skrev:
28 jan 2021 17:33
Pete Rock skrev:
28 jan 2021 17:26
eller diktator.
Han har vel netop - her og andre steder - plæderet for en slags stalinistisk-nietzscheansk-socialdemokratisk totalitær stat, hvor i hvert fald manglende vilje og/eller evne til at overholde de demokratiske spilleregler udløser en enkeltbillet til Gulag (som man passende kunne opføre i nogle af de nedlagte minkbedrifter, falder det mig ind). Viljen til magt møder den nære velfærd. På den vis må man sige at han er enddog yderst konsekvent.
tja, det var mere den der "slet de her tråde, fej derovre i hjørnet, stil dåserne med etiketten udaf, ret ryggen" stil der gav mig associationen. okay, det lyder mere af en brugsomdeler end en diktator.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Firmamentet

#502 Indlæg af Langley » 28 jan 2021 19:24

Pete Rock skrev:
28 jan 2021 17:26
eller diktator.
MIn politiske analyse af denne profils adfærd på det seneste delte jeg på det andet forums forumprofil:

Jeg er ihverfald færdig med at skælde ud på moderatorerne, som barsler med et nyt initiativ så jeg ikke behøver at have med den perkuniære del af data at gøre. Man kan sige jeg ofrede alt hvad jeg havde i et mislykket kup hvor der fra asken er opstået et EU af kedsommelige indlæg om obskur non-Zuckerberg alt-kultur.

Derfor vil min holdning være et at jeg fremover donorer til en af moderaterne nedsat kommisær, der ejer en account,, som bliver valgt af brugere der er medlemmer/betaler. Hertil behøves ingen idiolog eller stor personlighed, så jeg tror det endda kan findes indenfor de højtærede moderatorers egne rækker.

@tak for din pæne ord Syr til min avatar på Face og til min person her.
Er det stadigvæk mennesker, spørger man så sig selv, eller måske blot tænke-, skrive- og talemaskiner?

Brugeravatar
Non-metal dude
Geografisk sted: København

#503 Indlæg af Non-metal dude » 29 jan 2021 09:02

Langley skrev:
28 jan 2021 19:24
Derfor vil min holdning være et at jeg fremover donorer til en af moderaterne nedsat kommisær, der ejer en account,, som bliver valgt af brugere der er medlemmer/betaler. Hertil behøves ingen idiolog eller stor personlighed, så jeg tror det endda kan findes indenfor de højtærede moderatorers egne rækker.
Det er ikke helt på plads hvordan det fremtidige setup bliver. En ting står det dog rimelig klart at vi skal have med: I det øjeblik man giver sig til kende som bidragyder, så er ens bidrag ikke længere velkomment.

Brugeravatar
Langley

#504 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 09:10

Man må altså ikke bare samle penge ind i hemmelighed.

Normalt i demokrati og foreningslivet så er jo sådan at medlemmer betaler for medlemsskab og de vælger en formand som bestemmer. Det giver transperans, ansvar og gennemsigtighed

Hvis det sådan at bidragyderne betaler ned i stort sort hul og ikke får hverken information eller rettigheder til gengæld ja sågar navne på hvem og hvad de betaler til og hvordan de kan have indflydelse herop, så er det nok dels ulovligt at lave indsamlinger overhovedet og dels er det udemokratisk at brugere/medlemmer ikke har indflydelse på vedtægter osv

Det lyder som om du tænker du at I vil lave en form for loge ? Det tror jeg altså ikke er lovligt.? Det båder overskrider forbrugerrettigheder pga manglende transperans, det er skattesnyd fordi indtægten ikke bliver opgjort og det er udemokratisk at der ikke forbruger indflydelse.
Er det stadigvæk mennesker, spørger man så sig selv, eller måske blot tænke-, skrive- og talemaskiner?

Brugeravatar
Non-metal dude

#505 Indlæg af Non-metal dude » 29 jan 2021 09:26

Vi havde et setup hvor mellem ti og tyve personer betalte for alle de andre. Så skete det to gange at en af dem, der betalte, rejste sig og råbte at de vi have privilegier til gengæld for deres betaling - her senest retten til at stemme en anden bruger ud. Er det det du kalder demokrati?

