Skotsk ildvand og et tårevædet, flettet reb - HN Februar 2021

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Skotsk ildvand og et tårevædet, flettet reb - HN Februar 2021

#91 Indlæg af krea » 09 feb 2021 07:28

Preapokalypsebawler skrev:
08 feb 2021 16:05
krea skrev:
07 feb 2021 10:34
Preapokalypsebawler skrev:
06 feb 2021 10:42
@krea: Det var en meget hurtig dom, men jeg må nok hellere give nogle af pladerne flere lyt. Det skal dog ses som et forsøg på at sætte ord på en oplevelse, nogle tanker, og ikke nødvendigvis at bedrive #grundiglytteklub. Jeg er med i en lytteklub uden for Svigninger, som kræver mange gennemlytninger, og her er vi jo også forsynet med den slags :thumbup:
Ja, helt fair, man kommer jo ikke igennem sådan et projekt hvis man skal lytte grundigt. Er bare overrasket over at du ikke fangede stemningen i det mindste.
Den skal nok høres igen - en sen aften. Er måske heller ikke pladen, som egner sig til morgenmaden.

HN:
Billede
Frank Sinatra: Songs for Swingin' Lovers

Nr. 7 i bogen. Umiddelbart siger den mig mere. Hjælper også altid at skrue op. Så kan man mærke the swing, bassen, blæserne mv.
Hvis du er mere til Songs for Swingin' Lovers, er det nok også bare noget med humøret og tempoet. In the Wee Small Hours er en depri-plade.

HN:

Bell Witch / Aerial Ruin: Stygian Bough Volume 1
- flot plade sådan en kold vintermorgen. Håber Profound Lore genudgiver Longing på cd.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#92 Indlæg af makrel » 09 feb 2021 08:33

krea skrev:
09 feb 2021 07:28
HN:

- flot plade sådan en kold vintermorgen. Håber Profound Lore genudgiver Longing på cd.
Bell Witch toppede sgu aldrig Longing eller deres demo. Synes det blev mere og mere tamt, Stygian Bough er bestemt ikke en undtagelse. Gabende kedelig, sorry.

Hey, den nye Ruins of Beverast udkom i fredags. Den bliver jeg sikkert også skuffet over :cry: :silent:

Jeg er nået til den nye Weezer her til morgen. Altså, forhelvede...
Tom D. Warrior

Brugeravatar
krea

#93 Indlæg af krea » 09 feb 2021 08:54

makrel skrev:
09 feb 2021 08:33
krea skrev:
HN:

Bell Witch toppede sgu aldrig Longing eller deres demo. Synes det blev mere og mere tamt, Stygian Bough er bestemt ikke en undtagelse. Gabende kedelig, sorry.

Hey, den nye Ruins of Beverast udkom i fredags. Den bliver jeg sikkert også skuffet over :cry: :silent:
Synes den nye Ruins of Beverast er meget pæn. Ikke noget indianermetal i de numre jeg hørte. Stygian Bough til gengæld er jo fed fordi der er de der lange folkstykker og så kommer der tungt vand. Men er jo efterhånden vant til at vi er uenige om det meste metal.

HN:

Billede

The Ocean: Phanerozoic I: Palaeozoic
- tysk, progressiv sludge metal. Kun noget for os hårde SMC-typer med tatoveringer, os der bor i Douchetown.

Brugeravatar
kevin
Geografisk sted: i kevin

#94 Indlæg af kevin » 09 feb 2021 09:01

soledad skrev:
08 feb 2021 16:34
kevin skrev:
07 feb 2021 13:35
Billede
Bonnie & Wendy - Genesis

Jeg er bitter over, jeg ikke har hørt den her før. Jeg skammer mig også.
bedste plade
Så god. Kan du anbefale mig noget, jeg bør ku' li', når jeg ka' li' den?

HN:

David Ackles - David Ackles (1968)

Jeg har så god smag for tiden. Det er helt vildt.
moist
kevin skrev:
09 feb 2021 09:01
Jeg har så god smag for tiden. Det er helt vildt.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#95 Indlæg af makrel » 09 feb 2021 09:08

krea skrev:
09 feb 2021 08:54
makrel skrev:
krea skrev:
HN:

Synes den nye Ruins of Beverast er meget pæn. Ikke noget indianermetal i de numre jeg hørte. Stygian Bough til gengæld er jo fed fordi der er de der lange folkstykker og så kommer der tungt vand. Men er jo efterhånden vant til at vi er uenige om det meste metal.
Jeg lytter til Ruins. Synes at du har ret. Det er altså meget federe når de har indianermetal. Det tætteste de kommer på det er, når der er lidt kor og harmonier.

