Fodbold

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Broder Salsa
Geografisk sted: Dodge City

Re: Fodbold

#23561 Indlæg af Broder Salsa » 17 apr 2019 18:45

Åh gud.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#23562 Indlæg af J Spaceman » 17 apr 2019 19:44

secondtoughestintheinfant skrev:
17 apr 2019 17:35
Altså, jeg er da i den grad også Ronaldo-mand, og jeg kan ikke udstå Messi, så det skal ikke være det, der skiller os ad. Men man skal da være blind for ikke at anerkende, at Messi er historiens bedste fodboldspiller. Det sagt kan man jo godt vægte andre ting højere end blot og bar kvalitet, som eksempelvis karisma (hvor Messi nærmest har mindre end Christian Eriksen) og det, at Ronaldo er alletiders big game player, at han har ført fucking Portugal til en EM-titel, og at han har støvsuget titler i snart tre forskellige ligaer.
Jeg er helt enig i, at man skal være fuldstændig blind for at ikke at anerkende, at Messi er klart bedst, men så er der heller ikke mere, jeg er enig i.

Der er så mange åndssvage men meget sejlivede skrøner om forskellen på Messi og Ronaldo, helt sikkert fordi medierne synes, det skaber bedre historier, hvis man skal diskutere hvem der er bedst, frem for bare at anerkende det åbenlyse, så de opfinder områder, hvor Ronaldo angiveligt skulle være bedst. Der er bare nogen, som enten ikke kan eller ikke vil forstå stokastiske udsving og mange faktorer.

Lad os lige tage to skrøner:

1. "Ronaldo er alletiders big game player."

Ronaldo var faktisk anset for at være lidt af et flop i de store kampe tidligere i karrieren, men efter nogle gode præstationer i vigtige kampe over de seneste par år er denne skrøne opstået. Mål og assists stats er bestemt ikke alt, da Messi tilfører holdet mere udover mål og assists, end Ronaldo gør, men hvis det hvis man ser på de finaler, de har spillet er statsene følgende:

Messi: 33 finaler: 28 mål, 14 assists.
Ronaldo: 27 finaler: 19 mål, 2 assists

2. Ronaldo er bedre på landsholdet.

Messi har været i fem store finaler, OL, U20 VM, VM, 2xCopa America. Han vandt de to første og tabte de tre sidste på hhv. et mål i forlænget spilletid og 2x straffesparkskonkurrence. Han er blevet kåret til turneringens bedste spiller flere gange, været topscorer flere gange, og lavet flest assists flere gange. Jeg orker ikke lige at slå det hele op. Han spiller ofte mere tilbagetrukket på landsholdet, hvilket hans mål/assists ratio også viser, og landsholdsmodstandere i Sydamerica går generelt for at være sværere end i Europa, men alligevel har de to spillere scoret ca. det samme antal mål per landskamp.

Så er der den med, at Ronaldo vandt EM for Portugal. I fem af de syv kampe lavede han hverken mål eller assists, og han spillede næsten ikke i finalen. Pepe var vigtigere for Portugals sejr end Ronaldo.

Desuden er der den der med, at Ronaldo har mere karisma? Messi er med afstand den mest interessante personlighed i moderne fodbold. Lige smide en mærkelig introvert asperger ind på en bane og lade ham tørre alle modstanderne uden overhovedet at passe ind i holdsport? Ronaldo er langt mere stereotyp.

Desuden får Ronaldo verdens nemmeste Serie A-titel foræret, måske endda helt uden at blive topscorer. Han kunne lige så godt have skiftet til Paris Saint Germain og taget det franske mesterskab. Han vandt heller ikke nær så mange mesterskabet, som Messi gjorde, mens han var i Real Madrid. Til gengæld spillede han fantastisk i Premier League og var den altoverskyggende grund til, at United vandt mesterskabet i de to sidste sæsoner, han var der.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

mbj

#23563 Indlæg af mbj » 17 apr 2019 19:54

Ronaldo høvler mesterskaber hjem? Han vandt 2 på 9 sæsoner i Madrid, gæt selv hvem der vandt resten udover Atletico en enkelt gang. Messi har i øvrigt bedre scoringssnit end Ronaldo når man tæller mål sammen siden Ronaldo skiftede til Real Madrid (i lig sammenhæng). Assists, klart flere, og selvfølgelig også med vellykket driblinger og skabte chancer. Messi er også bedre til at scorer mål mod hold hvor barca er bagud eller når kampen står lige, i modsætning til Ronaldo som har scoret rigtig mange efter Madrid er foran. Ronaldo har selvfølgelig performet bedre de senere år i CL, hvor Messi ikke har været skarp i de større kampe, men kigger du lidt længere tilbage, så var Barca langt mere udsat for bedre modstandere hvor Messi var i særklasse (er klar over Ronaldo har scoret flere mål i CL med flere kampe også). Derudover tæller deres indbyrdes vel også noget :

"The Argentine has scored more goals, provided more assists and found himself on the winning side more often when Barca and Real face off. Messi has a better goal-to-game ratio and the statistics clearly demonstrate that he contributes more to the overall team effort at Barca than Ronaldo does for Madrid."