Demokrati ville være hvis alle brugere betalte lige meget og fik lige meget (eller lige lidt) indflydelse. Det virker ikke som en reel mulighed at identificere alle og bede om 10 øre fra hver, selvom det selvfølgelig ville være ideelt.

Det jeg foreslår er, at svingninger kører videre realitivt uforandret og gratis. Eneste krav til bidrag er at man bidrager til udvekslingen af information og meninger om musik.

Brugeravatar
Langley

#506 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 09:35

Non-metal dude skrev:
29 jan 2021 09:26
Vi havde et setup hvor mellem ti og tyve personer betalte for alle de andre. Så skete det to gange at en af dem, der betalte, rejste sig og råbte at de vi have privilegier til gengæld for deres betaling - her senest retten til at stemme en anden bruger ud. Er det det du kalder demokrati?

Demokrati ville være hvis alle brugere betalte lige meget og fik lige meget (eller lige lidt) indflydelse. Det virker ikke som en reel mulighed at identificere alle og bede om 10 øre fra hver, selvom det selvfølgelig ville være ideelt.

Det jeg foreslår at svingninger kører videre realitivt uforandret og gratis. Eneste krav til bidrag er at man bidrager til udvekslingen af information og meninger om musik.
Det havde ikke noget med at jeg ville bestemme at gøre. Det havde noget at gøre med at hvis jeg laver overførelser til et sted som spreder antisemitisme så det er pludselig mig der har et mega problem.

Nej det er bestemt ikke demokrati men det jeg gjorde med at samle ind er faktisk ulovligt. Jeg burde både have opgivet dem til skat og jeg burde have haft et stykke papir fra Stilhed om hvad pengene gik til og at de fx ikke gik til

Hvis du vil samle penge ind så synes jeg for din egen og boardets og demokratiets skyld at du skal gøre det efter bogen.

Efter dansk lov og demokratiets ånd så bør du gøre følgende:
Opettte en forening med et CVR
Meld foreningen til indsamlingsnævnet
Hold en online stiftende generalforsamling hvor alle brugere er indkaldt
Nedsæt en lille bestyrelse og en formand - gerne dig selv og noget kontaktinfo og noget CVR
Skriv nogle vedtægter som er offentlig tilgængelig og aflæg regnskab for indsamlede midler.
Hivs et medlem har nogle klager, så må han så tage den med bestyrelsen og så må bestyrelsen vurdere sagen

Det er sådan det bør gøres i forhold til lov og demokrati.

Men det selfølgelig kun nødvendigt hvis der skal samles penge ind. Hvis det er en service som dig og Stilhed ejer og drifter bare fordi, ja så skal i bare have tjek på moms og dansk lov med de ting der poster herinde. Så er det bare Stilheds private virksomhed og dermed helt udemokratisk som privat ejendom jo er. Men så slipper Stilhed nok ikke for at han før eller siden skal tage sig af politianmeldelser eller hvad ved jeg herind. Ikke fordi jeg ønsker det for ham men fordi demokrati også går ud på at styr på alle tænkelige scenarier.
Senest rettet af Langley 29 jan 2021 09:40, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Non-metal dude

#507 Indlæg af Non-metal dude » 29 jan 2021 09:40

Som sagt har vi endnu ikke et nyt setup på plads. Om det kommer til at involvere stilhed vil jeg ikke gisne om, og det er en helt anden historie.

Brugeravatar
Langley

#508 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 09:42

Ja her vil det nok være i demokratiets ånd og søge råd og dialog med brugerne om hvad der både fungerer for dem og hvad der ville være både lovligt og demokratisk.

Brugeravatar
Non-metal dude

#509 Indlæg af Non-metal dude » 29 jan 2021 09:48

Gode råd og dialog er altid kæmpe plus.

Brugeravatar
Langley

#510 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 10:30

Det var såmænd ikke ment som andet på noget tidspunkt min ven så undskyld at jeg var så dramaqueen.

Besvar