Stygian Bough har jeg retfærdigvis kun hørt én gang, men det var da nok til at fortælle mig, at det var endnu en dødssejler. Det giver the young kids falske forhåbninger om hvad den fede funeral doom er!

Og ja, vi er gået hen og er blevet uenige. Det er bestemt et kritikpunkt, men du er god nok, krea. Der er grene af metallen som kun vi to forstår herinde.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#96 Indlæg af Ungfugl » 09 feb 2021 09:19

hn: Laraaji - 'Ambient 3: Day of Radiance'
Billede
Krid, floor, jol og YNWA -elsker alt det pis :P

Brugeravatar
krea

#97 Indlæg af krea » 09 feb 2021 09:46

makrel skrev:
09 feb 2021 09:08
krea skrev:
makrel skrev:
krea skrev:
HN:

Jeg lytter til Ruins. Synes at du har ret. Det er altså meget federe når de har indianermetal. Det tætteste de kommer på det er, når der er lidt kor og harmonier.

Stygian Bough har jeg retfærdigvis kun hørt én gang, men det var da nok til at fortælle mig, at det var endnu en dødssejler. Det giver the young kids falske forhåbninger om hvad den fede funeral doom er!

Og ja, vi er gået hen og er blevet uenige. Det er bestemt et kritikpunkt, men du er god nok, krea. Der er grene af metallen som kun vi to forstår herinde.
:D Det er vist mest moderne metal vi er uenige om. Når det kommer til gammel lort, står vores stjerner ret parallelt. Også angående den nye Ruins... åbenbart.
Ungfugl skrev:
09 feb 2021 09:19
hn: Laraaji - 'Ambient 3: Day of Radiance'
Fed plade! Også selvom Laraaji overhovedet ikke fattede Enos ambient-koncept.

Billede

Mirrorsystem: Mirrorsystem

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#98 Indlæg af makrel » 09 feb 2021 10:01

krea skrev:
09 feb 2021 09:46
makrel skrev:
09 feb 2021 09:08
krea skrev:

:D Det er vist mest moderne metal vi er uenige om. Når det kommer til gammel lort, står vores stjerner ret parallelt. Også angående den nye Ruins... åbenbart.
Den sludgede gren af funeral doom bliver alligevel aldrig overgået af Aldebarans "Dwellers in Twilight", derfor forstår jeg bare ikke hvorfor det skal forsøges at gøres om og om igen. Det fejler bare hver gang! Frustreret!

Ja, jeg er da også ret overrasket over vores enighed om Ruins. Men den har da sine momenter, det er slet ikke det. Og så har de den der helt ekstremt lækre midttempo dobbeltpedal. Det kan jeg virkelig godt lide!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
soledad
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

#99 Indlæg af soledad » 09 feb 2021 12:00

kevin skrev:
09 feb 2021 09:01
soledad skrev:
08 feb 2021 16:34
kevin skrev:
07 feb 2021 13:35
Billede
Bonnie & Wendy - Genesis

Jeg er bitter over, jeg ikke har hørt den her før. Jeg skammer mig også.
bedste plade
Så god. Kan du anbefale mig noget, jeg bør ku' li', når jeg ka' li' den?
Måske den her men ellers kan jeg ikke rigtig komme i tanker om noget.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=g2n07DzheTg

Brugeravatar
Dronekræmmeren

#100 Indlæg af Dronekræmmeren » 09 feb 2021 13:48

Billede
HN: Esther & Nikolaj Søndergaard - CAA—26
Ved foraet noget om denne? Den er udgivet af et Sankt Petersborg-label, som hævder, at den er lavet af to danskere. Er vi ude i en Jürgen Müller/Abul Mogard her? Internettet er ikke umiddelbart i stand til at bekræfte, at de her to personer har eksisteret, men det beviser eller afkræfter jo intet.
Det russiske label skrev:Esther Søndergaard, a Danish physiologist, and Nikolaj Søndergaard, an engineer, are a married couple from Copenhagen.
Inspired by the electronic sound in the 70s, they recorded these interesting works using medical and scientific equipment among other as a hobby. Their main goal was to engage a human body
in the process of controlling the track. The parameters of natural processes, such as heartbeat, blood pressure and breathing became the triggers and the basis for the improvisation.
Luckily, Copenhagen is an unofficial capital of world’s vibration and acoustic measurement. Such monsters of this industry
as Brüel & Kjær and Ortofon have their headquarters here.
Nikolaj worked at a big architect firm where he performed acoustic measurements of both new buildings and old houses that require restoration. Thus Esther and Nikolaj had access to different equipment that has to do with fixation and examination of acoustic data and were experienced in using it.
Den største Sorg i Verden her
Er dog at miste Drone, Man har kær

Besvar