Baby tråden - What to do, tips og trix

Næsten alt
Post Reply
Katten

Baby tråden - What to do, tips og trix

#1 Post by Katten » 03.11.2010 17:08:51

Nu er der mange babyen, og her er en tråd for tips og trix.
Det er blevet givne nogle her og der, om cykelvogne, hvordan de kan sove og hvad for mad der kan laves.
Nogle har børn, andre har babyen, nogle har en der er på vej.
Oh mennesker med babyen og barn, lær os what to do med de små.
Jeg starter, hvad er en god børnevogn, og hvor gamle skal de være til de kan være i en cykelvogn, og hvilken af dem er bedst at købe?
When swinging sleeping cat dancer at the Forum.

Jess Franco

Re: Baby tråden - What to do, tips og trix

#2 Post by Jess Franco » 03.11.2010 17:10:53

Baby tråden - What to do? Lad være med at få dem!

Lang

#3 Post by Lang » 03.11.2010 17:44:22

tillykke!

Men lad endelig være med at blive grebet vi-skal-have-alt-mulig-gear for man bruger i virkeligheden meget lidt.

- Et sted at skifte. Hvis det er god plads på badeværelset så kan man sætte en skifteplads op men ellers kan man lige så godt bruge et bord. Der behøver ikke nødvendigvis være vand inden for rækkevidde. og man kan købe sådan en blespand, man egentlig kan ligeså godt bare forsegle bleen i en lille skraldepose.

- et lille kar til et bad i ny og næ

- En barnevogn til de første 2-3 år og efter et års tid også en klapvogn hvor sædet gerne må kunne slås ned så ungen kan få en skraber. En Bugaboo kan begge dele, den er meget handy men den ER også urimelig dyr. Desuden smadrer de den hvis man flyver med den
http://www.bugaboo.com/home" target="_blank
Find eventuel en gammel skrammel barnevogn og køb en billig klapvogn brugt når tid er. Så slippe i for under en tusse (mens Bugabooen koster 5-7000). man skal øvrigt også bruge en lift, som er en sådan slags taske man kan have ungen i de første ca 10 måneder.

- Babyalarmer hvis man bor i lejlighed

- Christinacykel/Nihola kan også bruges som barnevogn (men ikke erstatte) og så den er smart om sommeren når man vil i parken og ungen skal kunne få en lur. MEN med ét barn behøver man den ikke til daglig. Når ungen kan sidde selv sætte man bare et sæde på cyklen i stedet. Hvis i ikke får tvillinger er det derfor begrænset hvad i vil få den brugt de første par år og den er mest til folk som har flere halvstore børn og ikke har nogen bil. Desuden koster den boksen og bliver ofte stjålet så mit råd ville afgjort være at vente med at købe den til er i helt sikre på at i får brug for den

- En babyseng som det er en god ide står i et andet rum, for så bliver ungen vant til at sove alene.

- En sæk tøj som i arver et eller andet sted, Det første år har i stort set kun brug for en masse bodystockings og strømpebukser og en eller anden form for hel dragt at proppen ungen ned i udenfor.

Det er vist dét... Husk på at i grebet af en form for sindssyge op til så LAD VÆRE MED AT GÅ I BABYSAM. De har prof. sælgere stående som narre jer til at købe alt muligt lort i ikke har brugt for.

....Og tag iøvrigt endelig ud og rejse på jeres barsel, Det er en skidefed aktivitet for hele familien.
Ungen er totalt nemt at rejse med mens den ammer og indtil den kan kravle - men så er det til gengæld også overdrevet besværligt mellem 1 og 2 men så bliver det lidt nemmere igen.
Last edited by Lang on 03.11.2010 18:00:23, edited 1 time in total.
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Skobbolop

#4 Post by Skobbolop » 03.11.2010 17:53:29

Find eventuel en gammel skrammel barnevogn og køb en billig klapvogn brugt når tid er.
Kan du ikke uddybe den her? Mange af de kvinder jeg har talt med er ret stædige, når det kommer det til punkt. Det skal mindst være en Emmaljungaeller lign.

Lang

#5 Post by Lang » 03.11.2010 17:58:53

Skobbolop wrote:
Find eventuel en gammel skrammel barnevogn og køb en billig klapvogn brugt når tid er.
Kan du ikke uddybe den her? Mange af de kvinder jeg har talt med er ret stædige, når det kommer det til punkt. Det skal mindst være en Emmaljungaeller lign.
Well - hvis de er mærkedyr er de mærkedyr og det kan man jo ikke gøre noget ved. Men man får ikke nogen funktionalitet eller mere kvalitet for pengene med ny dyr barnevogn. Den kan akkurat det samme som en du har fundet i den Blå Avis til en plov: Trille på fire hjul mens ungen ligger ned.
Det eneste rationelle argument for at bruge penge er det hvis det en kombi vogn der er nem at slå sammen og fylder lidt i et bagagerum (som Buggaboo), men der er ikke nogen rationelle argumenter for at købe en flyder af en barnevogn til 8000 kroner.

Katten

#6 Post by Katten » 03.11.2010 17:59:33

Tak for de gode tips Lang.
Specielt det med cykel, den havde jeg nok ellers været for hurtig med.
Det er kun en baby(fik se den og bekræftet at alt var ok i dag til scanning), så vi venter med cykel.
Jeg brugte lidt tid på loppemarkeder i sommer, som jeg jo altid gør, så vi har heldigvis en del tøj allerede nu.
Og vi kunne klart tænke os at komme ud og rejse, det er jo en supermulighed for det.
When swinging sleeping cat dancer at the Forum.

Lang

#7 Post by Lang » 03.11.2010 18:03:59

Jeg glemte at en lift til barnevognen også er uundværlig den første tid. Den sover ungen i overalt de første 8-10 måneder og man kan sagtens vente med babysengen til ungen vokser ud af liften.

Desuden er det hyggeligt med en babybjørn til far, så selvom man ikke bruger den vildt meget, så er den værd at prøve at skaffe og der som regel nogen der har én liggende:

http://hibernate.sarabearco.com/wp-cont ... -bjorn.jpg

Hansen

#8 Post by Hansen » 03.11.2010 19:31:36

Vi var meget glade for Voksiposen, men de billigere varianter er sikkert lige så gode. Det er en kombineret sovepose/legetæppe/blød lift, som min første søn nærmest boede i, det første år.
På et tidspunkt er en høj stol også nødvendig, og der er Ikeas det bedste bud, hvis man ikke gider købe den dyre trip trap. Ikeas er både sikrere og mere handy end alle andre på markedet.

Lang

#9 Post by Lang » 03.11.2010 19:41:25

vi arvede én men brugte nok liften mere da de stort set kan det samme - men sandt mange er glade for voksien, som jo vejer lidt mindre. Det minder i det hele taget lidt om at købe naturvejleder gear: For hver 100 gram man vil ned i vægt, skal man betale 100 kroner.

yossarian
Spotify: 113344089

#10 Post by yossarian » 03.11.2010 19:44:33

Drop stofbleer. Vi har prøvet alle mulige forskellige, og de sux alle sammen. Køb dem fra Aldi, de er bedst og billigst.
foxtrot wrote:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Post Reply