Verdens bedste nummer lige nu

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#21 Indlæg af Langley » 18 dec 2005 22:54

Leif Erektion skrev:Cotton Eye Joe l
jeg har set et klip fra homo line dance i australien. store mænd i lange rækker i haller med træ over det hele, som dansede til noget der lød som rednex. der er mange universer derude som er større end vi tror.

Brugeravatar
Langley

#22 Indlæg af Langley » 18 dec 2005 23:01

hassefar skrev: Great Lake Swimmers: Moving Pictures - Silent Films

Et fantastisk smukt nummer, som især gør sig i denne tid. Er vild med atmosfæren (mon ikke den lyd i starten er fra en gammel filmfremviser eller lignende?).
jeg forestillede mig at det var den 8spors båndoptager som de havde brugt til at optage sangen med

god sang ja. og netop den måde de bruger knase lyde på. er osse helt vild med det der radio/walkie snak som ligger til sidst på "never see the sun"

Lousta

#23 Indlæg af Lousta » 18 dec 2005 23:03

Genesis - carpet crawlers

Brugeravatar
Langley

#24 Indlæg af Langley » 18 dec 2005 23:05

bleach skrev:mit tlf-nr
Kom nu ind i kampen DJ Oolor. Hvis der så osse lige kommer et slæbende tungt elektronisk trip nummer på den playliste, som den her tråd bliver til, så er bliver den perfekt!

Brugeravatar
Langley

#25 Indlæg af Langley » 19 dec 2005 00:23

"Girl from North Country"
Billede

Bob i nashville under noget der lyder som ret bob agtige "bare spil for helvede" agtige omstændigheder .

Produktionen er flad, lyden er slatten, melodien er tacky, bob synger med sin pigestemme og teksten er banal.

men fårk en god sang

En country folk sang der kommer helt ud over rampen uden at blive forkrampet i al sin inderlige folkethed, helt umiddelbar, lige fra hoften og den rammer den så rent lige der hvor man går og trasker i al sin vinterhed:

Well, if you go when the snowflakes storm,
When the rivers freeze and summer ends,
Please see if she's wearing a coat so warm,
To keep her from the howlin' winds.

Der sner og det fryser og man håber hun har frakke på
Hvor simpelt kan det blive? Helt konkret, ingen metaforer, ingen ironi -
are noget om vejret og en pige. tingene som de er i al deres hjerteskærende banalitet

Så kommer Johnny ind som kun Johnny kan gøre det og synger om pigens hår (det er langt):

Please see for me if her hair hangs long,
If it rolls and flows all down her breast.
Please see for me if her hair hangs long,
That's the way I remember her best.

endnu mere corny, endnu mere banalt - men fordi det bliver sunget og spillet lige der, på lige netop den måde af lige netop de to med den lige netop den energi, så får sangen en nærhed og universel menneskelighed, som få andre optagede stykker lyd. Den lyder som det er at være inde i et i helt almindeligt vintermenneske og have en helt almindelig vinteroplevelser der trasker rundt et helt almindeligt sted på nordelige havkulge

Brugeravatar
Denner

#26 Indlæg af Denner » 19 dec 2005 01:19

Nashville Skyline er en dejlig plade, Lang, det er det virkelig.

bleach

#27 Indlæg af bleach » 19 dec 2005 09:47

Lang skrev: Kom nu ind i kampen DJ Oolor. Hvis der så osse lige kommer et slæbende tungt elektronisk trip nummer på den playliste, som den her tråd bliver til, så er bliver den perfekt!
hmmm- savner allerede min anonymitet, men godt så.

Track 5 "Streams" på denne her har roteret tungt de sidste par dage.

Billede

-og den er tung for dælen

KP
Geografisk sted: København V

#28 Indlæg af KP » 19 dec 2005 11:04

Low - Walk into the sea

Det # gir mig altid gåsehud, kort og godt.

Undrer mig i det hele taget at The Great Destroyer er røget så hurtigt i glemsel og ikke er at finde på alle de dersens "årets bedste"-lister... Det er et af de bedste albums nogensinde.

Brugeravatar
Bjørn
Geografisk sted: Hovedstødsområdet - 301181
Kontakt:

#29 Indlæg af Bjørn » 19 dec 2005 11:25

Pau Simons Graceland og jeg driver min franske roomie så meget til vanvid i øjeblikket, at han er taget hjem en dag tidligere end planlagt. Sådan!
Jeg har altid elsket det nummer, allermest for de to første vers (The Mississippi Delta was shining like a national guitar... og She comes back to tell me she's gone...) som bare oser af inderlighed. Tillige er melodilinjen og akkordstrukturen så nænsomt sat sammen, at jeg ikke kan gøre andet end sætte pick-uppen tilbage til spor to. Jeg ææælsker det.
The Posies' Christmas er også en klar favorit i øjeblikket, ligesom the Youth Groups cover af Forever Young. Ja, sentimentaliteten er i højsædet i disse dage.

Brugeravatar
Denner

#30 Indlæg af Denner » 19 dec 2005 11:41

Bjørn skrev:Pau Simons Graceland og jeg driver min franske roomie så meget til vanvid i øjeblikket, at han er taget hjem en dag tidligere end planlagt. Sådan!
Jeg har altid elsket det nummer, allermest for de to første vers (The Mississippi Delta was shining like a national guitar... og She comes back to tell me she's gone...) som bare oser af inderlighed. Tillige er melodilinjen og akkordstrukturen så nænsomt sat sammen, at jeg ikke kan gøre andet end sætte pick-uppen tilbage til spor to. Jeg ææælsker det.
The Posies' Christmas er også en klar favorit i øjeblikket, ligesom the Youth Groups cover af Forever Young. Ja, sentimentaliteten er i højsædet i disse dage.
Jeg kunne ikke være mere enig. Graceland er en af de bedste plader nogensinde. Både titelnummeret, og hele albummet.
Paul Simon - Little Big Man.

Besvar