TV-Serier

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: Internetistan

Re: TV-Serier

#6141 Indlæg af Enola Gay » 09 nov 2018 15:45

makrel skrev:
09 nov 2018 15:44
Enola Gay skrev:
09 nov 2018 15:38
Jeg synes, den er fed.
+1, selvom jeg glemte den et par afsnit inde i sæson 2 pga. arbejde og alt muligt andet der er dårlige undskyldninger.
Hov, jeg mente Babylon Berlin. Har ikke set den anden, men hørt gode ting. Så ved du det, Stilhed.
»Die Welt ist eben die Hölle, und die Menschen sind einerseits die gequälten Seelen und andererseits die Teufel darin.«

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#6142 Indlæg af makrel » 09 nov 2018 15:50

Enola Gay skrev:
09 nov 2018 15:45
makrel skrev:
09 nov 2018 15:44
Enola Gay skrev:
09 nov 2018 15:38
Jeg synes, den er fed.
+1, selvom jeg glemte den et par afsnit inde i sæson 2 pga. arbejde og alt muligt andet der er dårlige undskyldninger.
Hov, jeg mente Babylon Berlin. Har ikke set den anden, men hørt gode ting. Så ved du det, Stilhed.
Åh. Igang! Der er god historie i The Deuce!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
cloveroverdover

#6143 Indlæg af cloveroverdover » 09 nov 2018 16:14

Jeg kan også godt lide The Deuce, men kan David Simon ikke snart prøve at ryste posen lidt og lave en sæsonafslutning, der ikke er en musikakkompagneret montage af mennesker, der stirrer desillusioneret ud over deres beslutninger, mens Systemet kører videre?

Hende den lesbiske peepshowbestyrer er virkelig pæn!
Senest rettet af cloveroverdover 09 nov 2018 19:59, rettet i alt 1 gang.
I'm not taking no fucking responsibility for cats I don't know, man.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#6144 Indlæg af eini » 09 nov 2018 16:53

cloveroverdover skrev:
09 nov 2018 16:14
kan David Simon ikke snart prøve at ryste posen lidt og lave en sæsonafslutning, der ikke er en musikakkompagneret montage af mennesker, der stirrer desillusionerede ud over deres beslutninger, men Systemet kører videre?
:D
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
opiumsnegl

#6145 Indlæg af opiumsnegl » 10 nov 2018 16:44

synes godt nok Babylon-Berlin virker helt, gennemført forfærdelig. Jeg havde eller store forventninger til, at det skulle være Tyskland som kunne lave det store drama til at samle middelklassen foran tv'et, men det håber jeg satme ikke bliver tilfældet. Skrev den her hurtige dom til min kæreste:

1) Den har ingen karakterer. Kun funktioner. Alle karakterer bliver introduceret for at konfliktoptrappe eller plotafvikle.
1b) Derfor er karaktererne sindssygt flade og endimensionelle.
1c) Selvom den centrale detektivduo pga pkt 1 og 1b i forvejen er ringe, er de desuden også et ripoff af en anden irriterende detektivduo: dem fra sæson 1 af True Detective.
2) Den er grim ad helvedes til. Det er tydeligt at de har rigtig mange penge, men ikke rigtig vidst hvordan de skulle bruge dem. Som når drengene fra mediefag c (ikke engang filmskolen!) fik nogle dyre kameraer. Alt ser ekstremt glat og ukarismatisk ud. Den lignede nærmest et opkog af samtlige seer-succeser fra netflix.
2b) et stort problem ved den her glatte, ukarismatiske, digitale æstetik er, at den centrale kvindelige karakter er prioriteret bare skal se helt vild lækker og ren ud (som en hip og hygiejnisk 2018-version af Bonham Carter) - og det giver ingen mening eftersom hun kommer fra den for vilde underklasse. Det bidrager i helt ekstrem grad til at gøre hende endimensionel og utroværdig der midt i alt skidtet og lortet fra den tyske underklasse.
3) Den virker til at ville lave en eller anden virkelig kedelig parallel mellem 2018 og slutningen af Weimar-Tyskland.

Til gengæld er jeg også helt vild med The Haunting of Hill House, og anbefaler den til Lang som par-serie. Udover at den har høj hold-i-hånd-faktor så er den virkelig god til at bruge gysevirkemidler til at lave en familiekrønike med stærkt individualiserede familiemedlemmer.
Jimmi Jazz skrev: regnvejrstråden er god og sød

Brugeravatar
Enola Gay

#6146 Indlæg af Enola Gay » 13 nov 2018 14:45

:roll:
opiumsnegl skrev:
10 nov 2018 16:44
synes godt nok Babylon-Berlin virker helt, gennemført forfærdelig. Jeg havde eller store forventninger til, at det skulle være Tyskland som kunne lave det store drama til at samle middelklassen foran tv'et, men det håber jeg satme ikke bliver tilfældet. Skrev den her hurtige dom til min kæreste:

1) Den har ingen karakterer. Kun funktioner. Alle karakterer bliver introduceret for at konfliktoptrappe eller plotafvikle.
1b) Derfor er karaktererne sindssygt flade og endimensionelle.
1c) Selvom den centrale detektivduo pga pkt 1 og 1b i forvejen er ringe, er de desuden også et ripoff af en anden irriterende detektivduo: dem fra sæson 1 af True Detective.
2) Den er grim ad helvedes til. Det er tydeligt at de har rigtig mange penge, men ikke rigtig vidst hvordan de skulle bruge dem. Som når drengene fra mediefag c (ikke engang filmskolen!) fik nogle dyre kameraer. Alt ser ekstremt glat og ukarismatisk ud. Den lignede nærmest et opkog af samtlige seer-succeser fra netflix.
2b) et stort problem ved den her glatte, ukarismatiske, digitale æstetik er, at den centrale kvindelige karakter er prioriteret bare skal se helt vild lækker og ren ud (som en hip og hygiejnisk 2018-version af Bonham Carter) - og det giver ingen mening eftersom hun kommer fra den for vilde underklasse. Det bidrager i helt ekstrem grad til at gøre hende endimensionel og utroværdig der midt i alt skidtet og lortet fra den tyske underklasse.
3) Den virker til at ville lave en eller anden virkelig kedelig parallel mellem 2018 og slutningen af Weimar-Tyskland.

Til gengæld er jeg også helt vild med The Haunting of Hill House, og anbefaler den til Lang som par-serie. Udover at den har høj hold-i-hånd-faktor så er den virkelig god til at bruge gysevirkemidler til at lave en familiekrønike med stærkt individualiserede familiemedlemmer.
Jeg synes, den fungerer godt som spændingsserie og tidsbillede på Weimarekstase/panik. Produktionen er flot og glat, der er skudt nogle midler i det, og det fungerer. Detektiverne, synes jeg, ikke minder om TD overhovedet, hverken som karaktermodeller eller i dynamikken mellem dem. De kan ikke udstå hinanden. Den ene er opiumsudknaldet skyttegravsveteran med katolsk baggrund, og den anden er en magtliderlig preusser, der prutter højlydt i forsamlinger for at vise dominans.

Den kvindelige hovedperson minder mig helt vildt meget om det her Gerda Wegener portrætmaleri:

Billede

Til gengæld synes jeg Hauting of Hill House var et gigantisk spild af tid.
Senest rettet af Enola Gay 13 nov 2018 18:22, rettet i alt 1 gang.
»Die Welt ist eben die Hölle, und die Menschen sind einerseits die gequälten Seelen und andererseits die Teufel darin.«

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#6147 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 nov 2018 14:46

Er der nogen, der har set Homecoming. Jeg har set de to første afsnit, og det virker umiddelbart ret sløjt. Men muligvis også som noget, der kunne picke lidt op henad vejen. Jeg elsker virkelig Julia Roberts, og det er dejligt at være i selskab med hende igen, men hvorfor har hun det der hår, der får hende til at ligne en ultraortodoks jødisk kvinde fra Golders Green?
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
simonvt

#6148 Indlæg af simonvt » 13 nov 2018 15:18

Enola Gay skrev:
13 nov 2018 14:45
Enig. Bar selvfølgelig over med det grimme ‘kaner look, flade og lamme hollywood skuespillere osv. Satte da også pris på den effektive gotiske uhygge i starten, men allerede efter 3-4 fire afsnit var jeg sgu ganske træt af serien. Men foresatte da både Eini og Jallan hyldede den.
Men seriøs den var (endda fraregnet det ultra slidte slutning) pisse flad. Man kunne jo se (på pænt lang afstand) at det hele ville ende op med en stor fed klistret forklarende sløjfe på. Det er sgu temmelig afmonterende for al mystik og uhygge. På drama præmissen havde jeg det problem at jeg grundlæggende havde svært ved at føle noget for nogen af karrakterene.

Brugeravatar
Enola Gay

#6149 Indlæg af Enola Gay » 13 nov 2018 15:38

simonvt skrev:
13 nov 2018 15:18
Enola Gay skrev:
13 nov 2018 14:45
Enig. Bar selvfølgelig over med det grimme ‘kaner look, flade og lamme hollywood skuespillere osv. Satte da også pris på den effektive gotiske uhygge i starten, men allerede efter 3-4 fire afsnit var jeg sgu ganske træt af serien. Men foresatte da både Eini og Jallan hyldede den.
Men seriøs den var (endda fraregnet det ultra slidte slutning) pisse flad. Man kunne jo se (på pænt lang afstand) at det hele ville ende op med en stor fed klistret forklarende sløjfe på. Det er sgu temmelig afmonterende for al mystik og uhygge. På drama præmissen havde jeg det problem at jeg grundlæggende havde svært ved at føle noget for nogen af karrakterene.
100 p e9. Har det lidt, som om Netflix lokkede mig til at bruge en masse tid på et overgearet familiedrama i stedet for gys og gru som lovet. Hvis dramaet så bare havde været godt, kunne man tilgive dem det, men som du selv siger, føler man intet for karaktererne. Kedelige følelsesmaskiner med forudsigelige input-output-funktioner. Det afsnit, hvor faren har et rigtig #DeepMoment og fortæller om alle de breve, den yngste datter har skrevet til julemanden, er et cringe-højdepunkt...

Edit:
Enten kører kommunikationen på de høje nagler (“You were never there for me!!!”), eller også er det pladdersentimentalt a la julemandsbrevene (det er nok også den mest amerikanske måde, man som manusforfatter, kan fastslå, at man her har en 100p uskyldsren og godhjertet karakter: hun skrev evigt og altid til julemanden... *alle græder*). Det er, som om den serie kun har de to modi til at udtrykke drama.

Besvar