Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint

Re: Tråden om først FIRE, siden jensths guldinvesteringer

#511 Indlæg af palesaint » 29 jan 2021 11:31

Langley skrev:
29 jan 2021 10:30
...
Donationsbaseret crowfunding kræver formelt ikke andet end en indberetning til indsamlingsnævnet og indberetning til skattevæsenet, så mon ikke vi tager den i stiv arm.
Den venlige læsning og nuanceret had.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Firmamentet

#512 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 14:53

Jeg ved det er ret enkelt og enhver normalfungerende voksen med dansk CPR nummer kan gør det med en anmeldelse til indsamlingsnævnet kræver 1) gebyr 2) en juridsk person som er nogenlunde gennemsigtig i forhold til hvor penge kommer ind og hvor de kommer hen.

Her ville mit input være at denne juridske person ikke behøver at have noget moderationen at gøre, men bare et CVR/CPR og kan så nedsætte et en form for laug/vogternes råd af moderatorer som har vundet hævd på at sikre at brugerne overholder skik og sædvane for brug af dette phpbb community til ære for Svingningerånden

Her har jeg intet at udsætte på den den nuværende lette, men også lidt sultanistiske og tilfældige moderering af forsamlingen af frie brugere i forhold til det, som jeg oplever som stedets ånd . Hvis disse moderatorer, så overser, at der går konspirations nuts herinde og politiet eller Krystalgade ringer til den juridske person og spørger hvad der forgår, så kan den juridiske så tage fat på moderatorer, som så må stramme op eller et eller andet og udlevere data hvis der er retligt anliggende og så videre.

Man kunne udvide demokratiet herinde så disse moderatorer blevt valgt i en komité af brugere hvortil brugerne så kan opstille hvem de ville heppe på blev moderation og tog den højest agtsomme frivillig mandat.

Et valg jeg ville være helt tryg ved oven i købet for ingen ville stemme på andre end Non Metal og Pale. Men så har de jo et stærkere mandat at ordne brud på retningslinjerne fremover. Hvis de altså gider og ikke afløses af andre. Jeg ville aldrig selv tage den for det er mit temperament slet ikke til. Men hvis jeg på anden måde kan bidrage til stedets ånd og fremtid uden at være i en position til at skælde ud på moderatorerne, så gør jeg meget gerne det med ressourcer som forvalterne af ånden herinde finder passende.

Hvis ejer faktisk helst ikke vil eje domænet overhovedet, så kunne man kigge på at få det indregisteret som en form for gravmæle, en fredet plet grønt græs en slags offentlig phpbb bænk hvor alle må være - indtil de ikke må være her længere.

En slags hule nede bag fodboldbanen til dem der KUN vil skændes seriøst om musik. Alt andet må man liiiige tage lidt fra oven.
Er det stadigvæk mennesker, spørger man så sig selv, eller måske blot tænke-, skrive- og talemaskiner?

Brugeravatar
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

#513 Indlæg af Broder Salsa » 29 jan 2021 16:04

Langley skrev:
29 jan 2021 14:53
enhver normalfungerende voksen
Det er da ikke så demokratisk på den måde at dømme 3/4 af boardet ude på forhånd.

Brugeravatar
Langley

#514 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 16:15

:o :rofl: :clap: :whistle:
Er det stadigvæk mennesker, spørger man så sig selv, eller måske blot tænke-, skrive- og talemaskiner?

Brugeravatar
Langley

#515 Indlæg af Langley » 29 jan 2021 18:03

Broder Salsa skrev:
29 jan 2021 16:04
Langley skrev:
29 jan 2021 14:53
enhver normalfungerende voksen
Det er da ikke så demokratisk på den måde at dømme 3/4 af boardet ude på forhånd.

Jeg har løst det: Svingere der kan udvise en udredning og som har brug for en voksens dominans, får TO stemmer til at vælge hvilke voksne der skal træffe beslutninger i enerum. Det ville være kvækerdemokrati ånden

Castrato

#516 Indlæg af Castrato » 02 feb 2021 09:27

A Friend in London skrev:
28 jan 2021 13:08
Ok, føles helt forkert, at Jensth ikke er her til at breake nyheden om reddit-Wall street piraterne. Er vel nærmest en slags Jensth tribute news.
Det er helt fantastisk! Det bedste der er sket i rigtig lang tid. Det er Occupy Wall Street realiseret. Brug deres beskidte knep imod dem selv. Gamestop var 140% shortet, dvs. hver aktie var shortet mere end een gang, hvilket burde være umuligt og ulovligt.

Max Keiser analyserer sagen med vanlig skarphed:

Engleblid er kastratsangerens kvad.

Brugeravatar
gigantic

#517 Indlæg af gigantic » 03 feb 2021 12:08

Billede
eini skrev:
24 jan 2020 15:59
Svingninger er et af de sidste offentlige steder vi har hvor det er vigtigere at være intelligent end at være sympatisk. Lad os da for helvede værne om det. Du kan få alle de hjerte-emojis du skal bruge ovre på Facebook.

Brugeravatar
Langley

#518 Indlæg af Langley » 03 feb 2021 13:25

Enten dårligt forsøg eller BEDSTE sok siden Obama vandt første gang.

Castrato

#519 Indlæg af Castrato » 08 apr 2021 00:57

Wall Street analytikere taler frit fra leveren om den seneste tids skandaler og svindel numre. Det virkelig god lol.

Engleblid er kastratsangerens kvad.

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#520 Indlæg af Dialingleft » 08 apr 2021 07:47

gigantic skrev:
03 feb 2021 12:08
Billede
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Besvar