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#23564 Indlæg af J Spaceman » 17 apr 2019 20:15

Tak mbj.

Alle burde kunne se, at Messi er klart bedst, men der bliver opfundet alle mulige åndssvage og misvisende stats, som har til hensigt at slå tvivl om det. Vidste I f.eks., at Ronaldo har scoret klart flere mål i CL-kvartfinaler de seneste år, end Messi har? Ja, det er faktisk stats, der er kommet frem på det sidste. Det kunne dog hænge sammen med, at Messi de seneste sæsoner har båret sit hold igennem ligaen i højere grad end før i tiden, og i langt højere grad end Ronaldo har. Det har måske været medvirkende til, at han har virket lidt mere træt i slutningen af sæsonen, end f.eks. Ronaldo har.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#23565 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 apr 2019 20:16

"Ronaldo var faktisk anset for at være lidt af et flop i de store kampe tidligere i karrieren, men efter nogle gode præstationer i vigtige kampe over de seneste par år er denne skrøne opstået."

:lol: Genialt

"Einstein var faktisk anset for ikke at være en specielt god videnskabsmand, da han var 5 år gammel, men efter nogle store videnskabelige gennembrud senere i livet, er skrønen om, at han er en dygtig videnskabsmand, opstået."

Og Messi har aldrig vundet noget med sit landshold. Et landshold med lang, langt, langt bedre spillermateriale end Portugals.

Og man kan jo cherry picke statistik herfra og til evigheden. Indtil i går havde Messi tilsyneladende aldrig scoret i en CL-kvartfinale, mens Ronaldo havde scoret 12 gange eller noget.

Og hvis det endelig er, så er den statistik, der er sværest at hamle op med vel de fire CL-titler på fem år, som Ronaldo har vundet "over de senere par år".

Og selvfølgelig tæller det til Ronaldos fordel i det indbyrdes regnskab, at han har bevist sig i flere forskellige ligaer. Og det der forsvar for Messis karisma er, sorry, til helt til grin :lol:

Men altså: Selvfølgelig er Messi den dygtigste spiller. Hands down.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#23566 Indlæg af kasper kål » 17 apr 2019 20:27

Som Mourinho siger i Bobby Robson-dokumentaren: "Ronaldo Nazário. The best Ronaldo. Ever." Den nye der, ud med ham, den nar.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#23567 Indlæg af Pete Rock » 17 apr 2019 20:38

Messi og Ronaldo er de to hovedpersoner i Rain Man. Messi er Dustin Hoffman. Ronaldo er Tom Cruise. Dustin er autist, og helt klart mere genial, men Tom har mere karisma og er bedre til at få tingene gjort.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#23568 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 apr 2019 20:40

Men overvej, hvor genialt, det er at placere en autist midt i sådan en film!
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
junebug
Geografisk sted: Gamle Tribune

#23569 Indlæg af junebug » 17 apr 2019 20:49

Ungfugl skrev:
17 apr 2019 06:19
junebug skrev:
17 apr 2019 00:14
Han er og bliver nu engang et Lyngbysvin.
Aaaarh, nu er du smålig :D han er jo egentlig en Taastrup-dreng, fra B70, og hvor længe nåede han lige at være i Lyngby, inden turen gik til Holland?

Edit: Og så elsker jeg bare den hollandske arrogance(er selvfølgelig farvet af at være halv hollænder). Tænkte flere gange i løbet af kampen, at de var helt vildt arrogante i deres spil - og så krydrer Donny van de Beek det lige med at udtale, at "1-4 havde været mere retvisende" :mrgreen: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ajax ... etvisende/ <3
Problemet er jo at han har skrabet penge ind til det evindelige fallitbo da han blev solgt til Holland. Så er han en af dem.
Men fedt nok med Ajax. De har også stadig Dolberg, ik? Det er fint nok.
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#23570 Indlæg af Pete Rock » 17 apr 2019 20:55

Hvad er Tom Cruises svar på EM 2016? Måske Magnolia, hvor Tom Cruise også er mest husket for at stå ude på sidelinjen og råbe af folk?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar